Gå til innhold

Profil på en kronisk utro løgnhals.... Fellestrekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter bare og lurer på om det kan være noen personlighetsmessige fellesnevnere blant de mennene som er typisk utro løgnere. De to verste mennene jeg har møtt fremstår absolutt ikke som noen sleipe don juan'er.

Fellesnevnere:

- Negative og pessimistiske

- Statusyrke

- "Seriøse"

- Angstpregede, nevrotiske

- Innadvendte

- Unnvikende

- Blir aldri sint, men er desto mer passiv-aggressive

- "Hjelpesløse"

- Lite innlevelse i senga

- Veksler mellom å være klengete (som et barn) og avvisende

Videre virker det som om de er utro som straff, hevn eller protest mot noe de ikke vil. De tåler ikke å bli stilt helt normale forventninger til. De regulerer følelsene sine gjennom å skape en trekant-situasjon med to damer.

De går ekstremt langt i å lyve. Hvis de blir avslørt blir de selvmedlidne og deprimerte. De erklærer at de "skal holde seg unna alle damer for godt og egentlig bare vil være alene", men snart er de utpå igjen.

Anonym poster: a5ad9473938faa3ccedc65f6bdd26588

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg leste en undersøkelse nettopp om at det var de mindre attraktive mennene som gjerne hadde vært i lange forhold som oftest var utro. Muligens de ikke klarte å holde sakene i buksa med en gang de fikk oppmerksomhet fra en annen kvinne?

Anonym poster: a2614bc594e06da463beaa371ea3e99d

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr passiv-aggressiv?

Anonym poster: d4904bf43c35c5180f23736d08dcc25b

AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg leste en undersøkelse nettopp om at det var de mindre attraktive mennene som gjerne hadde vært i lange forhold som oftest var utro. Muligens de ikke klarte å holde sakene i buksa med en gang de fikk oppmerksomhet fra en annen kvinne?

Anonym poster: a2614bc594e06da463beaa371ea3e99d

Han ene her hadde vært i et langt forhold, men han var veldig attraktiv. Han andre hadde vært i et kort forhold og var også rimelig attraktiv.

Anonym poster: 387a73d7986e33e604b367821af1a31b

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr passiv-aggressiv?

Anonym poster: d4904bf43c35c5180f23736d08dcc25b

Det er sånn når man ikke ikke viser sinne eller misnøye direkte. Sabotasje, motvillighet, trass, nekte å si noe, kamuflere aggresjon slik at det er umulig å snakke åpent om hva som er problemet, eller vite at det i det hele tatt er et problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en annen erfaring:

Kronisk utro løgnhalser er svært sosiale og hyggelige. Alle tenker wow, for en hyggelig kar, utad er alt bare velstand. Parallelt har han flere damer som ikke vet om hverandre. Han bedyrer til hver enkelt at ENDELIG har han funnet sin store kjærlighet. Forteller dem også at sexen er den beste han noensinne har hatt. Vil gjerne beundres. Forlater du han så har han INGEN skrupler. ( egoet utad får seg ei skrape) han forandrer fullstendig personlighet og trakasserer og skremmer både via tlf og ved personlig oppmøte.

Blir han tatt i løgn nekter han. Uansett. Jeg hadde bildebevis og personlig kjente øyenvitner. Han fortsatte å nekte og late som om intet hadde skjedd. Sjarmerende type.

Snakker i humoristiske ordelag om tidligere oppførsel i andre forhold (utroskap, løgn osv) dette har han selvfølgelig lagt bak seg, han har jo møtt DEG.

Anonym poster: b5cc3ca52ced42089222859d30211a6f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at det overhodet ikke var noe passivt over aggressiviteten. Han kan bli så rasende at det skremmer, selv meg som har jobbet på lukket avdeling. Bruker makt om han "må". ( noen driver han til det...)

Gjest Lincoln
Skrevet

Jeg sitter bare og lurer på om det kan være noen personlighetsmessige fellesnevnere blant de mennene som er typisk utro løgnere. De to verste mennene jeg har møtt fremstår absolutt ikke som noen sleipe don juan'er.

Fellesnevnere:

- Negative og pessimistiske

- Statusyrke

- "Seriøse"

- Angstpregede, nevrotiske

- Innadvendte

- Unnvikende

- Blir aldri sint, men er desto mer passiv-aggressive

- "Hjelpesløse"

- Lite innlevelse i senga

- Veksler mellom å være klengete (som et barn) og avvisende

Videre virker det som om de er utro som straff, hevn eller protest mot noe de ikke vil. De tåler ikke å bli stilt helt normale forventninger til. De regulerer følelsene sine gjennom å skape en trekant-situasjon med to damer.

De går ekstremt langt i å lyve. Hvis de blir avslørt blir de selvmedlidne og deprimerte. De erklærer at de "skal holde seg unna alle damer for godt og egentlig bare vil være alene", men snart er de utpå igjen.

Anonym poster: a5ad9473938faa3ccedc65f6bdd26588

Og hvorfor var du så sammen med dem?

Skrevet

TS: Hva betyr statusyrke?

Gjest Sunheart
Skrevet

Jeg har en annen erfaring:

Kronisk utro løgnhalser er svært sosiale og hyggelige. Alle tenker wow, for en hyggelig kar, utad er alt bare velstand. Parallelt har han flere damer som ikke vet om hverandre. Han bedyrer til hver enkelt at ENDELIG har han funnet sin store kjærlighet. Forteller dem også at sexen er den beste han noensinne har hatt. Vil gjerne beundres. Forlater du han så har han INGEN skrupler. ( egoet utad får seg ei skrape) han forandrer fullstendig personlighet og trakasserer og skremmer både via tlf og ved personlig oppmøte.

Blir han tatt i løgn nekter han. Uansett. Jeg hadde bildebevis og personlig kjente øyenvitner. Han fortsatte å nekte og late som om intet hadde skjedd. Sjarmerende type.

Snakker i humoristiske ordelag om tidligere oppførsel i andre forhold (utroskap, løgn osv) dette har han selvfølgelig lagt bak seg, han har jo møtt DEG.

Jepp, dette er prototypen på utro menn, tror jeg og!
AnonymBruker
Skrevet

Du glemte:

- Stor pikk

Anonym poster: a0bf2bf41690f2a254df1972ca558b3b

• Liker 1
Gjest Ikke min feil
Skrevet

Beskrivelsen til ts passer meg perfekt. Noe som vil si at det ikke er min feil at jeg er mye utro? Jeg er bare født slik? Finnes det en diagnose på oss bortsett fra drittsekker etc?

Gjest Elissima
Skrevet

Du glemte:

- Stor pikk

Nope, stemmer ikke alltid. Min ex fra Sør-Amerika var ikke spesielt stor der. Likevel er han kanskje den mest utro drittsekken som bor i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor var du så sammen med dem?

"Seriøse", interessante samtaler, felles interesser, tiltrekning

AnonymBruker
Skrevet

TS: Hva betyr statusyrke?

Sivilingeniør, lege, advokat for eksempel

AnonymBruker
Skrevet

Du glemte:

- Stor pikk

Han ene var ganske liten

AnonymBruker
Skrevet

Beskrivelsen til ts passer meg perfekt. Noe som vil si at det ikke er min feil at jeg er mye utro? Jeg er bare født slik? Finnes det en diagnose på oss bortsett fra drittsekker etc?

Nei, hvordan kan du trekke en slik konklusjon? Jeg lurte bare på om det var fler som hadde erfaring med at de verste ofte er langt fra en utadvendt don johan

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

"Seriøse", interessante samtaler, felles interesser, tiltrekning

Ja det virker jo som to sjarmtroll slik du beskriver dem. Hvis du blir tiltrukket av slike menn så er det du som har et problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det virker jo som to sjarmtroll slik du beskriver dem. Hvis du blir tiltrukket av slike menn så er det du som har et problem.

Du har hørt om fysisk tiltrekning ja? Og så vet du kanskje også at alle viser sine beste sider til å begynne med? Det negative fant jeg ut etter hvert.

AnonymBruker
Skrevet

Mammadalter - vant til at de kan gjøre akkurat som de vill, det er alltid noen (les: mamma) som finner på unnskyldninger for dem og mener de ikke har gjort noe galt.

Anonym poster: aef3b56470e05ea43bde45dff31dcc4c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...