kozepia18 Skrevet 28. mars 2004 #1 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg må bare få ut litt aggresjon her ang kåte ekle gutter/menn. Hvorfor går det ikke ann for oss jenter å ha en guttevenn som ikke prøver seg? Jeg trives faktisk ganske godt med gutter, men etter hvert så slår det aldri feil. De har hatt det i bakhodet at de vil ha sex med meg (eller hvem som helst jente virker det som). Eller hatt andre ting i bakhodet…som forhold…ja ett eller annet. For en stund siden ble det slutt mellom meg og kjæresten min. Kjæresten min hadde en kompis som jeg var skikkelig ”på nett” med og vi hadde det drit kul i sammen. Men etter det var slutt prøvde han seg på meg. Og jeg ble sinnsykt skuffa. Dumme naive meg som faktisk trodde han var av den typen man kunne være venn med uten å bekymre seg over at han ville noe mer. Jeg har også hatt en annen bestekompis. Vi hang mye sammen før men etter hvert mistet vi kontakten. Plutselig en traff vi på hverandre og jeg inviterte han hjem for kaffe og for å mimre litt om gamle dager. Etter vi hadde snakket en stund nærmet han seg meg, la hånda over skulderen og spurte; ”Hva skjer a?”…HÆ? Jeg svarte tilbake at sorry, dette blir ikke noe av du(ganske så forskrekka). Etter dette har vi ikke hatt noe kontakt med hverandre. Jeg blir oppgitt av hvordan gutter kan være. Går det ikke ann å ha en gutt som en venn? Tenker dere gutter kun på en ting? Jeg trodde dere skulle forbedre dere med årene…men har hatt litt kontakt med en annen ”venn” som er 29 år, og her om dagen sendte han meg en melding hvor han spurte om vi noen gang kom til å ha sex! Jeg vurdere å ikke ha kontakt med noen av disse jeg TROR er ute etter vennskap. Det går jo ikke uansett. Jeg har det jo drit rått sammen med dere gutta. Men ikke hvis det skal være på den måten… Hvorfor er så mange av dere sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 28. mars 2004 #2 Del Skrevet 28. mars 2004 jeg har mange guttevenner...! Har vel vært venn med de siden barneskolen... Har ikke akkurat fått inntrykk av at de vil noe særlig mer enn det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 28. mars 2004 #3 Del Skrevet 28. mars 2004 Slettet. Marianne Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulike planeter Skrevet 28. mars 2004 #4 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har lest både i bøker og på internasjonale hjemmesider for og av menn om dette + egne erfaringer som bekrefter. 1) Menn kan være BARE venner med en jente hvis han ikke tenner på henne. 2) Hvis mannen kunne tenke seg i tankene sine å noen gang ha sex med deg, ja, så vil han mest sannsynlig til slutt prøve seg på deg. 3) Menn har så mye testosteron. Kan godt hende de er litt styrt av jakt, fiske, fange bytte/ legge ned damer osv. 4) Les hjerne-bøker om menn/kvinner: der påvises det ganske elegant at menns hjerner faktisk er konstruert annerledes. Tenk deg mange felt/rom i en hjerne: en for følelser, en for logikk, en for SEX osv...kvinner har kryssforbindelser mellom alle hjernedelene, mens menn ikke har det i samme grad. Menn konsentrerer seg gjerne om 1 felt om gangen....derfor forstår de sjelden når kvinner blander inn FLERE ting på en gang.. Menn besøker ikke sitt "følelses"-rom så ofte som oss. De tar seg kanskje en tur en sjelden gang, mens vi er innom daglig. Derimot er SEX-rommet større hos menn. Og forklaringen er derfor enkel på hvorfor flere menn enn kvinner kan skille mellom sex og følelser. Men siden vi kvinner er mer kompliserte og raffinerte, så er det jammen vi som får svi! Det lønner seg å være dum og enkel, så slipper man å bli såret når man ikke kan skille mellom sex og følelser. Noen ganger skulle jeg ønske min hjerne ikke var så kvinne-aktiv. Det kan blir svært så komplisert i forholdet med en mann. Dessverre. Det blir jo vi kvinner som må jekke oss NED, for det er så mye enklere enn at neanderthalene plutselig skal bli mer raffinerte. Dermed er det VI som må ta støyten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kozepia18 Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 28. mars 2004 Slettet. sorry men du tar helt feil av meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 28. mars 2004 #6 Del Skrevet 28. mars 2004 sorry men du tar helt feil av meg Slettet. Marianne Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 28. mars 2004 #7 Del Skrevet 28. mars 2004 Kanskje du rett og slett er uimotståelig? Har selv mistet en kamerat en gang. Ikke fordi han var ute etter sex (jo kanskje det også ), men fordi han var forelsket. Han trakk seg lettere tilbake da jeg fortalte hvor landet lå, han visste dessuten godt at jeg var i et forhold som hadde vart en god stund. Men den gang jeg fortalte jeg var blitt gravid - det var en av de siste gangene jeg snakket med han. Borte vekk var han. Selv trives jeg best blant gutter enn jenter, føler jeg kan være meg selv i en mye større grad. Dumt å miste dem fordi de ikke klarer takle et platonisk vennskapsforhold. Men det viser også hva slags venn de var, og den slags venner har jeg ikke behov for å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 28. mars 2004 #8 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har lest både i bøker og på internasjonale hjemmesider for og av menn om dette + egne erfaringer som bekrefter. 1) Menn kan være BARE venner med en jente hvis han ikke tenner på henne. 2) Hvis mannen kunne tenke seg i tankene sine å noen gang ha sex med deg, ja, så vil han mest sannsynlig til slutt prøve seg på deg. 3) Menn har så mye testosteron. Kan godt hende de er litt styrt av jakt, fiske, fange bytte/ legge ned damer osv. 4) Les hjerne-bøker om menn/kvinner: der påvises det ganske elegant at menns hjerner faktisk er konstruert annerledes. Tenk deg mange felt/rom i en hjerne: en for følelser, en for logikk, en for SEX osv...kvinner har kryssforbindelser mellom alle hjernedelene, mens menn ikke har det i samme grad. Menn konsentrerer seg gjerne om 1 felt om gangen....derfor forstår de sjelden når kvinner blander inn FLERE ting på en gang.. Menn besøker ikke sitt "følelses"-rom så ofte som oss. De tar seg kanskje en tur en sjelden gang, mens vi er innom daglig. Derimot er SEX-rommet større hos menn. Og forklaringen er derfor enkel på hvorfor flere menn enn kvinner kan skille mellom sex og følelser. Men siden vi kvinner er mer kompliserte og raffinerte, så er det jammen vi som får svi! Det lønner seg å være dum og enkel, så slipper man å bli såret når man ikke kan skille mellom sex og følelser. Noen ganger skulle jeg ønske min hjerne ikke var så kvinne-aktiv. Det kan blir svært så komplisert i forholdet med en mann. Dessverre. Det blir jo vi kvinner som må jekke oss NED, for det er så mye enklere enn at neanderthalene plutselig skal bli mer raffinerte. Dermed er det VI som må ta støyten!! :o :o :o Unnskyld meg, men jeg har ikke hørt på maken! Jeg skulle gjerne likt å visst hvilke bøker du har lest på dette området, da det du skriver her strider mot absolutt ALLE mine erfaringer ang. menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellyfish Skrevet 28. mars 2004 #9 Del Skrevet 28. mars 2004 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=69303 Her har vi "beviset" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellyfish Skrevet 28. mars 2004 #10 Del Skrevet 28. mars 2004 Det skal sies at jeg ikke er helt enig med forfatter av tråden jeg linket til over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulike planeter Skrevet 28. mars 2004 #11 Del Skrevet 28. mars 2004 Hei Greensky! Jeg (jente 30) har lagt merke til at du ofte er raskt ute med å dømme meninger bare fordi du selv ikke har erfart dem...det finnes ikke bare 1 sannhet da, men flere. Sannheten om hjerne-inndelingen hos menn og kvinner er utbredt, "bevist" forskningsmessig og kjent innen feltet hjerneforskning. Boken er skrevet av Anne Moir og Daniel Jessel: "HJERNEN: den store forskjellen på mann og kvinne". Boken forklarer hvorfor kvinnebevegelser kjemper forgjeves OG man lærer mye her som kan hjelpe enhver i parforhold! I tillegg kan det være nyttig å lese boken "Slik er menn" av Einar Røhnbæk og Tor Mille. :-) Selv om ikke Greensky's menn ikke er slik som beskrevet over her, betyr ikke det at jeg farer med usannheter. Lykke til jenter!! Veien frem til forståelse av mannen er lang. Men kjenner du den har du også mer makt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #12 Del Skrevet 28. mars 2004 finn deg en homo da vel.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 28. mars 2004 #13 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har mange kamerater, og har aldri hatt noe problem med at de prøver seg på meg. (annet enn noen ganger i fylla... "Kan ikke vi ha sex? Bare for vennskaps skyld!") Jeg tror mye av grunnen til det er min holdning til dette. Og at jeg gir klart uttrykk for at jeg ikke er tilgjengelig for flørting, sex eller forhold. Men noen menn klarer ikke å ta slike signaler. Slike menn blir jeg heller ikke særlig god venn med. Jeg tror du enten har vært uheldig i valg av guttevenner, eller så sender du ut noen (ubevisste) signaler om at du er tilgjengelig. Evt. en kombinasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mannen Skrevet 29. mars 2004 #14 Del Skrevet 29. mars 2004 Men siden vi kvinner er mer kompliserte og raffinerte, så er det jammen vi som får svi! Det lønner seg å være dum og enkel, så slipper man å bli såret når man ikke kan skille mellom sex og følelser. Noen ganger skulle jeg ønske min hjerne ikke var så kvinne-aktiv. Det kan blir svært så komplisert i forholdet med en mann. Dessverre. Det blir jo vi kvinner som må jekke