Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2004 #1 Skrevet 28. mars 2004 Trodde jeg hadde bestemt meg for Purpose av Nordraak, men naa synes jeg plutselig Brudemarsj fra Seljord er saa fin. Hvilken ville dere valgt? Kan legge til at jeg har Telemarksroetter...
verene Skrevet 28. mars 2004 #2 Skrevet 28. mars 2004 Jeg syns Purpose er finest. Men de har sine likheter de to da, og den andre var flott, den også. Jeg syns du skal kjenne på hva magefølelsen sier jeg. :-)
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2004 Hmm...Jeg har alltid synes at Purpose er veldig fin, jeg har fikk notene av mormoren min en gang (hun spilte den paa piano) og jeg kan den ogsaa paa piano. Saa jeg har jo et naermere forhold til den. Kanskje jeg kunne bruke Brudemarsj fra Seljord som utgangsmars, eller pre-inngangsmarsj (for brudebarn)?
verene Skrevet 28. mars 2004 #4 Skrevet 28. mars 2004 Det hørtes lurt ut. Jeg syns faktisk disse marsjene har noen likhetstrekk, og det vil nok bli fint å bruke en ved inngang og den andre ved utgang. :-)
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2004 Hadde egentlig tenkt paa Mendelsohn's Midtsommernatts Droem som utgangsmarsj - hva med aa spille Brudemarsj fra Seljord som et preludium mens folk setter seg? Gaar det an?
Jinx Skrevet 28. mars 2004 #6 Skrevet 28. mars 2004 Purpose er jo bare helt nydelig.. Hvor har jeg hørt den før ? HØR HER!! Fant linken inne hos Tex ... Trykk på musikkvalget ..
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #8 Skrevet 29. mars 2004 Brudemarsj fra Seljord er jo kjempeflott. Det er en av flere jeg vurderer også.
Gjest Tex Skrevet 29. mars 2004 #9 Skrevet 29. mars 2004 Jeg ville ha valgt brudemarsj fra Seljord. Purpose er det så mange andre som velger....
Holly Hobbie Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #10 Skrevet 29. mars 2004 Jeg ville ha valgt brudemarsj fra Seljord. Purpose er det så mange andre som velger.... Jau, det hev du rett i (for aa si det med mine slektninger fra Telemark). Men ingen av de engelske gjestene har hoert den foer...Tror jeg skal proeve meg paa begge, aa faa flettet inn Seljordsmarsjen ett eller annet sted!
Green Skrevet 30. mars 2004 #12 Skrevet 30. mars 2004 Eg held ein knapp på seljordmarsjen! (Men så synast eg nordraak sin er verkeleg fæl på orgel...beklager)
Christinamor Skrevet 30. mars 2004 #13 Skrevet 30. mars 2004 Vi hadde Purpose som inngangsmarsj, rett og slett fordi jeg var lei Mendelsohn (mange bryllup med den i de siste årene). Det jeg ikke visste var at den var så lang. Jeg vet at organisten "vår" spiller en versjon av Mendelsohn, som er tilpasset lengden på midtgangen opp til alteret, dvs den slutter sånn ca når man har satt seg. Så vi valgte Purpose inn, og den vaaaar så lang. Hadde ikke fått den "prøvespilt" på forhånd., men det overrasket meg at den ikke var type tilpasset den og - for når jeg ser på videoen etterpå, virker det som om den aaaldri blir ferdig... men dette vet jo organistene i kirkene der skal gifte dere i.
Holly Hobbie Skrevet 30. mars 2004 Forfatter #14 Skrevet 30. mars 2004 Takk for tipset, Christina. Jeg ar hoet Purpose paa orgel i et bryllup en gang, og synes ikke den var fael. in smak Men hver sin smak
Christinamor Skrevet 30. mars 2004 #15 Skrevet 30. mars 2004 Og gifter du deg i en kirke med flott orgel, og dyktig organist, er Toccata av Widor praktfull! Mektig, fest-og høytidsstemt, og den får det til å suge i magen!!
Green Skrevet 30. mars 2004 #16 Skrevet 30. mars 2004 Jada, kvar sin smak! Synast berre der finnast så utruleg masse fin orgelmusikk som går an å velge :-)
9na Skrevet 30. mars 2004 #17 Skrevet 30. mars 2004 Og gifter du deg i en kirke med flott orgel' date=' og dyktig organist, er Toccata av Widor praktfull! Mektig, fest-og høytidsstemt, og den får det til å suge i magen!! [/quote'] Det ser ut som om vi skal ha både samme inngangs- og utgangsmusikk som deg, Christinamor! Enig i at Toccata av Widor er fantastisk!
Christinamor Skrevet 30. mars 2004 #18 Skrevet 30. mars 2004 Skal si du har god smak, 9na!! Får enda frysninger på ryggen når jeg ser på opptaket fra kirken, og orgelet setter i med Toccaten - det er bare SÅ flott!! Gled deg!
*Lene* Skrevet 31. mars 2004 #19 Skrevet 31. mars 2004 Vi var i kirken på møte med vårens brudepar i går og fikk høre 10 forskjellige marsjer! Vårt valg blir: Inngangsmarsj: Richard Wagner (fra Lohngrin) Utgangsmarsj: Jeremiah Clarke (The Prince of Denmark) Uheldigvis er orgelet i kirken skadet av en vannlekkasje, så det blir ikke brukt. (utrolig leit, siden orgelet er et av landets eldste og flotteste) Blir brukt et elektrisk, ikke på laaangt nær samme flotte lyd..Men blir vel bra for det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå