Gå til innhold

Jeg trenger råd - oppskrift på kake, kalorier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære har veldig lyst å lage en sjokoladekake i morgen. Det er en sjokoladekake vi begge er veldig glade i, men dette er en kaloribombe.

Jeg vil også spise litt, men må regne ut hvor mye, siden jeg teller kalorier og har bare 1300 per dag.

Så kaken har 100gr sukker, 100gr smør, 100gr kokesjokolade, 100gr mel og 2 egg. Jeg kom fram til at det er omtrent 2.600 kcal i hele kaka. Kan noen ta regningen og bekrefte?

Hvor mange gram kan jeg spise i løpet av dagen uten at dette ødelegger hele regimet mitt? Det er jo bare usunt inni.

Anonym poster: 7c280313f268e6346ff2a8d7a61dca05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det stemmer sånn ca.. Hvis kaka deles i 12 like store stykker er det ca 220 kcalorier i hver bit. Deles den i 16 er det ca 165. Ved 20 stykker er det ca 130..

Tviler på regimet ditt blir ødelagt av et stykke eller to, med mindre du spiser det hver dag. Kos deg med kake, og ha ditt vanlige kosthold resten av dage og dagene før/etter :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk. Neida, det er noen måneder siden siste gang vi spise kaken og jeg har kuttet sukker og godteri helt ut. Så det blir en gangs opplevelse av typen "jeg fortjener kos, jeg og" :fnise: .

Anonym poster: 7c280313f268e6346ff2a8d7a61dca05

Skrevet

Når du ligger på 1300 kcal ville jeg ikke ha byttet ut kaken med det du egentlig ville ha spist. Ikke spis kake for 600 kcal og bare ha 700 igjen til mat, liksom. Om du ligger på 1300 eller 1700 en dag har jo ikke noe å si i lengden, du vil jo fremdeles være i kaloriunderskudd :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...