Gå til innhold

Har boliglånsrenta di økt? Hvor mye?

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg har Sparebank1, med boliglånsrente på 3,4 %. Jeg har fått brev om varslet renteoppgang, til 3,8 % (3,930 % effektiv rente).

Jeg synes dette var mye! Så jeg lurer på: Har renta di økt? Hvor mye, og hvilken bank har du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cevita
Skrevet

Fikk også brev fra DNB om øking fra 3,4-3.6%. Heldigvis Søkte jeg om refinansiering i Statens Pensjonskasse for en god stund siden, og nå venter jeg å få det lånet utbetalt så istedenfor å øke renta så går jeg ned til 2.2% woho! (Der fikk dere den DNB!)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke boliglån, men sparerenten min har sunket. Tydelig at de tar i begge ender nå om dagen.

Anonym poster: 1725ee67f1677d0cdee7431961cae1f7

AnonymBruker
Skrevet

DNB, økning fra 3,3 til 3,6

Anonym poster: cd45605caa101edbae0c89d3e3f13eae

Skrevet

Fikk også brev fra DNB om øking fra 3,4-3.6%. Heldigvis Søkte jeg om refinansiering i Statens Pensjonskasse for en god stund siden, og nå venter jeg å få det lånet utbetalt så istedenfor å øke renta så går jeg ned til 2.2% woho! (Der fikk dere den DNB!)

Vi har gjort akkurat det samme :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Går det an å spare i statens pensjonskasse også? Er så lei av elendige sparerenter. :vetikke:

Anonym poster: 1725ee67f1677d0cdee7431961cae1f7

Skrevet

Jeg ser for meg trådene når boligrentene virkelig tar sats.

Dessverre vil det nok ikke skje: norsk vekst vil avta i tråd med ytterligere fall i petroleumsproduksjonen (det er jo som kjent knapt vekst i fastlands-Norge). Vekst er det eneste som kan sørge for å få betalt renter på lån, slik at rentene nødvendigvis må holdes lave og synke enda mer. Det er dog mange parametre som kan forandre utfallet. Bra vi enda er nettoeksportører i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...