Gå til innhold

Hva kan bloggere finne ut om leserne sine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at enkelte blogger har en slik teller på siden der det kommer opp hvem som har besøkt bloggen i det siste, og hvor stedsnavnet kommer opp. Kan bare de som har en slik boks på bloggen sin se det, eller er det noe som mange som har hjemmesider/blogger kan se?

Anonym poster: a87040723bf036164aa1b6680b5b8a70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Blogspot, og kan se enkelte ting som land, nettleser, operativsystem og hva man har søkt eller klikket på for å komme til bloggen. Men ingen av faktorene knyttes sammen. Altså ikke så altfor mye ;)

AnonymBruker
Skrevet

De kan ha skjulte tellere som viser stedsnavn.

Anonym poster: 458d695ee97b262e7f1c41cd75f9e463

Gjest Katten.
Skrevet

Noen blogger logger ip-adressen, er jeg ganske sikker på - spesielt for de som kommenterer.

Har man den og kunnskap kan man finne ut en god del, om ikke leseren også har kunnskap på området.

Skrevet

På blogg.no får jeg se ip-adresse, hvis de har lagt inn e-post får jeg se den osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Du kan finne ut ganske mye:

Ip-adresse

Om ip-adressen er tilknyttet en institusjon (f.eks UiO, en studentby eller en arbeidsplass), kommer dette ofte opp

Du kan spore alle sidene personen har vært (innenfor bloggens domene), med tidspunkt på alle klikk

Du får opp hvilken side personen personen kom fra

Du får opp exit-link (hvilken link personen eventuelt brukte for å forlate bloggen)

Du får opp hvor personen befinner seg. Noen ganger Oslo, andre ganger også mer konkrete steder innenfor en by.

Du får også opp hvilken internettleverandør leseren bruker

Hva leseren eventuelt søkte på for å komme til bloggen (f.eks kaffemaskin nespresso i google, eller sexy undertøy til valentines day) ;)

Anonym poster: f0c70ba40ebe686b93f2ee6fb31d7119

AnonymBruker
Skrevet

Kan man stole helt på at ipadressen viser korrekt sted/by?

Anonym poster: 664fae251e7499d997ae5d850a5c17e0

Skrevet

Nei. Ipen er satt av nettleverandøren. Bruker du 3/4G eksempelvis står det oslo.

Iper bytter du hver gang routeren resettes også. Nøyaktigheten går stort sett kun på kommune.

Gjest O___o
Skrevet

Kan man stole helt på at ipadressen viser korrekt sted/by?

Anonym poster: 664fae251e7499d997ae5d850a5c17e0

Nei.

Jeg bruker som regel proxy/tuneller.

Så i følge ip-adressen er jeg av og til i Sverige, Kina, USA, Tyskland, Russland, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...