oss NED, for det er så mye enklere enn at neanderthalene plutselig skal bli mer raffinerte. Dermed er det VI som må ta støyten!! Det er vel generaliserende å kalle menn neanderthalere, dumme og enkle? Jeg skjønner poenget ditt, men samtidig er det en rekke særegenheter ved dere kvinner vi menn også må tilpasse oss. Når det gjelder det opprinnelige innlegget vil jeg si at det ligger litt i kortene at en mann UANSETT kommer til å prøve å ha sex med en en kvinne han finner attraktiv og vet at er singel. Om du da er klar på at du ikke vil ha sex med han fordi du heller vil være venner skulle det være greit for han å kunne takle dette og fortsatt være din venn. Med følgende unntak: - Om han er blitt forelsket i deg og dermed tar avslagt svært tungt - Om han er en dårlig taper og tar ditt avslag som et personlig nederlag - Om han i utgangspunktet var ute etter sex, og bare så vennskapet som en vei til å oppnå dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulike planeter Skrevet 29. mars 2004 #15 Del Skrevet 29. mars 2004 Ja, det har du helt rett i "Mannen". Jeg generaliserte noe grådig over menn da jeg sa de var "enkle neanderthalere". Jeg er fullstendi gklar over at det blir feil å hevde noe sånt når det finnes utrolig mange flotte menn som ikke fortjener en slik beskrivelse. Men jeg falt bare for fristelsen...fordi jeg har sett så mange slike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 29. mars 2004 #16 Del Skrevet 29. mars 2004 Hei Greensky! Jeg (jente 30) har lagt merke til at du ofte er raskt ute med å dømme meninger bare fordi du selv ikke har erfart dem...det finnes ikke bare 1 sannhet da, men flere. Hæ!? Hun snakket (skrev) jo utifra egne erfaringer. DET er vel ikke å dømme andres meninger, vel. Og du fikk muligheten til å informere oss mer i detalj om hvilke bøker du hadde lest på emnet. At man ikke tar argumenter for god fisk uten at de er skikkelig begrunner er i min mening ikke bedømmende. Det er skeptisk, og det skal man være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mskancke Skrevet 31. mars 2004 #17 Del Skrevet 31. mars 2004 Enten er du bare så deilig at gutte ikke klarer å la være, eller så finner du feil type personer. Personlig så har jeg en del jentevenner, men det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 31. mars 2004 #18 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei Greensky! Jeg (jente 30) har lagt merke til at du ofte er raskt ute med å dømme meninger bare fordi du selv ikke har erfart dem...det finnes ikke bare 1 sannhet da, men flere. Hei selv! Da er vi jo enige, da. Det finnes mange sannheter. Grunnen til at jeg reagerte på innlegget, var at jeg følte at menn som gruppe ble generalisert på en svært negativ måte. Mulig at jeg misforsto deg, men jeg oppfattet at du nærmest kalte alle menn for neandertalene, det syntes jeg ikke noe særlig om. Det blir jo vi kvinner som må jekke oss NED, for det er så mye enklere enn at neanderthalene plutselig skal bli mer raffinerte. Dermed er det VI som må ta støyten!! Og det med at "vi" må ta støyten... (Jeg går ut i fra at du mente kvinner med "vi"?) Jeg oppfatter utsagnet ditt dit hen at du satte kvinner i en slags offer-rolle pga mannens neandertaler-tendenser. Og det blir helt feil, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plings Skrevet 4. april 2004 #19 Del Skrevet 4. april 2004 Det er ofte problematisk for menn og kvinner å være bare venner: http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html Jeg tror det er vanskelig å bare være venner. Selv om han aldri prøver seg, så vet du ikke om han egentlig har lyst på deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2004 #20 Del Skrevet 8. april 2004 Harry Burns: You realize of course that we could never be friends. Sally Albright: Why not? Harry Burns: What I'm saying is - and this is not a come-on in any way, shape or form - is that men and women can't be friends because the sex part always gets in the way. Sally Albright: That's not true. I have a number of men friends and there is no sex involved. Harry Burns: No you don't. Sally Albright: Yes I do. Harry Burns: No you don't. Sally Albright: Yes I do. Harry Burns: You only think you do. Sally Albright: You say I'm having sex with these men without my knowledge? Harry Burns: No, what I'm saying is they all WANT to have sex with you. Sally Albright: They do not. Harry Burns: Do too. Sally Albright: They do not. Harry Burns: Do too. Sally Albright: How do you know? Harry Burns: Because no man can be friends with a woman that he finds attractive. He always wants to have sex with her. Sally Albright: So, you're saying that a man can be friends with a woman he finds unattractive? Harry Burns: No. You pretty much want to nail 'em too. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå