Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter igjen som et spørsmålstegn. Ja jeg vet jeg ikke har vært særlig sosial for tiden, men jeg strekker ikke til. Det er ikke nok timer i døgnet føler jeg.

Nå sitter jeg å griner..

Hun har akkurat fått unge # 2 med mann # 2. Hun jobber ikke.

Jeg jobber fullt, går på skole på kveldstid. Planlegger bryllup. Har akkurat kjøpt bolig som vi pusser opp for fullt. Vi har også problemer med å bli gravid, så for øyeblikket så holder vi på med forsøk. Noe som gjør at jeg går på medisiner som gjør meg sinnsykt hormonell (som jeg tror er årsakene til at jeg sitter å griner akkurat nå)

Jeg ringer da venninnen min som jeg dessverre ikke har sett på en stund, for å gratulerer med nytt familiemedlem. Hun skjeller meg ut etter noter om hvor dårlig venninne jeg er som aldri stiller opp, aldri kommer på besøk osv.

Jeg blir helt spak. Ja vi har ikke hatt så mye kontakt for tiden, men er det bare min skyld?

Jeg forsøker å forklare henne at jeg har så sinnsykt mye å gjøre, at jeg strekker dessverre ikke til. Men det vil hun ikke høre på.

Er jeg en så dårlig venninne?

Lay it on me... jeg sitter å griner uansett, så er sikkert litt dumt å velge å bli skjelt ut av KG'ere også :cry:

Anonym poster: a96d9a7e8ea7b85bc99abbd811d98423

Anonym poster: a96d9a7e8ea7b85bc99abbd811d98423

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest .-L-.
Skrevet

Slik er livet, man har ikke tid til alle. Hun får bare være sur.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere er to som er slitne, trøtte og hormonelle, hun mener det ikke slik, men savner sin venninne..

Anonym poster: 2c90b71f0e1d71fbc567a1b7d7945899

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det lenge siden hun fikk barn da? Selv om du har mye å gjøre så tar det jo ikke så lang tid å ringe for å gratulere med babyen!

Jeg skjønner dere begge egentlig. Mulig du distanserer det ubevisst pga du strever med å bli gravid, mens hun hr fått unge nr to (om det er med samme mann eller ny mann synes jeg faktisk ikke er av betydning). Men hun er også hormonell og har fått ny baby og er skuffet over at venninnen hennes ikke har gratulert henne.

Anonym poster: 50fc27548a614c5a19b7c5de64839195

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du høres ikke ut som en dårlig venninne! Legg fra deg den dårlige samvittigheten :)

Anonym poster: a09a3e980d5ea62bef345805f1b90120

• Liker 3
Skrevet

Er det lenge siden hun fikk barn da? Selv om du har mye å gjøre så tar det jo ikke så lang tid å ringe for å gratulere med babyen!

Jeg skjønner dere begge egentlig. Mulig du distanserer det ubevisst pga du strever med å bli gravid, mens hun hr fått unge nr to (om det er med samme mann eller ny mann synes jeg faktisk ikke er av betydning). Men hun er også hormonell og har fått ny baby og er skuffet over at venninnen hennes ikke har gratulert henne.

Anonym poster: 50fc27548a614c5a19b7c5de64839195

Hun fikk ungen forrige søndag. Noe som jeg ikke fant ut før idag da jeg endelig logget meg på facebook

(jeg er aldri på facebook, og det vet hun)

Men så fort jeg fant ut det, så ringte jeg

Hun hadde termin i dag

Skrevet

Jeg er TS btw

Skrevet

Aller først, klem til deg (men ikke så hardt at du blir til ketchup) :hug:

Jeg skjønner at du ikke har tid og overskudd til å være så sosial som du har lyst til å være når du har så mye annet som skjer i livet ditt på en gang, og da er det klart at det føles kjipt å få kjeft for det. Og det er helt unødvendig å kjefte på deg for det, og ikke ha forståelse for din situasjon. Men som AB'ene over her sier, hun er nok litt hormonell hun også, så ikke la det gå så alt for hardt inn på deg. Skal se at det blir bedre mellom dere når ting roer seg ned hos dere begge.

Du tok jo tross alt kontakt for å gratulere så fort du fant ut av at ungen var kommet, så noen dårlig venninne er du nok ikke. Bare lurer, hvor ofte tar denne venninnen kontakt med deg da? Dette med godt vennskap skal jo gå begge veier.

PS: Lykke til med forsøkene!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere forsvarer denne venninnen? Selv om hun har fått baby og er hormonell er det ingen unnskyldning til å skjelle ut noen! Skikkelig dårlig gjort etter min mening.

