Gjest Bebis Skrevet 28. mars 2004 #1 Skrevet 28. mars 2004 Dersom man er aleneforelder og får overgangsstønad, får man også 42 uker med svangerskapsstipend det første året? Dersom man er student har man jo krav på at lånet omgjøres til stipend 3 uker før fødsel og 39 uker etter. Men er man i tillegg aleneforsørger, har man jo også krav på overgangsstønad i 3 år. Reduseres noe av stipendet eller overgangsstønaden?Man får vel ikke begge deler?Noen som vet noe om dette? Er dette regnestykket riktig? Dersom jeg er student/ arb.ledig, har jeg krav på dette det første året? Engangsstønad: 33584,- Fødselsstipend/forsørgertillegg: 9290,-(red. eller faller bort?) Utvidet barnetrygd: 1940,- Småbarnstillegg: 660,- Barnebidrag (minstebidrag) 930,- Overgangsstønad: 8766,- (red. eller faller bort?) Bostøtte: (for husleie ca 4000,-) 2000,- Håper noen kan svare på dette! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #2 Skrevet 28. mars 2004 Du får både stipend og stønad, samt utdanningsstønad.
Gjest Bebis Skrevet 28. mars 2004 #3 Skrevet 28. mars 2004 Takk for svar! Får man virkelig begge deler?! Men, jeg vet iallefall at jeg ikke får utd.stønad, fordi at det får man bare hvis man tar yrkesutd. Får ikke det når man har oppnådd en yrkeskompetanse allerede.Jeg tar universitetsutd. nå, og har altså oppnådd yrkeskompetanse på vgs allerede.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #4 Skrevet 28. mars 2004 Jeg har ihvertfall fått begge deler. Om det er feil så er det ihvertfall ikke min skyld ;-)
Gjest Student Skrevet 28. mars 2004 #5 Skrevet 28. mars 2004 Jeg fikk i alle fall ikke stipend da jeg studerte. Men utdanningsstønad, det fikk jeg.
liv Skrevet 28. mars 2004 #6 Skrevet 28. mars 2004 Men småbarnstillegget på barnetrygden har vel forsvunnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå