Gå til innhold

5 minutters utfordring for uke 14

Imax

Har du tatt utfordringen?  

1. 1. Har du tatt utfordringen?

• Ja
      3
    • Ja, flere ganger
      4
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Her skal du (og jeg!) få en liten utfordring for uken som kommer:

Ta frem et tidsur eller mobilen din. Sett den på 5 minutter. Jeg fleiper ikke, kun 5 minutter. Gå løs på et sted hjemme der du har hatt bombenedslag (les: Det mest rotete stedet du har). Det kan være sokkeskuffen, kontorpulten, kottet eller stekeovnen du ikke har vasket på et år. Hos meg er det kottet. Det er dette Fly Lady kaller for Disaster Area.

Rydd til alarmen går. Bare i 5 minutter. Og da slutter du. Se så mye du får gjort på 5 minutter! :-)

Dette var ukens utfordring. Når du har gjort det svarer du på avstemningen her og klapper deg selv på skulderen. Og hvis du er skikkelig tøff tar du 5 minutter neste dag også. Og følg på så lenge du orker. Det er viktig at du bare tar 5 minutter hver, ellers mister du motet.

Tar du utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke tatt utfordringen ennå, men vi har hatt den store Rydde&Ordne helgen denne helgen, hele lørdag og søndag har gått med til rydding og fiksing av ting og tang i leiligheten...

Vi har feks:

-satt alle regninger og andre papirer i permer

-ryddet skrivebordene

-ryddet i bilder på dataen

-tatt ned utestolene til verandaen fra loftet

-fjernet døde planter fra i fjor fra kassene på verandaen

-ryddet på roterommet, kastet masse og omrokert på resten

-skiftet på sengene

-støvsugd og tørket støv

-hengt opp masse bilder og noen kroker og slikt

-ryddet i "sysakene" mine, alle stoffer og slikt ligger nå pent brettet

-vasket masse klær

-ryddet i kjøkkenskap

-tittet skikkelig i fryseren for å finne ut hva som bør spises snart

-satt alle nye bøker inn i bokhylla, måtte ofre en av hyllene som det stod pynteting i

-pantet flasker, fikk over 150 kr!

-hevet glass og metall til gjenvinning

-ryddet ski og vintertøy på plass på loftet. Mye ryddigere å ha det der enn i trappa/gangen

og sikkert en masse mer.... Så hvis vi bruker fem-minnuter'n utover i uka og ukene som kommer tror jeg det vil være ganske fint her ganske lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg benyttet meg av den metoden et par ganger i uken som gikk...

Dette var en fin påminnelse om ny uke med nye timerutfordringer... :bukke:

Funket som bare det her iallefall... :Hehe:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, jeg har.

Den store utfordringen for meg er å komme igang. Og da er 5/10-minuttersen super. Men når jeg først har begynnt, kan jeg godt holde på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Rydd hver gang det er reklame på TV, det er mitt tips. Man får gjort helt utrolig mye i løpet av en TV-kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, nå har jeg tatt mine 15 min. Godt det er noen som utfordrer. Disse 15 min ble brukt litt over hele leiligheta. Trenger mange 15 min på å komme til buns i alt "rotet" :oops: Godt vi skal jobbe med baby-steg eller hadde jeg nok detti av lasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rydd hver gang det er reklame på TV' date=' det er mitt tips. Man får gjort helt utrolig mye i løpet av en TV-kveld.[/quote'] :ler: sier litt om hvor mye reklame det er på tv......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...