Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet mitt handler om ifjor. Har deltidsjobb, hvor jobben min har skattekort med tabell. Fikk sommerjobb og leverte skattekort med biarbeidsgiver, altså trekk. Oppdaget av sommerjobben min hadde trukket tabell. Vil dette ha noe å si? Vil jeg få baksmell? Har tjent ca. 95000..

Anonym poster: 9e89a6ffcf32bcade524626e1002f364

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

edit: tjente ca. 80000 på min faste deltidsjobb som jeg hadde hele året og ca. 15000 på sommerjobben, som jeg hadde i 4 uker

AnonymBruker
Skrevet

Er så redd for å få baksmell..

Skrevet

Har du regna på hvor mange prosent det ble trukket på sommerjobben? Bare to dager til du finner ut av det uansett da :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du regna på hvor mange prosent det ble trukket på sommerjobben? Bare to dager til du finner ut av det uansett da :)

sommerjobben hadde trukket meg vanlig tabell 7100, som jeg har på min hovedjobb.. De skulle nok egentlig ha trukket prosent, som er 36 % eller noe.. men vet ikke om dette har noe å si!?

AnonymBruker
Skrevet

?

Skrevet

15000 er ikke så mye da, så blir uansett ikke så mye i baksmell uansett. Men du må jo bare regne ut hvor mange % de har trukke og regne ut fra det. Er som sagt bare 1,5 dag til du får selvangivelsen da, og det er ikke noe du får gjort. Så bare å vente og se :)

AnonymBruker
Skrevet

15000 er ikke så mye da, så blir uansett ikke så mye i baksmell uansett. Men du må jo bare regne ut hvor mange % de har trukke og regne ut fra det. Er som sagt bare 1,5 dag til du får selvangivelsen da, og det er ikke noe du får gjort. Så bare å vente og se :)

Ja.. kan det være at jeg ikke får i det hele tatt baksmell? eller skjer det uansett siden det er jo jobber som har trukket tabell? Kunne jo gått an at disse to gikk under et da begge er trukket med tabell.. :) iiih!!

Skrevet

Det har ingen betydning for skatten hvorvidt penger er inntjent hos den ene eller andre arbeidsgiveren. Det er altså oikke sånn at du betaler mer skatt av inntekt hos biarbeidsgiveren enn hos hovedarbeidsgiveren.

Den eneste måten å vite om du få baksmell eller ikke er å se på hva du totalt har trukket i skatt mot hva du totalt har tjent (fratrukket evt fradrag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...