Gjest En god skulder Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Dagen i dag har ikke helt vært som alle andre dager... Det begynte med at jeg ble vekket av at telefonen ringte. Der hørte jeg en gråtkvalt mannestemme, som viste seg å være broren min. Han er en voksen mann på 22 år (ung voksen da) og ba meg komme over. Vi har et nært forhold, så vi snakker om alt mulig rart. Men uansett, når jeg ankom leiligheten hans var den bombandert med alkohol og masse søppel. Broren min hadde tydeligvis vært på fylla. Han så ganske fyllesyk ut også. Så dermed helt jævlig ut. Og ikke nok med det så sprutet tårene hans så fort han så meg. Jeg måtte sitte der på sofaen og holde rundt han og roe han ned. Dama etter tre år dumpet han for 2 dager siden og han hadde fortrengt det fram til nå. Etter en times snakking og litt gråting, lagde jeg litt te til han og kjøpte is til han og stakk på jobb. Der jobber jeg som regel med tre stk, to menn og en dame. Vi er en liten sammensveiset gjeng på jobben og tuller hele dagen lang. I matpausen ble jeg og en av mennene igjen på kontoret og snakket. Han virka litt roligere enn til vanlig, så jeg bestemte meg for å spørre han om alt var i orden. Det tok ikke lang tid før øynene hans druknet i tårer. Jeg fikk jo såklart litt sjokk og fortet meg å gi ham en klem før jeg spurte hva som var gærnt. Tørr ikk uttale meg her om grunnen. Men det var ingen lett ting og selv jeg ble ganske lei meg, så der sto vi da og gråt litt begge to mens vi holdt rundt hverandre. Bare vennskapelig altså, han er en del år eldre enn meg. Så var jobbdagen over og jeg kommer meg endelig hjem. Sliten og sulten. Klokka er rundt fem på ettermiddagen da kjæresten min (som snart er samboer) kommer uventet inn døra. Han skulle egentlig ikke til meg i dag, men ja, han kom overraskende hjem til meg og trengte en god klem. Vi satte oss ned med middag og snakket litt. Vil heller ikke røpe for mye hva som skjedde her, men et familiemedlem han sto ganske nær hadde dødd, og han fortalte det ikke før etter at vi hadde spist middagen. Og like etter at han forteller det, så begynner han å gråte. Og det er første gangen jeg har sett han gråte, så det var nesten litt "stort" for meg da jeg en stund har "mast" om hvor hard han er. Veldig mannemann... men det er jo såklart at han ble lei seg, å miste noen er tungt. Jeg ble bare satt ut da han var den tredje mannen på èn og samme dag gråter på min skulder. Men kjæresten var den verste da, siden jeg har så sterke føellser for han, så ble det hele litt verre. Han gråt også ganske mye, så det ble veldig følesessladet. Han ville bli over i natt og ligger nå og sover på sofaen mens jeg sitter i godstolen her. Og tenker på denne dagen... mens jeg ser på spiderman 3. Men denne dagen har virkelig ikke vært helt normal! Må vel kanskje også nevne at jeg fant en femhundrelapp på bakken rett utenfor jobben i dag, etter endt jobbdag. Jeg lurte først på om jeg skulle levere det, men hvem som helst kan ha mistet det, så jeg valgte å tenke "finnern er vinnern" og putta den i lomma. DET skjer heller ikke ofte nei! Flere som har hatt en litt merkelig dag?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #2 Skrevet 31. mars 2013 Jeg ble dumpa av typen min som sa " dette med barn, flytte sammen, gifte iss, er det greit at vi ikke gjør det? Jeg elsker deg ikke, skjønner du..". Vi har skrevet under leiekontrakt på hus, og sett på ringer. Og vært sammen i 4 år. Du høres ut om en god trøster, har du noen ord til overs til meg? Anonym poster: 5d45e4bb83975387f45cb204a955e362
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Du har nok "kvaliteter" over deg som gjør at folk føler seg trygge og åpner seg opp. Ta det som en tilltserklæring Anonym poster: 03635107fecc5116ed2bbdc05abbea0d
Gjest En god skulder Skrevet 31. mars 2013 #4 Skrevet 31. mars 2013 Åj, det var ikke noe morsomt nei. Skjedde det i dag? Vet ikke om jeg er en god trøster da, men jeg kan vel ikke si noe annet enn at du selvfølgelig fortjener bedre. En mann som ikke vet hvor heldig han er som har deg, er ikke mannen for deg. Og måten han sa det på... sa han det virkelig som du skriver her? Da er han ikke spesielt koselig tenker jeg? Nei huff, hadde jeg visst hvor du bodde kunne jeg kommet innom med is og nybakte sjokolademuffinser (hvis du liker det da). Det gjorde jeg da jeg hadde kjærlighetssorg fra mitt forrige forhold. Hjalp litt det. Vet ikke om dette også hjelper, men det tok ikke lang tid før jeg traff en mann som fikk meg til å tenke nytt. Snakker om kjæresten jeg nevnte i forrige innlegg. Han er helt fantastisk og behandler meg helt annerledes enn det eksen gjorde. Eksen var snill han å, men ikke på den samme måten som kjæresten min er mot meg. Vil tro du også finner en sånn mann. Men til da, gå gjennom sorgen med masse is og muffins. Ta deg en løpetur hver morgen og vær med folk som får deg til å smile! Det er mine enkle råd i en tung tid som dette
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Kan det være fordi gråt smitter? Jeg tror nemlig det gjør det. Jeg har grått en gang hos legen, og det var etter at pasienten før meg hadde gått gråtende ut av rommet. Jeg er overbevist om at det var en dunst av gråt i rommet som påvirket meg, signalmolekyler eller noe, foruten at jeg sikkert ble trist av å se noen som gråt, da. Anonym poster: 01b06235c1a0aa6396dc88a900b9ce17
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Tror ikke de mennene ble "smittet" akkurat. Hun skriver jo at broren ble dumpet av dama. Det er jo vondt å miste noen man elsker og da gråter man gjerne. Hun skrev ikke hvorfor kollegaen hennes gråt, men hun skrev derimot at hun gråt litt selv, så det var nok noe trist der også. Og så ikke minst kjæresten hennes som hadde mistet et nært familiemedlem. Det er ihvertfall trist! Men jeg kan derimot kanskje tro at TS er en person man føler seg trygg på. Jeg har en venninne som er sånn, jeg har alltid lyst til å ringe henne om det er noe gærnt. Stoler like mye på de andre venninene mine, men de er ikke førstevalget når det kommer til å trenge en skulder å gråte på. Alle er forskjellige og noen har bare de kvalitetene rett og slett. Venninna mi sin eks er sammen med venninna hennes. Men en kveld hadde vi grillfest og der var alle sammen, blant annet venninna mi, venninna hennes og kjæresten hennes som da er eksen til venninna mi. (Hehe, skjønte dere?) Kanskje jeg skal ta det på navn. La oss si at venninna mi heter Mia, venninna hennes heter Tone og kjæresten heter Ole. Ole er eksen til Mia. Ole og Mia var sammen i to og et halvt år, men de skiltes som venner og er den dag i dag ganske gode venner. Mia og Tone er også gode venner, så de tre går fint sammen uten problemer. Men på den grillfesten skjedde det noe. Ole hadde nylig vært i begravelse til faren sin og han var ganske nedfor den kvelden, men prøvde å more seg likevel. Det klarte han dårlig da han og Mia satt og snakket litt sammen. Han begynte å gråte og Mia holdt rundt han. Tone fikk øye på dette og konfronterte dem. Tror hun følte seg litt utenfor. Kjæresten hennes skal jo liksom ikke gråte på en annen jentes skulder og ihvertfall ikke eksen.. mente Tone. (Jeg kan forsåvidt være enig da) Mia unnskyldte seg og vi andre prøvde å få Tone til å forstå at ALLE går til henne om det er noe galt. For Mia er en person som man bare føler seg trygg hos. Tone forsto dette etter hvert og tilga. Men hun føler seg den dag i dag fortsatt litt truet av Mia... synd men ikke alle har de kvalitetene dessverre. Anonym poster: f2dead29e849c726f1fea30fae7e5acf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå