Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt i ny jobb for ikke så lenge siden, og har blitt veldig god venn med han som er rett over meg i systemet, en slags "sjef". Jeg syns det er kjempekjekt å være med ham, og vi har hatt mye kontakt utenom arbeidstiden også og jeg så på dette som et potensielt veldig bra vennskap :) I tillegg har jeg fått øynene opp for en på en annen avdeling, og jeg spurte denne "sjefen" min nylig om han kunne skaffe meg nummeret til han andre (jeg kommer ikke til å se han andre på mange uker pga ferier osv), og han sa han skulle fikse det. "Hvordan kan jeg glemme det" sa han da jeg minte ham på det en kveld. Etter det har jeg hørt svært lite fra ham, så jeg sendte ham en SMS idag og spurte hvordan det gikk og om han fortsatt var i live. Da fikk jeg til svar at jeg var veldig lett å like og han hadde lett for å falle og han prøvde å la være... Og nå har jeg dødsdårlig samvittighet og føler meg litt teit for at jeg ikke har sett det før. Vi jobber veldig tett oppi hverandre hele dagen, og jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg rundt ham framover? Er det noen her som har opplevd noe lignende? Jeg er ikke interessert i ham på den måten i det hele tatt, men jeg vil ikke ødelegge det gode forholdet vi har fra før.

Anonym poster: db00a6dfbac722827fb537d812d040b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forhold på jobb: hold avstand. Det må da finnes hundrevis av andre hyggelige å være både venn og evt. kjæreste med? Det kan ende med at du driter i reiret du skal ligge i (jobben din), og da er du den som må ut. Er det verdt det syns du?

Anonym poster: c4773519e395c604321565cd4075a00a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forhold på jobb: hold avstand. Det må da finnes hundrevis av andre hyggelige å være både venn og evt. kjæreste med? Det kan ende med at du driter i reiret du skal ligge i (jobben din), og da er du den som må ut. Er det verdt det syns du?

Anonym poster: c4773519e395c604321565cd4075a00a

Har du i det hele tatt lest innlegget mitt? Jeg jobber 12 timers skift, og de periodene jeg er på jobben er det livet mitt, så vennskap og gode forhold til kolleger er veldig viktig. Derfor vil jeg ikke ødelegge vennskapet med sjefen, men samtidig vil jeg at han skal forstå at jeg ikke er interessert i noe mer enn det. Det jeg skriver om han på den andre avdelingen har egentlig ikke noe med saken å gjøre bortsett fra at jeg merket at sjefen virket litt skuffet da jeg spurte ham om han kunne fikse det.

Anonym poster: f667cea46a2880342d7de63b5563fe78

• Liker 3
Skrevet

Jaja, da vet du hvor du har han. Også vet du at han ikke er en potensiell venn for deg, dessverre. Det lureste er vel da å holde mest mulig avstand.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vis han dine verste sider på fritiden? :)

Anonym poster: ac883e48f4190016f57afe84752cd414

AnonymBruker
Skrevet

Slipp en fis når du er i nærheten av denne sjefen, så mister han nok interessen fort

Anonym poster: 8920918abb9eaa139f2f350c50a5b6ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slipp en fis når du er i nærheten av denne sjefen, så mister han nok interessen fort

Anonym poster: 8920918abb9eaa139f2f350c50a5b6ab

Det finnes menn som tenner enormt på pene damer som fiser, sånn by the way.

Anonym poster: c2c76b0bfc25da06a5e812134bf088ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt i ny jobb for ikke så lenge siden, og har blitt veldig god venn med han som er rett over meg i systemet, en slags "sjef". Jeg syns det er kjempekjekt å være med ham, og vi har hatt mye kontakt utenom arbeidstiden også og jeg så på dette som et potensielt veldig bra vennskap :) I tillegg har jeg fått øynene opp for en på en annen avdeling, og jeg spurte denne "sjefen" min nylig om han kunne skaffe meg nummeret til han andre (jeg kommer ikke til å se han andre på mange uker pga ferier osv), og han sa han skulle fikse det. "Hvordan kan jeg glemme det" sa han da jeg minte ham på det en kveld. Etter det har jeg hørt svært lite fra ham, så jeg sendte ham en SMS idag og spurte hvordan det gikk og om han fortsatt var i live. Da fikk jeg til svar at jeg var veldig lett å like og han hadde lett for å falle og han prøvde å la være... Og nå har jeg dødsdårlig samvittighet og føler meg litt teit for at jeg ikke har sett det før. Vi jobber veldig tett oppi hverandre hele dagen, og jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg rundt ham framover? Er det noen her som har opplevd noe lignende? Jeg er ikke interessert i ham på den måten i det hele tatt, men jeg vil ikke ødelegge det gode forholdet vi har fra før.

