Gå til innhold

Hvor ofte kan jeg løpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hvor mange ganger i uken kan jeg løpe 6-8km for å gå ned litt i vekt/stramme opp?

Jeg har god kondis, og jeg er vant med jogging, men har aldri brukt jogging og løping til vektnedgang, dvs at jeg ikke har løpt regelmessig. Klarer dog å løpe 12km i strekk.

La om kostholdet i januar, spiser rene råvarer og mye grønt, holder meg til 1500kcal dagen.

Anonym poster: a93e70d298db052fccb3083def46eec7

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Du KAN løpe så mye du vil så lenge du har gode sko, har god teknikk og er flink å tøye for å forebygge skader. Men kostholdet vil avgjøre om du går ned i vekt. Med 1500 kalorier vil du fint klare å brenne nok fett til å bli mer definert og strammere om du jogger 3-5 ganger i uka.

Jeg ble ekstremt definert da jeg startet å løpe jevnt 5 km 5 ganger i uka. Men pass på å spise lite nok så du brenner fettet og nok så du ikke tærer på muskelmassen. Mister du for mye muskelmasse vil du bli mindre definert og heller se mager ut. Kombiner gjerne med litt styrke så får du et enda bedre grunnlag :)

Jeg fikk iallefall drømmekroppen min med jogging :)

Skrevet

Er du skadefri og føler deg i fin form så kan du sikkert løpe hver dag. Jeg gjorde det en stund og syntes det var kjempedeilig. Varierte hvor langt jeg løp hver dag, og hadde noen korte økter og noen lange. Ikke samme intensitet hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...