Anonym poster: 6547e8dade077f3a4ffc771f0387132e

• Liker 2
Gjest Sunheart
Skrevet

Det er jo venninnen som har gjort feil her og ikke informert deg om nedkomsten!! Nei slapp av og ikke bry deg om det der Dere er begge sikkert slitne og reagerer på det

• Liker 3
Skrevet

Venninnen din kan ikke akkurat regne med å høre mer fra deg når hun skjeller deg når du tar kontakt. I stedet burde hun blitt glad og invitert deg til å komme og se på babyen.

Ikke for det, vet hun at du strever med å bli gravid, så bør hun skjønne at det er vondt for deg å se på hennes små.

Du fortjener ikke kjeft, du fortjener en trøsteklem. Det er veldig mye i livet ditt akkurat nå. Lykke til med prøvingen, håper dere får klaff.

Prøv å ikke tenke mer på venninnen. Er hun noe å samle på, så tar hun kontakt og ber om unskyldning. Gjør hun ikke det, er det ikke noe stort tap for deg.

• Liker 1
Skrevet

Hun fikk ungen forrige søndag. Noe som jeg ikke fant ut før idag da jeg endelig logget meg på facebook

(jeg er aldri på facebook, og det vet hun)

Men så fort jeg fant ut det, så ringte jeg

Hun hadde termin i dag

Når mann får barn, så informeter man gode venner. Sånt får jeg på SMS eller telefon, ikke via FB. Via FB finner man ut slikt om mer perifere venner og bekjente. Din venninne kan bare skylde på seg selv når du ikke tok kontakt før.

• Liker 4
Skrevet

Når mann får barn, så informeter man gode venner. Sånt får jeg på SMS eller telefon, ikke via FB. Via FB finner man ut slikt om mer perifere venner og bekjente. Din venninne kan bare skylde på seg selv når du ikke tok kontakt før.

Kunne ikke ha vært mere enig! Du har ingentig å ha dårlig samvittighet for.

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for kloke svar. :)

Aller først, klem til deg (men ikke så hardt at du blir til ketchup) :hug:

Hehe lo godt av den.

Nei hun er ikke den som tar mest kontakt hun heller.

Og det er som hulderen sier over her, jeg kommer nok ikke akkurat til å ta mere kontakt etter denne episoden.

Jeg har helst lyst å omgås folk som sprer positiv energi. Drama føler jeg tilhører tennårene, så da trekker jeg meg unna.

Gjest Ratata
Skrevet

Tusen takk for kloke svar. :)

Hehe lo godt av den.

Nei hun er ikke den som tar mest kontakt hun heller.

Og det er som hulderen sier over her, jeg kommer nok ikke akkurat til å ta mere kontakt etter denne episoden.

Jeg har helst lyst å omgås folk som sprer positiv energi. Drama føler jeg tilhører tennårene, så da trekker jeg meg unna.

Men, er det slik at det ofte er drama med denne venninnen din? Om dette ikke er tilfellet ville jeg ha avtalt å møte henne for å snakke ut om denne hendelsen og ikke bare trukket meg unna. Å trekke seg unna nå tror jeg bare vil gjøre vondt verre.

Skrevet

Men, er det slik at det ofte er drama med denne venninnen din? Om dette ikke er tilfellet ville jeg ha avtalt å møte henne for å snakke ut om denne hendelsen og ikke bare trukket meg unna. Å trekke seg unna nå tror jeg bare vil gjøre vondt verre.

Har vært litt drama oppigjennom årene ja. Jeg får se hva jeg gjør.

Akkurat nå har jeg gått over fra å være lei meg til sur, så jeg tror jeg skal vente til det går over ihvertfall. Har en tendens til å være langsur :P

Gjest Ratata
Skrevet

Har vært litt drama oppigjennom årene ja. Jeg får se hva jeg gjør.

Akkurat nå har jeg gått over fra å være lei meg til sur, så jeg tror jeg skal vente til det går over ihvertfall. Har en tendens til å være langsur :P

Da kan det være greit å ta det når stormen har roet seg litt :)

Håper det ordner seg for dere med tanke på prøvingen.

Skrevet

Da kan det være greit å ta det når stormen har roet seg litt :)

Håper det ordner seg for dere med tanke på prøvingen.

Takk for det :)

Gjest Gjest
Skrevet

Dama bør faen meg være glad noen som helst gidder å ta kontakt.. herregud.. jeg hadde dumpet henne for godt etter noe sånt.. *snft* :jolie:

Lykke til med babyforsøk! *krysse fingre*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...