Gå til innhold

Divx og movie maker filer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal.

OBS: Ingen pc ekspert her.

Jeg har et kamera og når jeg har lastet ned bilder og filmer fra det så legger filmene seg automatisk inn som:

MP4 fil som åpnes i DIVX.

Jeg HATER det. Jeg vil gjerne åpne den i windows movie player samt at jeg vil kunne åpne filmene mine i windows movie maker.

Jeg har prøvd windows movie encoder, men der får jeg melding opp om at det er en feil i kilde plugin. (vet ikke hva det er) Har forsøkt å laste ned convertere for å convertere, men heller ikke det fungerer.

Hva er galt, eller hva gjør jeg galt????

Hilsen en snart gal husmor!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ffmpeg...

Anonym poster: 0edb7b9df983f4f1c5333395b5c21205

Skrevet

ffmpeg...

ffmpeg...

Hei. Googlet dette og kom inn på en side. Jeg forstår ikke så mye av det. SIden sier bla:

You can retrieve the source code through the standard Git client by using the command:

git clone git://source.ffmpeg.org/ffmpeg.git ffmpeg

Jeg forstår ikke noe av det kommando greine, er det noen enkel forklaring du kan gi meg på det? Jeg er sånn små desperat her etter å få det til å funke! (huff, datakurs hadde kanskje vært noe?)

AnonymBruker
Skrevet

Vel, ffmpeg omkoder videoen til et annet format, til akkurat det formatet du ønsker. Du må google litt for å finne ut av det. Det med git-kode handler om å kompilere programkoden fra kjeldekode. Det er ikke det du vil. Det finnes nedlastingsversjoner til Windows som er ferdig kompilerte alt.

Du kan alltids gå til mappen:

%ProgramFiles%\Windows Media Player og klikke på setup_wm, kjøre automatiske instillinger og så skal den være assosiert med media-filene dine igjen.

Når det gjelder Windows Movie Maker må du åpne den først og så åpne media-filene du ønsker å redigere i fra den, ikke omvendt.

Skrevet

Vel, ffmpeg omkoder videoen til et annet format, til akkurat det formatet du ønsker. Du må google litt for å finne ut av det. Det med git-kode handler om å kompilere programkoden fra kjeldekode. Det er ikke det du vil. Det finnes nedlastingsversjoner til Windows som er ferdig kompilerte alt.

Du kan alltids gå til mappen:

%ProgramFiles%\Windows Media Player og klikke på setup_wm, kjøre automatiske instillinger og så skal den være assosiert med media-filene dine igjen.

Når det gjelder Windows Movie Maker må du åpne den først og så åpne media-filene du ønsker å redigere i fra den, ikke omvendt.

Jeg forsøkte å gå inn på setup_wm, men jeg får beskjed om at jeg har den seneste versionen og at det ikke er nødvendlig. Ingen forandring med den allså.

Jeg skal forsøke å google litt om det andre, håper virkelig jeg får det til.

Hvorfor kunne ikke dette bare hatt en veldig enkel løsning! HAha!

Skrevet

BTW: Jeg åpner seff movie maker og prøver å åpne filer der i fra, men det går ikke. Ikke støttet format.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...