Anonym poster: db00a6dfbac722827fb537d812d040b9

Du oppsøker jo forhold på jobb. NO GOOD. Hva om det ryker, han andre ikke er intressert. Så blir du despo horen på jobben. Stilig!

Anonym poster: 28c601603d409d91f32b8b8e7893c9e3

Skrevet

Du er ikke interessert i han, okay det er helt greit.

Men du trenger ikke si at du ikke er interessert i han, du kan heller pynte på sannheten.

Jeg har vært i jobb basert forhold å også blitt avvist. og det er litt kleint å jobbe med personen som har avvist deg, men hun gjorde det på en litt mer brutal måte, hun mente det sikkert ikke sånn, men alt utkommet av dette kommer ann på hvordan du tar situasjonen.

Det jeg virkelig anbefaler er å si til han.

"Jeg synes du er veldig søt som sier du har lett for å falle for meg, og du er en veldig kjekk kar som jeg sikkert kunne blitt bedre kjent med, dersom vi ikke hadde jobbet så innmari tett sammen. Jeg hadde helt sikkert kunnet falt for deg også dersom dette var utenfor et jobb sammensetning, men akkurat nå så jobber vi så veldig tett sammen, og dersom et forhold mellom oss skulle ende dårlig så går dette utover en jobb jeg har jobbet veldig hardt mot å få. Så jeg har ikke tillatt meg selv å være åpen til forhold for mine nærmeste kollegaer jeg jobber så mye med."

Noe i den duren, la han føle at han kunne hatt deg dersom dere ikke jobbet sammen, og hver gang han prøver å flørte så sier du bare. "Jeg ønsker bare å holde et profesjonelt forhold mellom oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke interessert i han, okay det er helt greit.

Men du trenger ikke si at du ikke er interessert i han, du kan heller pynte på sannheten.

Jeg har vært i jobb basert forhold å også blitt avvist. og det er litt kleint å jobbe med personen som har avvist deg, men hun gjorde det på en litt mer brutal måte, hun mente det sikkert ikke sånn, men alt utkommet av dette kommer ann på hvordan du tar situasjonen.

Det jeg virkelig anbefaler er å si til han.

"Jeg synes du er veldig søt som sier du har lett for å falle for meg, og du er en veldig kjekk kar som jeg sikkert kunne blitt bedre kjent med, dersom vi ikke hadde jobbet så innmari tett sammen. Jeg hadde helt sikkert kunnet falt for deg også dersom dette var utenfor et jobb sammensetning, men akkurat nå så jobber vi så veldig tett sammen, og dersom et forhold mellom oss skulle ende dårlig så går dette utover en jobb jeg har jobbet veldig hardt mot å få. Så jeg har ikke tillatt meg selv å være åpen til forhold for mine nærmeste kollegaer jeg jobber så mye med."

Noe i den duren, la han føle at han kunne hatt deg dersom dere ikke jobbet sammen, og hver gang han prøver å flørte så sier du bare. "Jeg ønsker bare å holde et profesjonelt forhold mellom oss.

Takk for det beste og mest saklige svaret så langt! Nå trenger jeg jo strengt talt ikke å fortelle ham at jeg ikke er interessert, det har han nok skjønt da jeg spurte ham om hjelp med han andre. Men om det kommer opp igjen skal jeg nok bruke det du skrev! :)

Det føles bare som om jeg har mistet en venn nå, jeg har plutselig ingen å prate med..:P

Anonym poster: f667cea46a2880342d7de63b5563fe78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frem til han evt finner noen andre som han liker bedre vil han med stor sannsynlighet gå rundt med en flamme for deg. Spesielt når han sier at han lett faller for personer i en slik setting. Minner meg om den tullefilmen på youtube "why men and women cant just be friends" :)

Forslaget over om å pakke inn sannheten er veldig egoistisk og vil resultere at det tar enda lengre tid før han kommer seg videre. Den typen har nemmelig en tendens til å tolke alt da i "ahhhh hun sa ikke 100 % nei - da er det bare for meg å kjøre på". Det er en oppskrift på hvordan holde noen på beite. Veldig typisk av yngre jenter å ha kompiser de behandler slikt. For det er jo alltid kjekt med en kar som stiller opp, er sjåfør, skryter deg opp i skyene, gir deg nesegrus oppmerksomhet og er "så snill og grei".

Hold deg profesjonell, si klart ifra at det er uaktuelt. Og iallefall ikke lyv på en måte som bare gjør det mindre ubehagelig for deg og ender opp med å opprettholde interessen hans enda mer enn nødvendig.

Anonym poster: 5b4201b62bb6206caa15344bb9bc0d20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Totalt uenig - det der er en kortsiktig og ureflektert oppskrift på hvordan holde noen på beite. Om du ikke er interessert så si det klart og tydelig. Uansett om det betyr at du ikke får den oppmerksomheten og hyggen du har blitt vant med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er da vel flere som jobber der, så det må da vel gå an å finne en ny jobbvenn? Det trenger ikke være en av mennene heller.

Hadde en lignende situasjon mellom en i turnus og en assistentlege hos oss. Hun kom seg greit ut av det ved å si rett ut at han ikke er hennes type, og distanserte seg på en slik måte at han tok det til seg. Hadde hun vimset videre og vært redd for å virke avvisende, hadde det nok blitt kleinere. Det virker greit mellom dem nå, selv på fest.

Anonym poster: ac883e48f4190016f57afe84752cd414

Skrevet

Frem til han evt finner noen andre som han liker bedre vil han med stor sannsynlighet gå rundt med en flamme for deg. Spesielt når han sier at han lett faller for personer i en slik setting. Minner meg om den tullefilmen på youtube "why men and women cant just be friends" :)

Forslaget over om å pakke inn sannheten er veldig egoistisk og vil resultere at det tar enda lengre tid før han kommer seg videre. Den typen har nemmelig en tendens til å tolke alt da i "ahhhh hun sa ikke 100 % nei - da er det bare for meg å kjøre på". Det er en oppskrift på hvordan holde noen på beite. Veldig typisk av yngre jenter å ha kompiser de behandler slikt. For det er jo alltid kjekt med en kar som stiller opp, er sjåfør, skryter deg opp i skyene, gir deg nesegrus oppmerksomhet og er "så snill og grei".

Hold deg profesjonell, si klart ifra at det er uaktuelt. Og iallefall ikke lyv på en måte som bare gjør det mindre ubehagelig for deg og ender opp med å opprettholde interessen hans enda mer enn nødvendig.

Helt uenig, la oss si det sånn.

Hun er ny på jobben som hun sa, og allerede er hun ute på fritiden med sjefen og har det morsomt sosialt sett.

Han har allerede falt for henne, går ikke ann å komme seg bort fra dette.

Kanskje å ha han på slep var litt dumt, men det jeg mente var å gjøre det klart for han

At det aldri kommer til å bli noe mellom dere.

At det ikke er noe galt med han,

At du liker en som jobber i en annen avdeling

Skrevet

Eller dette her da, det er mer rett på sak.

"Hei Ola Normann, jeg synes det er smigrende at du sa du kunne ha falt for meg, men vi jobber såpass tett inntill hverandre at det blir bare en pinlig situasjon, det er ikke noe galt med deg iallefall, men jeg vil ikke gjøre denne jobben til noe komplisert siden jeg har jobbet hardt for å få denne jobben, og jeg trives med den."

Skrevet

Siden du spurte om han kunne hjelpe deg å få tak i nummeret til "han andre" så har han nok skjønt at du ikke er interessert, og føler seg rimelig flau. Lat som ingenting har hendt, men reduser samværet på fritid - eller dropp det helt. Hvis han tar opp temaet igjen så sier du som sant er at du synes han er en hyggelig kar, men at du ikke vil risikere å bli involvert i noen som du jobber såpass tett sammen med.

Simple as that. Du trenger ikke gni det inn at du ikke er interessert.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Cata. Hold deg til sannheten, men avvis ham på en vennlig måte. Ikke lat som om du har mer følelser for ham enn du har.

Tar du "Jeg hadde helt sikkert kunnet falt for deg også dersom dette var utenfor et jobb sammensetning" som twang foreslo, risikerer du at han finner en annen jobb, bare for å være sammen med deg. Og da havner du i hvert fall i en pinlig knipe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...