Gå til innhold

hekler babyteppe, trenger et mykt garn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å hekle et babyteppe av ullgarn og syns at det blir litt for stivt, men kommer til å bruke det. Jeg har tenkt å hekle et til men vil ha et garn som gjør at det blir veldig mykt. Har aldri heklet/strikket med babygarn, anbefaler dere det? Eller annet garn? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Ja, merinoull (som babygarn oftest er) anbefales :) Kjempemykt, varmt, og klør ikke.

Skrevet

Skal sjekke det ut, takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte garn på TGR (butikk i Oslo) til 10 kr. Den er super myk! De hadde flere ulike farger av den.

Anonym poster: 8d8b985a059eb89fd2dffb91a6099c03

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi lager de fleste teppene i dette garnet til lillesnupp nå :) Mye mykere enn merinoull til og med!

Skrevet

Jeg kjøpte garn på TGR (butikk i Oslo) til 10 kr. Den er super myk! De hadde flere ulike farger av den.

Anonym poster: 8d8b985a059eb89fd2dffb91a6099c03

Som de fleste nordmenn så bor jeg ikke i Oslo ;) Bor nordpå.

Vi lager de fleste teppene i dette garnet til lillesnupp nå :) Mye mykere enn merinoull til og med!

Takk skal sjekke det og ut! :)

Gjest Olseen91
Skrevet

Alpaca soft fra Nille er veeeldig godt og mykt:)

Skrevet

Vurderer faktisk Nille eller Europris pga har lite penger for tiden, og vil trenge sikkert minst 6 garnnøster. Men skal komme meg inn til byen en dag jeg har fri og sjekke ut Husfliden :) Trur de har Drops.

Har også tenkt å hekle et par babyluer.

Skrevet

Hvilken heklenål tenker du å hekle med?

Skrevet

Drops merino extra fine!❤elsker det garnet. Har strikket og heklet både kjoler og tepper i det, holder veldig bra i vask og er slitesterkt. Masse fine farger og supermykt!

Skrevet

Strikkenett.no har masse utvalg i Drops-garn, og det er ikke så dyrt der heller! Det har blitt min eminente plass å handle garn på :)

Drops Paris er et veldig mykt og deilig bomullsgarn, men jeg vet ikke hvor tykt du er på jakt etter? Jeg bruker nål 3,5, men du kan sikkert bruke 4 eller opp til 5 til det også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...