Gå til innhold

Et mareritt som gjorde meg deprimert i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I natt hadde jeg en smertefull drøm og den var noenlunde slik:

Begynte med at kjæresten og jeg tok fly til et annet sted, for der skulle vi møte en jente som het Maren. Da vi ankom stedet, var vi plutselig ved et basseng og svømte. Og der var hun, Maren. Brunt hår og brune øyne. Ganske søt. Kjæresten kjente visst henne fra før og planen var at vi skulle ha trekant. Jeg var med på det fra starten av selv om jeg var litt i tvil og følte meg litt dårlig angående det. Men prøvde å skjule det.

Det begynte hyggelig og alle tre kom overens, men jo mer tida gikk jo mer angret jeg og tilslutt ville jeg ikke likevel. Plutselig ville jeg dra hjem og ville jo få med meg kjæresten, men han sa nei. Og plutselig så kranglet vi og jeg følte meg sviktet. Han hadde plutselig valgt Maren og var iskald mot meg. Maren sa ingenting imot og var den bitchen bare... Jeg skjelte han ut og prøvde å fortelle henne at det ikke var første gang han hadde sviktet meg sånn (og det er sant) og at han hadde vært utro mot meg før, så hun burde passe seg. Det virket som hun tok til seg det jeg sa, men likevel fikk hun noen til å tvinge meg ned i en kjeller og låse meg inne.

Men jeg var sterk nok til å dytte vekk de damene og løpe. Alle løp etter meg for å ta tak i meg, men jeg løp skikkelig fort inn i skogen osv.

Så var jeg plutselig hjemme, i en seng som lå på gulvet. Var visst i leiligheten vår, men jeg kjenner ikke gijen leiligheten i drømmen. Uansett, der ringte jeg kjæresten min for å spørre når han kom hjem og da sa han at han ville være der for alltid. Jeg spurte hvorfor han var sånn og om jeg ikke var den eneste lengre. Maren var nå plutselig den eneste for han og han brydde seg ikke en dritt om meg. Jeg var knust.

Og så våknet jeg.... hadde en fæl følelse i meg og nå sitter jeg her, ganske umotivert for dagen haha. Men seriøst... han har sviktet meg før, ikke for en annen jente, men han har bare plutselig blitt kald og sagt at han ikke vil mer osv. Det har skjedd en-to ganger, men er en god stund siden nå. Tror ikke han vil gjøre noe slikt lenger da han fikk smake på åssen det er å være uten meg etc. men likevel er jeg redd for at den drømmen prøvde å fortelle meg noe.

Eller var det bare en drøm? Har også hørt det der med at når man drømmer om at kjæresten er utro, så er han det ikke i virkeligheten, men heller stikk motsatt. Men vet ikke om det gjelder i denne drømmen her.

Ah, nå føltes det som jeg trenger bekreftelser fra kjæresten. Han må roe meg ned og fortelle meg/forsikre meg om at det bare var en drøm og at han aldri ville gjort noe sånt i virkeligheten. Men han blir lett sur om jeg spør, så er litt nervøs der... men sitter ihvertfall her nå og føler meg så usikker, bare pga. den jævla drømmen :glare:

Anonym poster: 5361f1eae2c03aed40677812c5b4084b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vonde drømmer kan sitte igjen ganske lenge, i alle fall de følelsene drømmen førte med seg. Mitt beste råd er egentlig å bare prøve å glemme hele drømmen. Det er ikke virkelig og har aldri skjedd, så det er ingen vits å kjenne på irrasjonelle følelser som ikke trenger å være der :)

Endret av kattepus89
Skrevet

Det jeg synes er mest trist med det du skriver er at du bruker diagnosen "deprimert" som et ord for at du er litt trist i dag. Trist kan jeg forstå, men å misbruke en diagnose slik er rett og slett bare skammelig!

• Liker 1
Skrevet

Det jeg synes er mest trist med det du skriver er at du bruker diagnosen "deprimert" som et ord for at du er litt trist i dag. Trist kan jeg forstå, men å misbruke en diagnose slik er rett og slett bare skammelig!

Deprimert er vell egentlig brukt på lik linje som ordet "deppa", og ikke at man er i en depresjon av den grunn. Er vell heller for å forklare en følelse som; "Idag fikk jeg litt angst da jeg så regninga fra lånekassa". Synes du overreagerer litt.

AnonymBruker
Skrevet

To dream that your mate, spouse, or significant other is cheating on you, highlights your insecurities and your fears of being abandoned. You feel that you are being taken for granted. You are lacking attention in the relationship or that he or she is being less affectionate. Alternatively, you feel that you are not measuring up to the expectations of others.

Anonym poster: 59741ec374e8198cb2cad239c95b658f

• Liker 1
Skrevet

Deprimert er vell egentlig brukt på lik linje som ordet "deppa", og ikke at man er i en depresjon av den grunn. Er vell heller for å forklare en følelse som; "Idag fikk jeg litt angst da jeg så regninga fra lånekassa". Synes du overreagerer litt.

Deppa kommer av deprimert og blir hyppig brukt av jenter på 14 år som ikke vet bedre. Regner med at folk over en viss alder ikke misbruker diagnoser for å få frem et poeng. Så ordfattig er man vel ikke. Angst er forøvrig heller ikke et ord å bruke om at du har fått en regning fra lånekassen.

Her er definisjonen av depresjon

Her er definisjonen av angst

Skrevet

Deppa kommer av deprimert og blir hyppig brukt av jenter på 14 år som ikke vet bedre. Regner med at folk over en viss alder ikke misbruker diagnoser for å få frem et poeng. Så ordfattig er man vel ikke. Angst er forøvrig heller ikke et ord å bruke om at du har fått en regning fra lånekassen.

Herer definisjonen av depresjon

Her er definisjonen av angst

Jeg har hatt sterk sosial angst, og dyp depresjon. Er heldigvis frisk fra det. Men bruker ordet angst for å forklare en følelse forde jeg. Og jeg er snart 27 år. Må være rar. :P Du skjønte hva hu mente da? Var litt av poenget med å bruke ordet hvert fall.

Står forklart hva jeg mener i linken din: " Angst kan være en naturlig reaksjon på fare og gjøre deg forberedt på en utfordring eller en trussel. Den naturlige angsten kan gjøre at man yter sitt beste, for eksempel til en eksamen eller reagerer raskt i farlige situasjoner i trafikken. Blir angsten sterk og langvarig uten at det egentlig er fare på ferde, og går angsten utover livskvaliteten og hverdagen din, kan du ha en angstlidelse. Da bør du søke profesjonell hjelp."

Føler jeg kommer til å forklare meg grønn her. Enig om å være uenig på den gitt.

Skrevet

Til TS: Tror en redsel for å bli forlatt kanskje ligger i bunn her. Ikke nødvendigvis at er en reel sjanse for at du blir det altså, men noe som muligens ligger igjen fra tidligere opplevelser. Ikke godt å si. Men ikke hørt om tilfeller hvor noen har drømt om at typa har vært utro, også har det stemt. Da har man heller hatt en generell følelse av at det er noe som blir skjult og som ikke stemmer, over en viss tid. Så magefølelsen er god å ha. Også må man bare velge om man skal stole på en person eller ikke. Sånn "halv-stoling", fungerer ikke for hverken deg eller han i lengda. Gjør bare vondt. *klem*

Skrevet

Vel, hvis TS drømmer dette hver natt f eks, da er det kanskje noe i drømmetydning. Men for å ikke gjøre det mer komplisert enn det er, så står jeg på mitt om å gå videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...