AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #1 Del Skrevet 31. mars 2013 Noen som har studert markedskommunikasjon? Hvordan var studiet, og hva jobber du som idag? Anonym poster: e28c59379bb0bed2d7bb9974f6e3923b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #2 Del Skrevet 1. april 2013 http://www.geelmuyden-kiese.no/om-oss/ Anonym poster: 41d73e3a0375f67f8bbae23d09052544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 1. april 2013 #3 Del Skrevet 1. april 2013 Noen som har studert markedskommunikasjon? Hvordan var studiet, og hva jobber du som idag? Anonym poster: e28c59379bb0bed2d7bb9974f6e3923b ikke gjør det! markedsføring er utdannelsen for de som ikke vet hva de vil.... jeg har studert markedskommunikasjon. Etter endt bachlor endte alle i klassen opp med dritt jobber.... også de med A snitt... Jobb og lønnsmulighetene er ikke optimistiske.. Jeg er nå snart ferdig med masteren... master er helt nødvendig etter en sånn bachlor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #4 Del Skrevet 1. april 2013 ikke gjør det! markedsføring er utdannelsen for de som ikke vet hva de vil.... jeg har studert markedskommunikasjon. Etter endt bachlor endte alle i klassen opp med dritt jobber.... også de med A snitt... Jobb og lønnsmulighetene er ikke optimistiske.. Jeg er nå snart ferdig med masteren... master er helt nødvendig etter en sånn bachlor. Men markedsføring og markedskommunikasjon er da to forskjellige studier? Hvis du snakker om BI? Anonym poster: 41d73e3a0375f67f8bbae23d09052544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #5 Del Skrevet 1. april 2013 Hva betegner du som en drittjobb, egentlig? Anonym poster: 41d73e3a0375f67f8bbae23d09052544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #6 Del Skrevet 1. april 2013 http://www.geelmuyden-kiese.no/om-oss/ Anonym poster: 41d73e3a0375f67f8bbae23d09052544 jobber du der? hilsen TS Anonym poster: e28c59379bb0bed2d7bb9974f6e3923b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #7 Del Skrevet 2. april 2013 *dytt* Anonym poster: e28c59379bb0bed2d7bb9974f6e3923b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 4. april 2013 #8 Del Skrevet 4. april 2013 Men markedsføring og markedskommunikasjon er da to forskjellige studier? Hvis du snakker om BI? Anonym poster: 41d73e3a0375f67f8bbae23d09052544 alt...markedsføring, markedskommunikasjon, reklame osv.... same shit different name 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #9 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg har også gått dette, det er det samme hvilke av de markedsføringslinjene man går på BI mtp jobbmuligheter senere. Mange ender opp med å jobbe med salg, og det trenger man strengt tatt ingen utdannelse for...uansett må man nok ta en master innenfor denne retningen for å få en relevant og spennende jobb, da det er utrolig mange som har tatt denne type utdannelse (altså bachelor og spes innenfor dette feltet). Jeg jobber som PA innen finans. Anonym poster: 871cd0c0796d86aba01c2319132d3e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #10 Del Skrevet 5. april 2013 HEI. Jeg "kupper" denne tråden litt, fordi jeg har planer om å begynne på markedskommunikasjon på BI til høsten. Men, er det veldig vanskelig matte/økonomi/tallfag i denne bacheloren? Jeg fikk 3 i P-matte (enkleste matte) på vgs. Jeg er ikke spesielt glad i tallfag heller, men jeg synes denne utdanningen er perfekt på alle andre mulige måter... Så håper jeg klarer å slite meg gjennom økonomifagene... Anonym poster: e28c59379bb0bed2d7bb9974f6e3923b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dianna Skrevet 5. april 2013 #11 Del Skrevet 5. april 2013 Har ikke studert markedskommunikasjon selv, men har tatt et annet studium på BI. Det er riktig som flere sier, både markedskommunikasjon og markedsføring er ganske brede fag som ofte fører til B2B/salgsjobber, iallfall om man bare har bachelor. Man får noen flere muligheter med master, men da konkurrerer man også mot siviløkonomer og økonomer som har spesialisert seg i markedsføring, og stiller sånn sett svakere. Tror det er viktig å "komme inn i bransjen" hvis man likevel velger å studere markedsføring. Finne ut om man vil jobbe innen reklame, med PR, og om det er i byrå eller det private - og søke relevante deltidsjobber. Selvfølgelig vanskelig å komme gjennom nåløyet på disse også, men det er helt nødvendig for å få en ok jobb med grei startlønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #12 Del Skrevet 8. april 2013 Hei! Jeg kjenner tre stykker som har gått markedskommunikasjon på BI, og de har fått gode jobber alle sammen. Det disse damene har tilfelles er at de har bein i nesa – det skal sies. Hun ene jobber i TV Norge, en jobber som PR-ansvarlig for en designer i London, hun tredje gikk rett ut i reklamebransjen og jobber som kampanjeutvikler. Å møte arbeidslivet med bachelor er på mange måter usikkert uansett hva du studerer. Derfor er det viktig å være aktiv allerede fra første året. På BI arrangerer de karrieredagene, der skolen omgjøres til et marked av selskaper og bedrifter som vil gi deg informasjon om sin arbeidsplass. Er man aktiv her vil man kunne finne ut hva som kreves og ønskes av deg som kandidat. Jeg studerer selv ved BI, markedsføringslinje. Da jeg trengte en deltidsjobb ved siden av studiet tok jeg kontakt med karriereservicesenteret. De ga meg mange nyttige tips og hjalp meg å skrive en god søknad og bygge en god CV. Fikk deltidsjobb i et arrangement-firma som arrangerer eventer. Før jeg begynte var jeg også litt stressa for de økonomiske fagene. Heldigvis viste det seg å være overkommelig. BI tilbyr veiledning som blir gjort av eldre studenter. Dessuten ligger alle gamle eksamensoppgaver ute, så du kan tidlig orientere deg og begynne å løse disse. Jeg klarte meg fintJ Dersom du er veldig usikker både på studiet og innholdet vil jeg anbefale deg å bestille en veiledningstime via nettsiden til BI. Det gjorde jegJ Anonym poster: 854707128cf2526622bb933dd86aa1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #13 Del Skrevet 16. mars 2014 Hei, Jeg studerer PR og kommunikasjonsledelse ved BI, en av de linjene som i fjor ble slått sammen til PR og markedskommunikasjon. Jeg er strålende fornøyd med studiet. Vi får en god kombinasjon av det økonomiske og det kreative faglig sett, og flere av foreleserne i PR-fagene er blant landets beste på kommunikasjonsfeltet. De har erfaring fra bransjen, ved at de har vært godt etablert kommunikasjonsaktører før de begynte å forelese. De som skriver at studiet er eldgammelt tar helt feil, for det er nyoppstartet i fjor, og da ble alle fagene oppdatert og tilpasset den nye linjen til å passe dagens kommunikasjonsbransje best mulig. Den nye linjen får det beste fra begge de forhenværende linjene, og personlig syntes jeg deres studieløp er fantastisk bra. Ved å studere på Handelshøyskolen BI fremfor f.eks. Volda eller UiO (har personlig gått kultur og kommunikasjon på UiO før jeg byttet til BI da jeg ikke var fornøyd) får du en fordel på jobbmarkedet som kun BI tilbyr; nemlig en økonomisk markedsforståelse. Etter første året på BI mottar en tittelen markedsøkonom. Dette er det mange kommunikasjonsbyråer som setter veldig stor pris på, da mange studenter går ut i jobbmarkedet uten økonomisk forståelse, og dermed stiller svakt. De som kommenterer at de kjenner flere som har gått studiet og ikke fått relevant arbeidserfaring i ettertid, så kan jeg si at jeg kjenner de fleste som fulfører bachelorgraden sin nå til sommeren (liten linje, alle blir kjent med alle), og allerede før endt studie har mange mottatt relevante jobbtilbud, som de har takket ja til, blant annet i kommunikasjonsbyråer som Dinamo, Nucleus og Apeland. I kommunikasjonsbransjen har ikke karakterene du fikk gjennom studiene så mye å si, det er erfaringer og personligheten din som teller. Er du flink til å nettverke, snakke for deg selv og være engasjert så skal det mye til for at du IKKE klarer å få jobb i kommunikasjonsbransjen. Til deg som vurderer studiet, men fremdeles er skeptisk: Er kommunikasjon noe du er interessert i og kunne tenke deg å jobbe videre med, så søk en kommunikasjonslinje. Ikke velg økad eller markedsføring eller retail management.. Ingen av de linjene kan gi deg den jobben du ønsker i kommunikasjonsbransjen i ettertid. PR er ikke salg, det er kommunikasjon. To helt forskjellige arbeidsretninger. Jeg går høyst god for PR og markedskommunikasjon på BI, da jeg mener denne linjen på denne skolen gir meg best sjanser i arbeidsmarkedet i ettertid. Til tross fra hva andre har skrevet i denne posten, så er PR-linjen ved BI godt kjent i kommunikasjonsbransjen. Man kan ikke garanteres jobb etter endte studier på noen linjer, og markedsførere og siviløkonomer finnes det flere tusner som studerer hvert år. Jeg tror konkurransen er like hard her, og det er vanskelig å skille seg ut. Mon tro hvordan du får deg drømmejobben med gjennomsnittlige karakterer på de linjene.. Anonymous poster hash: b255d...f02 Anonymous poster hash: b255d...f02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå