Tolly Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Hva trenger min snart 1,5-åring av klær fremover? Hun er ikke i barnehagen. Er det best med regndress eller todelt? Brukes regnklær for annet enn når det regner, forresten? Siden hun ikke er i bhg er det jo heller ingen andre barn å leke ute med på dagtid når det regner... Hva er en parkdress?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Jeg synes det er veldig greit med regntøy til de dagene når det ikke regner, men barnet vil være i sandkassen og det er litt fuktig, for eksempel. Min går i barnehage, men der bruker de ofte regnbukse (med seler) uten jakke når det er høst og vår og fuktig i gresset og i sanden. De små setter seg jo mye ned og blir fort skitne og bløte dersom de ikke har noe som beskytter. Vi har brukt utedressen (vanlig parkdress, type Boco, ikke noe fancy) ganske lenge siden det har vært kaldt, men pakker den nok snart vekk og da blir det regnbukse en periode Anonym poster: af85bd3c296736c9ee8f27c93b9a4c97
Concertina Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 Parkdress er en dress i vanntett, men pustende stoff. Tåler endel vann, og er varmere og mindre klamt enn regntøy. Fås i mange prisklasser, men feks Vill fra G-sport/Intersport fås ofte på tilbud til 399 kr. Beste parkdressen vi har hatt! Kan godt være litt stor, så lenge ungen ikke drukner i den. Kan godt hende den også da passer til høsten (min yngste var 1,5 da vi kjøpte str 92, den passa hele høsten etter at han ble 2). Regnbukse er supert når det er våttvått i gress&sand, men varmt nok til å droppe jakke. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Jeg anbefaler todelt regndress; noen ganger er det kjekt med regnbukse utenpå tynnere klær/utedress hvis det er veldig vått/våt snø ute, men ikke regner. Parkdress er en tynn dress uten for, til bruk høst og vår. Det går også an å få tak i dresser med uttakbart for, så tar man inn foret når det blir kaldere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå