Gå til innhold

Vichy Normaderm fuktighetskrem

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

Noen som har prøvd? Hva synes dere? Pris/virkning/varighet - står det i forhold til hverandre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har testet den i ca 3 uker nå, og merker foreløpig ingen ekstrem forskjell..men stoler på Vichy, de lager som regel veldig gode produkter.Thermal-s mat fuktighetskremen fungerte iallefall veldig bra på min hud (men måtte jo teste ut denne nye "mirakelkremen":).

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan jeg spørre hva som er så bra med den?

Jeg bruker nemlig Vichy og er veldig fornøyd med det merket. Bruker Thermal S1 og S2 ( kommer an på hvilken årstid det er) til ansiktet. Kjøpte feil en gang, og fikk Nutrilogie istedet, men den var skrekkelig feit.

Gjest Virvel
Skrevet

~Runa~, den er vel bare bra hvis den passer til huden din. Hvis du ikke har fet hud, er den sikkert ikke særlig god til deg. :wink:

Jeg har brukt Thermal S Mat en stund og var veldig fornøyd, men nå som det blir varmere ute har jeg gått over til Normaderm. Var litt engstelig for at den skulle bli for "tørr" for huden min, for jeg har vel egentlig blandingshud, men foreløpig ser det bra ut. Normaderm-produktene er litt dyrere enn det andre jeg har kjøpt fra Vichy, da. Kremen kostet vel 180, og rens og tonic kostet også over 100 kroner, men de er gjerne veldig drøye.

Skrevet

Altså hva som er bra? Det avhenger jo av hvilken hud man har. Den ene er vel ikke bedre enn den andre, men ulike formuleringer til ulike hudtyper...

Thermal er til fuktfattig hud

Nutrologie er til tørr hud (fettfattig hud)

Normaderm er til fet hud

Gjest Virvel
Skrevet
Jeg vet det da Virvel! :ler:

Regnet med det, men godt å få det bekreftet. :ler:

Skrevet

jeg syns den var utrolig dyr, trodde flaska skulle vær diger, men neida, bitteliten :( har ikke testa ut de andre produktene i serien, kanskje jeg skulle det. huden min elsker denne kremen, og så lukter den godt da. jeg har litt uren og ujevn hud. når jeg begynte å bruke den ble jeg litt rød, men nå er huden jevnere, renere og ser i det hele tatt ganske ok ut. den er ikke veldig fuktighetsgivende, så dette er ikke noe for veldig tørre hudtyper. den har definitivt hjulpet mot svarte prikker på nesen ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter å ha studert ansiktshuden min nøye må jeg innrømme at Normaderm nok ikke fungerer optimalt på min kombinasjonshud.Har kun fet hud i t-sonen, og huden på kinnene mine ser definitivt litt for tørr ut nå.Men tror normaderm blir perfekt til meg i sommer, da har jeg mindre tendenser til tørr hud.

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Må man være mellom 20 og 30 for å bruke denne kremen?? Jeg er 17 og har lyst til å prøve den, har de hudproblemene som den skal hjelpe mot. Men jeg gidder ikke bruke så mange penger på den hvis den uansett ikke fungerer på min hud fordi jeg er for ung eller noe :)

Gjest Virvel
Skrevet

Ja, Gjest, du må vise legitimasjon når du kjøper den. :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, alle kremer beregnet for en viss aldersgruppe har en innebygget sensor som registrerer om huden er gammel nok.Er huden et par år for ung/gammel går kremen umiddelbart til angrep på huden og ødelegger den.

Gjest:Seriøst: Har du fet/blandingshud vil nok denne kremen passe helt utmerket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker denne kremen i t-sonen, og huden har blitt betraktelig bedre. Er nesten ikke plaget med kviser lenger, og huden holder seg matt - tidligere begynte den fort å glinse. Så her er erfaringene positive. :-)

Skrevet

det har gått lenger tid nå og jeg ser store forbedringer :) huden er matt og fin, og er nesten ikke uren i det hele tatt! helt utrolig.. jeg tror jeg må kjøpe inn denne kremen i et stort parti.. for hva skal jeg gjøre når de slutter å lage den!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vichy normaderm er ganske ny og selger godt, det er nok ikke noen fare for at den blir tatt ut av produksjon i den nærmeste fremtid :-)

Skrevet

håper du har rett :D jeg er nemlig avhengig..

Skrevet
jeg syns den var utrolig dyr, trodde flaska skulle vær diger, men neida, bitteliten :( har ikke testa ut de andre produktene i serien, kanskje jeg skulle det. huden min elsker denne kremen, og så lukter den godt da. jeg har litt uren og ujevn hud. når jeg begynte å bruke den ble jeg litt rød, men nå er huden jevnere, renere og ser i det hele tatt ganske ok ut. den er ikke veldig fuktighetsgivende, så dette er ikke noe for veldig tørre hudtyper. den har definitivt hjulpet mot svarte prikker på nesen ;)

når du snakker om de svarte prikkene på nesa... ble de borte/færre av dem? har også mange sorte prikker på nesa..usj.. liker det ikke, prøver å la være å klemme på dem også. hva mener du egentlig? interessert i å vite om kremen kan hjelpe meg også...hva gjør kremen med de sorte prikkene?!

ellers har jeg "mest" uren hud i panna, og noe på nesa. ingenting i resten av ansiktet... blir ikke fort tørr i ansiktet, men er flink til å rense huden hver morgen og kveld + ansiktskrem... (fra vaselin intensive care) kanskje jeg skal prøve vichy? =)

Skrevet

Ville bare gi et lite tips :wink: Om du er plaget med svarte prikker, ville jeg først og fremst byttet ut ansiktskremem med en som ikke inneholder mineralolje(parrafinum liqium)siden den tetter igjen porenene. Sjekk innholdlista på Vaselinge Intensive Care, så tipper jeg at det er en av ingrediensene.

Gjest Anonymous
Skrevet

når du snakker om de svarte prikkene på nesa... ble de borte/færre av dem? har også mange sorte prikker på nesa..usj.. liker det ikke, prøver å la være å klemme på dem også. hva mener du egentlig? interessert i å vite om kremen kan hjelpe meg også...hva gjør kremen med de sorte prikkene?!

ellers har jeg "mest" uren hud i panna, og noe på nesa. ingenting i resten av ansiktet... blir ikke fort tørr i ansiktet, men er flink til å rense huden hver morgen og kveld + ansiktskrem... (fra vaselin intensive care) kanskje jeg skal prøve vichy? =)

Mot sorte prikker på nesa vil jeg anbefale deg å bruke et produkt med salisylsyre, som renser huden og tar knekken på sorte prikker og urenheter.Eksempel på slike produkter er Garnier anti-spot pen og blemish-solution geleen fra Clinique.Men ikke bruk slik gele andre steder enn der du har urenheter, dette kan være hard kost for huden, spesielt i de mer ømfintlige områdene som kinnene.

Jeg har nå "avsluttet" min forsøksperiode med Vichy Normaderm (har brukt den i 1-1,5 mnd nå.Min konklusjon er at denne kremen ikke engner seg noe særlig for hud som heller mer mot normal enn fet.Den har hatt fin effekt på t-sonen min, men kinnene mine, som ikke er fete/urene, ble forferdelig tørre av denne kremen.Nå bruker jeg Normaderm i t-sonen og thermal-s mat i resten av ansiktet:)

Skrevet
Ville bare gi et lite tips :wink: Om du er plaget med svarte prikker, ville jeg først og fremst byttet ut ansiktskremem med en som ikke inneholder mineralolje(parrafinum liqium)siden den tetter igjen porenene. Sjekk innholdlista på Vaselinge Intensive Care, så tipper jeg at det er en av ingrediensene.

Hehe, ingrediens nr 2 ;) boksen er snart tom da.. men er så glad i den kremen... hm...får gå på jakt og finne meg en ny èn da. Andre ingredienser som ikke bør være i kremen?

la bohème: Jeg har garnier anti-spot pennen.. men kan jeg altså ta den direkte på de sorte prikkene..og det gir effekt?! jeg har nemlig ikke prøvd det, bare brukt de på kviser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...