AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Inspirert av en annen tråd her. Hva legger du i "helt ok form"? Da tenker jeg at man ikke er verken i spesielt god eller dårlig form, man sikter ikke mot toppen og vil bare være i "helt ok form" for å være sunn og frisk uten å konkurrere om hvor langt/fort man kan løpe osv. Hva tenker dere? Dårlig form er jo lett å definere, det samme er god form. Men hva med middelveien, der folk flest burde kunne si seg fornøyd med egen kapasitet selv om man ikke er noen atlet? Anonym poster: 4b9da46f076d23ae87aece282effbbfd
Thorn Skrevet 31. mars 2013 #2 Skrevet 31. mars 2013 (endret) For meg personlig er er ok form når jeg kan løpe til bussen uten å pese som en hund etterpå, ikke trenger hjelp til å løfte kasser på jobb, klarer å gå seks-syv etasjer med trapper når heisen står, kan kose meg på en fjelltur uten å måtte ta ørten pauser oppover eller sykle to-tre mil på en solfylt dag. Det er hverdagsformen som teller for meg, ikke hvor langt jeg klarer å jogge i antall km/timen eller vekter jeg løfter i antall repetisjoner. Endret 31. mars 2013 av Thorn 3
Obiola Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Ok form= Trener minimum en-tre gang i uka, normal kropp, man klarer å presse seg litt, moderat og ikke fanatisk. En person som er sporty og sprek, men ikke nødvendigvis ligger i hardtrening. Kan f.eks gå turer og holde ut en god stund uten å bli helt utslitt. Det synes selvfølgelig på kroppen, selv om man ikke ser topptrent ut. Mennesker som er i bevegelse i hverdagen, det er en naturlig del av livet å være i bevegelse på en eller annen måte.
Rights Skrevet 31. mars 2013 #4 Skrevet 31. mars 2013 Når jeg tenker "ok form" på alle andre sitt vegne utenom meg selv, så ser jeg på det som et minimum at de har en noelunde grei basis-styrke (som f.eks at en kan ta noen chins/pullups, kan trene med egen vekt i benkpress/knebøy/markløft++), samt at de kroppslig sett ser "ok" (ikke tykk, ikke for tynn, ikke så veldig muskuløs.. men.. mer.. vanlig+, om jeg kan si det slik) ut. Det handler ikke om hvor mange ganger en faktisk trener i uken, for slikt er så utrolig individuelt. Noen har flax med genene her, andre ikke..
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Ja, gener har nok noe å si der. Jeg føler meg i veldig god form når jeg trener 3 ganger i uken. Er tynn av natur, så for min del er det styrketrening som gjelder, med moderate mengder kondisjon (har sjeldent problemer med å løpe en lengre tur selv om jeg løper flest kortere turer som oppvarming). Når man trener styrke er restitusjon ganske viktig. Merker at denne type trening gir meg masse overskudd og at jeg er i bedre form enn folk flest. Anonym poster: e0b94c3584f95b3e2b4e91b288fa68b9
Gjest uAnonymbruker Skrevet 31. mars 2013 #6 Skrevet 31. mars 2013 Jeg er i superform rett før sommerferien, og rett etter sommerferien er jeg i ok form
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 For meg er det å: - Kunne løpe/jogge over litt tid, feks en halv time - Kunne gå på en lang fjelltur / sykle en lang sykeltur - Ha styrke til å utføre armhevningere helt greit - feks 15 til 30 stykk på tærne - Kunne utføre daglige aktiviteter som jobb, handlng, gå i trapper, uten å bli sliten/andpusten - Ha godt humør/være tilfreds med livet Hilsen mann Anonym poster: dee914a920eee181fa7d3393849a14ed
Gjest Tigress Skrevet 1. april 2013 #8 Skrevet 1. april 2013 For meg så tyder det at kroppen min taklar dei utfordringane eg gjer han. Det kan vere å gå lange skiturar, lange fjellturar, hengje greit med på stisykkeltur, klare å løfte det eg treng i kvardagen, og samstundes komme inn i dei vanlege kleda mine. Er eg i god form er eg klar for konkurransar og har trent mykje.
Gjest Solsmil Skrevet 1. april 2013 #9 Skrevet 1. april 2013 For meg heller nok ok form mer mot dårlig form enn mot god form. Det at man er istand til å gjøre hverdagslige aktiviteter uten problemer, i tillegg til å klare å trene 3 ganger i uka og kanskje ta en fjelltur. Det å klare å løpe en halvtime sammenhengende uten å dø blir ikke ok form for meg. Hvis man akkurat klarer noe "uten å dø", så er man akkurat kommet over stadiet av elendig form.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #10 Skrevet 1. april 2013 For meg heller nok ok form mer mot dårlig form enn mot god form. Det at man er istand til å gjøre hverdagslige aktiviteter uten problemer, i tillegg til å klare å trene 3 ganger i uka og kanskje ta en fjelltur. Det å klare å løpe en halvtime sammenhengende uten å dø blir ikke ok form for meg. Hvis man akkurat klarer noe "uten å dø", så er man akkurat kommet over stadiet av elendig form. "uten å dø" vil jo si at man klarer det fint da og ikke blir plagsomt sliten av det. Men svett og god. Anonym poster: c84fe179775f52102fb2b95d4ae74cb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå