Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat ferdig med en tjukk bok jeg har kost meg med i ukesvis, nemlig The Godfather. Og så blir jeg litt i koma når jeg endelig er ferdig...

Noen andre som har det sånn når de har lest ferdig en skikkelig god bok?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

JA!

Ble helt forvilet når jeg hadde lest ut Papillon.

Skrevet

Ja! Jeg kjenner det sånn av noen bøker. En gang kunne jeg ikke se for meg hvordan livet skulle kunne gå videre etter jeg hadde lest ferdig bokne, og jeg ødela hele leseropplevelsen ved å lese to og to sider de siste hundre sidene eller noe sånn. Det var fryktelig for jeg mistet helt tråden og det ble skikkelig antiklimaks. Så etter det har jeg ikke lurt meg selv, men sørge - ja, det gjør jeg!

Skrevet

Ja, jeg synes mange bøker er slik. Husker spesielt Agatha Christies selvbiografi som jeg skulle ønske aldri sluttet.

Skrevet

Ja! Det kan bli som eit slags vakuum - særleg viss det var personar der du engasjerte deg i. 'Kva skjedde med dei etterpå?' og sånn!

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg fikk sånn både av beatles og bly som er av Lars Saabye Christensen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg pleier å fortsette historien inne i hodet mitt jeg:D Når jeg var yngre gikk jeg enda lengre, jeg skrev fortsettelser på bøker selv:D

Skrevet

Lord of the Rings - JRR Tolkien. Min desidert favoritt.

American Gods - Neil Gaiman. Også en bok jeg ikke ville skulle slutte. Neil Gaiman er et geni, så egentlig hva som helst av det han har skrevet. Good Omens som han skrev sammen med Terry Pratchett er også bra.

Skrevet

Ja jeg kjenner det sånn noen ganger også.

Jeg pleier å fortsette historien inne i hodet mitt jeg:D Når jeg var yngre gikk jeg enda lengre, jeg skrev fortsettelser på bøker selv:D

Utrolig bra :ler:

Skrevet
:Nikke:Det er vel sånn det skal være etter å ha lest en skikkelig god bok...
Skrevet

Har opplevd det mange ganger med gode bøker som er lette å leve seg inn i. Har en vane med å lese bøker veldig fort (har knapt tid til å spise eller sove dersom jeg er midt i en god bok), og da er det underlig å komme tilbake til den virkelige verden igjen ja.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Dessuten ordner jeg også ofte opp i hodet mitt etter å ha lest krim. Da slutter de ofte rett etter at man får vite "løsningen" jeg er da psykisk nødt til å sende folk hjem, gi de en varm dusj og sette de under ett ullteppe med kakao og nybakt brød med brunost (eller ordne opp på andre passende måter)

Skrevet

Ja, det skjer stadig... Utrolig frustrerende, i blandt virkelig plagsomt! Verden blir liksom litt rar, og man bare surrer rundt og vet ikke helt hva man skal ta seg til... Og det bare på grunn av en bok?!?!? Hehe...

Skrevet
JA!

Ble helt forvilet når jeg hadde lest ut Papillon.

:Nikke: Me too.

Pluss seriene om Isfolket og Heksemesteren (men det kan være fordi jeg ennå ikke har fått lest Lysets Rike (heter den ikke det da?))

Og mange andre :wink:

Skrevet

Ja. sånn er det med gode bøker. Virkeligheten kan ikke på noen måte måle seg med boken, og alt er traurig... "The narcotics wears off", men det tar sin tid. Og den tiden kan være hard; noen ganger er den eneste løsningen å lese om igjen... Men jeg tror: Noen av oss er sånn at vi har det vondt når "bokrealiteten" forsvinner, andre merker det ikke en gang. Og videre: Jeg tror vi som kjenner det, er de heldige...

Amarone

Skrevet

Blir alltid lei meg når jeg er ferdig med en god/spennende bok!!!!

Gjest Catwoman
Skrevet

åja det har jeg opplevd og, flere ganger. Spesielt etter en bok som het "skyggebarnet". Jeg leste den boken en gang til senere, men det var liksom ikke helt det samme da.

Skrevet
Jeg fikk sånn både av beatles og bly som er av Lars Saabye Christensen.

Jeg også.

Og når jeg leste Folket på Innhaug og Odel av Anne Karin Elstad!

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Ble ferdig med lotr i forrige uke, jeg ble så lei meg at jeg har startet den helt på nytt

Skrevet

Har opplevd det flere ganger jeg også. Kanskje særlig med Beatles. Ble så knytta til dem... gikk og tenkte på dem om dagen mens jeg var underveis i boka osv. Hvis noen sa noe til meg svarte jeg for eksempel "Ja, og Seb har dratt til Paris..." Helt fjern!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...