Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei vennine som jeg snakket godt med. Er hjemme i hjembyen min nå i påsken hvor hun bor. jeg sendte henne en melding forrige uke på facebook hvor jeg spurte om vi kunne treffes. Hun har ikke svart. Ser at hun har sett meldingen min. For en uke siden skrev jeg også til henne, men hun svarer ikke.. har lyst til å spørre henne om hvorfor hun ikke svarer, men er redd for å skrive "feil" eller bli misoppfattet feil.. hjelp!? er jo lite koselig å ikke svare meg :/

Anonym poster: ff58d48e5847817509ce99ec51d2aa76

Videoannonse
Annonse
Gjest Elissima
Skrevet

Jeg pleier skrive "Men så svar daaaa.. Er uhøflig å ikke svare, har du ikke lært folkeskikk?" Da får jeg stort sett svar. Hvis dere ikke har kranglet og hun bare ikke har lyst/tid til å møte deg så tar det max 2 min å svare det.

Skrevet

Jeg pleier skrive "Men så svar daaaa.. Er uhøflig å ikke svare, har du ikke lært folkeskikk?" Da får jeg stort sett svar. Hvis dere ikke har kranglet og hun bare ikke har lyst/tid til å møte deg så tar det max 2 min å svare det.

Det svaret ditt var absolutt uhøfflig. Du kan spørre pent om et svar, ikke kreve det på en frekk måte.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville enkelt å greit spurt rett ut "er det en grunn til at du ikke svarer?"

Det bør fange oppmerksomheten hennes slik at hun svarer. Er jo mulig hun leste meldingen, men ikke hadde tid til å svare akkurat da, også glemte det om hun har hatt mye å gjøre.

Er det en annen grunn bør hun klare å si det rett ut når du spør direkte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ei vennine som jeg snakket godt med. Er hjemme i hjembyen min nå i påsken hvor hun bor. jeg sendte henne en melding forrige uke på facebook hvor jeg spurte om vi kunne treffes. Hun har ikke svart. Ser at hun har sett meldingen min. For en uke siden skrev jeg også til henne, men hun svarer ikke.. har lyst til å spørre henne om hvorfor hun ikke svarer, men er redd for å skrive "feil" eller bli misoppfattet feil.. hjelp!? er jo lite koselig å ikke svare meg :/

Anonym poster: ff58d48e5847817509ce99ec51d2aa76

Ring!

Anonym poster: 40eb3048e3bc70bdb33a21c556f61a0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring henne. Jeg er tilsynelatende ofte på facebook, men sjeldent jeg leser beskjedene. Vil folk meg noe som haster kan de ringe eller smse.

Anonym poster: 1ccbc2afef2b131ea9f013c48dc8f18b

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

Det svaret ditt var absolutt uhøfflig. Du kan spørre pent om et svar, ikke kreve det på en frekk måte.

Nei, de er uhøflig mot meg som ikke svarer. der jeg kommer fra er det høflig å svare skjønner du. Men folk mangler jo totalt folkeskikk tydeligvis.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kommenter statusen hennes eller noen bilder. Da går det opp et lys for henne om hun har glemt det. Eller du kan prøve en siste gang med "Jeg er i byen, skal vi finne på noe?".

Endret av Evilposelos
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg ville ha ringt hun jeg, om hun ikke svarer da ville jeg sendt en sms og spurt om det var noe galt.

Skrevet

Nei, de er uhøflig mot meg som ikke svarer. der jeg kommer fra er det høflig å svare skjønner du. Men folk mangler jo totalt folkeskikk tydeligvis.

Enig med deg. Om man ikke vil gå så drastisk til verks kan man f.eks. skrive noe ala "det er helt greit at du er opptatt eller rett og slett ikke vil finne på noe, men det hadde vært fint om du svarte meg når jeg spør deg om noe - jeg ser jo at du har sett meldingen.."

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har hatt venninner som pleide å holde på slik som ts beskriver men som var veldig frempå hvis det var spørsmål om låning av penger, sjåfør til/fra fest o.l, men som "PLUTSELIG" ikke var tilgjengelig hadde mistet tlf/strømtom++++ hvis det var snakk om noe JEG trengte hjelp til.

bare kvitt deg med denne venninna di først som sist du, hun syns sikkert du er dum som et brød.

Anonym poster: d7c7a2ae74078d15a751efa367bd5961

• Liker 1
Skrevet

Om hun har sett meldingene dine og ikke svarer, er det jo helt tydelig at hun enten ikke har tid eller lyst til å treffe deg. Jeg ville latt det være med det, og ikke skrevet noe mer.

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

Er så ufattelig barnslig å ikke svare! Greit at man kanskje ikke ser meldingen der og da eller er opptatt, men alle har tid til å svare på en melding i løpet av en dag. Hun kunne bare ha sagt nei, det passer ikke, jeg er opptatt f.eks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer ikke om jeg ikke har lyst å ha kontakt.

Anonym poster: a1e6a0ff653199ac2d8e4dd311d8cf34

• Liker 1
Gjest Mariah
Skrevet

Jeg ville ringt henne, eller sendt en sms og skrevet noe ala: "Hei! Har sendt deg to meldinger på Facebook, har ikke fått svar, men lurer på om du vil finne på noe i ferien?" Svarer hun ikke da er svaret klart. Dessverre finnes det mennesker som er så feige at de tror det er enklere å "bryte" et vennskap ved å ikke svare.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes alltid at man skal svare uansett. Er det noen som ikke svarer, spør jeg om svar, eller jeg bare glemmer det og ikke tar mer kontakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...