FitnessLove Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Hei! Nå nærmer det seg slutten av påsken, og jeg og venninna mi bestemte oss for å ha en "jeg gir faen i alt" kveld og stappe i oss mest mulig godteri. Utfallet var 2 stk ekstremt kvalme jenter, og for å være 100% ærlig er det siste jeg noen gang vil være i nærheten av akkurat nå er godteri. Hvem vet, kanskje dette er en slik situasjon der man blir så kvalm av noe at man aldri klarer å spise det igjen. Noensinne. Jeg tuller ikke engang, det er fullt mulig. Uansett, for øyeblikket kjenner jeg meg ekkel, oppblåst og rett og slett avskyelig og føler skikkelig for å ha en dag i morgen der jeg bare kan kvitte meg med alle avfallstoffene jeg har fått i meg i løpet av påsken. Ville det vært gunstig for meg å kun drikke x antall glass (5? 6? 2? 9?) glass appelsin/eplejuice? (butikkene har stengt og det er den eneste typen juice i kjøleskapet. Takk på forhånd. Gjerne støtt meg i håpet om at jeg aldri kommer til å klare å spise godteri igjen.
Fiskekake Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 (endret) Nei, du vil få i deg alt for mye sukker. Her jeg bor i Japan, selger de blant annet Minute Made på boks, hvor de skriver "anbefalt mengde, én boks om dagen". Den inneholder 0,28 liter. Du må gjerne drikke litt jus, men drikk mest vann. Endret 1. april 2013 av Fiskekake 4
FitnessLove Skrevet 1. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2013 Nei, du vil få i deg alt for mye sukker. Her jeg bor i Japan, selger de blant annet Minute Made på boks, hvor de skriver "anbefalt mengde, én boks om dagen". Den inneholder 0,28 liter. Du må gjerne drikke litt jus, men drikk mest vann. Ah, det var dette jeg fryktet. Har ikke akkurat hatt mangel på sukker de siste dagene. Synd jeg ikke har juicepresser, da kunne jeg laget meg grønnsaksjuice. Da hadde det vel vært greit? Vel vel, får prøve å gjøre det beste ut av morgendagen. Litt juice, litt grønnsaker og mye vann. Kan ikke se for meg det hadde vært spesielt sunt å (nesten) kun leve på vann en hel dag.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 Hvis du vil få i deg masse sukker en hel dag, så kjør på Ser ikke at det vil få deg til å føle deg bedre da men. Anonym poster: bc96539d4b58925be0f13efdff54d02c 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Om du vil få avfallsstoffer ut av kroppen, drikk normale mengder vann, spis sunn mat og beveg deg. Anonym poster: 0a64630bfe08ccda13422232537c15e9 8
Adhara Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Hvorfor kan du ikke bare spise vanlig, sunn mat? Skjønner ikke helt vitsen med å gå over til flytende føde, bare fordi man har skjeia litt ut i påska 3
FitnessLove Skrevet 1. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2013 Hvorfor kan du ikke bare spise vanlig, sunn mat? Skjønner ikke helt vitsen med å gå over til flytende føde, bare fordi man har skjeia litt ut i påska Meningen med å kun drikke juice var i grunn det at jeg ligger kvalm i senga klokken 4 om natten og bare tanken på å putte noe som må tygges og fordøyes inn i munnen får magen min til å vrenge seg. Sånn basically
Adhara Skrevet 1. april 2013 #8 Skrevet 1. april 2013 Meningen med å kun drikke juice var i grunn det at jeg ligger kvalm i senga klokken 4 om natten og bare tanken på å putte noe som må tygges og fordøyes inn i munnen får magen min til å vrenge seg. Sånn basically Akkurat nå i natt føler du det sånn ja, men kommer jo en dag i morgen også 3
FitnessLove Skrevet 1. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2013 Akkurat nå i natt føler du det sånn ja, men kommer jo en dag i morgen også Kloke ord, kloke ord. Tenker nok matlysten endrer seg i løpet av natten, ja Men baktanken bak hele ideén var i grunn at jeg tror det hadde gjort seg godt på det mentale i tillegg.
Adhara Skrevet 1. april 2013 #10 Skrevet 1. april 2013 Kloke ord, kloke ord. Tenker nok matlysten endrer seg i løpet av natten, ja Men baktanken bak hele ideén var i grunn at jeg tror det hadde gjort seg godt på det mentale i tillegg. Du får se an morgendagen da vet du, du kommer nok frem til noe lurt
Gjest O___o Skrevet 1. april 2013 #11 Skrevet 1. april 2013 Juice er liksom noe av hva man først kutter ut hvis man vil ned noen kg, fordi de somregel inneholder mye sukker, søtningsmiddel og mange kcal. Å bruke juice som måltidserstatter er idioti. Du vil risikere trøbbel med stoffskifte, feilernæring, mangelsykdomer, og kanskje få opp i vekt og ikke ned. 2
Gjest O___o Skrevet 1. april 2013 #12 Skrevet 1. april 2013 Nevermind. Jeg klarte å lese en hel måned. Ikke dag :humre: 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #13 Skrevet 1. april 2013 Drikk heller masse vann og gjerne grønn te (uten sukker så klart) og spis masse grønnsaker. Da får du en liten detox på kroppen. Vil du ha større effekt, så trener du så svetta renner. Anonym poster: 284a15e4116cf260960ef0281b061e5e
Gjest *Maja* Skrevet 1. april 2013 #14 Skrevet 1. april 2013 Drikk vann, te og spis rene råvarer som kylling, grønnsaker, frukt, grove kornprodukter etc. Resten vil gå av seg selv.
Gjest Puravida Skrevet 1. april 2013 #15 Skrevet 1. april 2013 Det er helt ufarlig å faste i en dag. Helsekostopplysningen.no har masse informasjon. Der står det at ved riktig fremgangsmåte kan man faste i to uker uten at det gjør noe. Man får heller ikke saktere forbrenning av maks 20-24 timer faste. Drikk masse te og vann, og ta vitamin/mineral/omega 3 kapsler så går det helt fint. En 18 timers faste er for eksempel greit. Men det enste du gjør da er å spare kalorier. Er du ikke ute etter det kan du egentlig bare spise normal menge sunn mat.
Gjest fry Skrevet 1. april 2013 #16 Skrevet 1. april 2013 Det er ufarlig å faste i mange dager også, det er litt av grunnen til at vi akkumulerer fett ved kalorisk overskudd: å ha noe å gå på ved dårlige tider. Sulthormonene og bedrevitere™ som mener 6-8 måltider om dagen er sannheten™ vil likevel forlede deg til å tro at noe er alvorlig galt. Skal man ned i vekt skjer dette ved at du går i underskudd, det oppnås kun gjennom å sulte kroppen (du sulter kroppen hvis du over en kortere eller lengre periode er i kalorisk underskudd, dvs at kaloriinntak er mindre enn hva du trenger for å holde på eller øke i vekt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå