Aries Skrevet 28. mars 2004 #1 Skrevet 28. mars 2004 Jeg har truffet en fantastisk mann som jeg ønsker å innlede et forhold til. Utfordringen er at han er så mye eldre enn meg at han kunne vært min far... Er det noen som har synspunkter på slike forhold ? Er det verdt et forsøk, eller bør vi la være ?
Rapitap Skrevet 28. mars 2004 #2 Skrevet 28. mars 2004 Uansett alder og alt annet, svar på dette har du kun selv. Det er du som lever ditt liv. >> om man må poengtere ut sannsylige problemstillinger (som ville oppstå ene og alene på grunn av at tiden aldri står stille), så er du nok høyst sannsynlig for umoden til å takle problemer som muligens ville oppstått på grunn av aldersforskjellen.
Gjest Poirot Skrevet 28. mars 2004 #3 Skrevet 28. mars 2004 Synes det kommer ann på hvor gamle dere er, om dere har snakket om barn/ikke barn osv. Uansett trenger man jo ikke å flytte sammen med n gang. Vet om forhold med 30 års forskejll som går helt strålende.
Aries Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2004 Vi er begge ferdige med barn på hver vår kant, så felles barn blir ikke aktuelt. Jeg er i midten av 30-årene og han i slutten av 50-årene.
moonmood Skrevet 28. mars 2004 #5 Skrevet 28. mars 2004 Uansett alder og alt annet, svar på dette har du kun selv. Det er du som lever ditt liv. >> om man må poengtere ut sannsylige problemstillinger (som ville oppstå ene og alene på grunn av at tiden aldri står stille), så er du nok høyst sannsynlig for umoden til å takle problemer som muligens ville oppstått på grunn av aldersforskjellen. Jeg er helt enig i det over. Og: Alder betyr noe uansett hva man ønsker å mene. Spørsmålet er om det betyr noe for deg. Hvis dere takler de situasjonene som oppstår, så er det bare å kjøre på. Utfordringene er nok hovedsakelig å spore fra andres meninger om deg og ditt valg... Lykke til med valget ditt! Sats på det du føler du ønsker å prøve!
Bitte Skrevet 29. mars 2004 #6 Skrevet 29. mars 2004 Jeg er selv 27,og har venninner på samme alder. En av mine beste venninner er sammen med en som er 55 år. De har det kjempe bra sammen,og passer godt sammen innenfor husets fire vegger. Men det blir liksom litt rart når hun tar han med seg ut o.l Han er en kjempe hyggelig kar,man kunne jo vært pappa`n hennes. Så lenge hun har det godt,er det aller viktigst , så vi støtter henne. Lykke til!
minniepus Skrevet 29. mars 2004 #7 Skrevet 29. mars 2004 Vi diskuterte nettopp denne problemstillingen i helgen, og var veldig enige om at vi ikke forstod slike forhold. Men jeg skal ikke stoppe deg, hvis du synes det er riktig.
Tundra Skrevet 29. mars 2004 #8 Skrevet 29. mars 2004 Vi har også stor aldersforskjell mellom oss. Jeg er 25 og han 42. Det fungerer for oss helt utmerket! Har det veldig bra sammen på alle måter. Forskjellen merkes ikke i det heletatt, nå... Men jeg er klar over at om noen år så vil den kansje bli tydeligere. Som feks når han skal ut av arbeidslivet har jeg fremdeles mange år igjen. Jeg er klar over alt dette, og brukte noen timer i tenkeboksen før jeg henga meg helt. Idag er vi samboere, i tillegg bor min sønn og hans datter der. Så vi er en liten fin familie! Som andre har nevnt over her så vet du nok svaret best selv, men det er litt å tenke på å ta til vurdering. Jeg har alltid vært sammen med menn som er en del eldre, men riktignok ikke så stor forskjell som nå. Men det er alle hans kvaliteter som igjen er resultat av at han er voksen, han har lært litt på veien, det er disse jeg bestandig har savnet. Og han har dem alle sammen.
Peluche Skrevet 29. mars 2004 #9 Skrevet 29. mars 2004 Menn er like barnslige samme hvor gamle de er så det spiller ingen rolle. Aldersforskjellen mellom mine ekser er så stor at jeg tør påstå å vite det
Gjest Vega Skrevet 29. mars 2004 #10 Skrevet 29. mars 2004 Menn er like barnslige samme hvor gamle de er så det spiller ingen rolle. Aldersforskjellen mellom mine ekser er så stor at jeg tør påstå å vite det :enig_animasjon:
Suzy Skrevet 30. mars 2004 #11 Skrevet 30. mars 2004 Menn er like barnslige samme hvor gamle de er så det spiller ingen rolle. Aldersforskjellen mellom mine ekser er så stor at jeg tør påstå å vite det Jeg kan nok ikke noe annet enn å stille meg bak den gitt... Go for it, sier nå jeg!
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2004 #12 Skrevet 31. mars 2004 Alderen er underordnet - det er mentaliteten som er viktig. Selv blir jeg bare mer og mer barnslig, så når jeg er seksti er jeg vel fjortis i hodet Neida, ikke så ille, men som sagt; det er personligheten som avgjør, ikke hvor mange år man har levd. Og like mye din personlighet som hans. Er du en tuppe som liker å fly på byen, og han faktisk synes det er kjedelig, så kan dere ha et problem, men ikke verre enn at det kan løses. Og andre problemstillinger i forhold til ståsted pr dags dato. Og dette gjelder igjen personlighet og ikke alder.
Gjest Enda en gjest Skrevet 31. mars 2004 #13 Skrevet 31. mars 2004 Det er en eller annen, ett eller annet sted har som har i signaturen sin at "hjertet får aldri rynker"....Passet vel brukbart inn her.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #14 Skrevet 1. april 2004 Menn er like barnslige samme hvor gamle de er så det spiller ingen rolle. Aldersforskjellen mellom mine ekser er så stor at jeg tør påstå å vite det Ser man sånn på det så kan jo gamle menn trygt ha en 14 årig samboer...
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2004 #15 Skrevet 1. april 2004 Jeg syns du skal gjøre det du føler er det rette, ikke la andre styre deg i et så viktig valg. Jeg skal gifte meg neste sommer med mannen jeg elsker. Han er mange år eldre enn meg, men kjærligheten vi føler for hverandre er ikke mindre av den grunn. Man må regne med å møte motstand blant folk når man er i et forhold med stor aldersforskjell, men det går over etter hvert. I vårt tilfelle har motstanden bare gjort forholdet sterkere... Ønsker deg lykke til! K
Mossa Skrevet 1. april 2004 #16 Skrevet 1. april 2004 Noen mennesker går man bare perfekt sammen med, tiltross av aldersforskjellen...og det kaster man ikke bort!! Go for it. Det er jo ikke noe som sier at et forhold med en jevnaldrene vil fungere. Det er jo tross alt følelsene og samspillet mellom dere som er viktig.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #17 Skrevet 1. april 2004 Noen mennesker går man bare perfekt sammen med' date=' tiltross av aldersforskjellen...[/quote'] Dersom det er uforholdsmessig stor aldersforskjell så passer de pr. def ikke perfekt sammen!
Gjest Frigg Skrevet 1. april 2004 #18 Skrevet 1. april 2004 Dersom det er uforholdsmessig stor aldersforskjell så passer de pr. def ikke perfekt sammen! Det kommer vel an på hvilken definisjon du bruker, tenker jeg. Hvis du f.eks. bruker den "kranglefant" definisjonen, så passer de vel ikke sammen. Jeg er enig i følgende: Noen mennesker går man bare perfekt sammen med' date=' tiltross av aldersforskjellen...[/quote']
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #19 Skrevet 1. april 2004 Det kommer vel an på hvilken definisjon du bruker, tenker jeg. Hvis du f.eks. bruker den "kranglefant" definisjonen, så passer de vel ikke sammen. Jeg mener faktisk at alder er av kriteriene for at man skal påstå at noen passer "perfekt" sammen.. Sammen med mange andre ting selvfølgelig.. Det blir liksom for teit å si at "han er perfekt, bortsett fra at han er utro", for da er han jo alt annet enn perfekt.. See? Slik mener jeg at det er med alder også.. Har ikke mannen perfekt alder, så er han mao ikke perfekt!!!! (nesten perfekt kan han jo selvfølgelig fortsatt være.. men helt perfekt.. de skal så mye til før man bør få lov til å kalle noen det at da må de søren meg ha riktig alder også!!)
Gjest Frigg Skrevet 1. april 2004 #20 Skrevet 1. april 2004 Slik mener jeg at det er med alder også.. Har ikke mannen perfekt alder' date=' så er han mao ikke perfekt!!!! (nesten perfekt kan han jo selvfølgelig fortsatt være.. men helt perfekt.. de skal så mye til før man bør få lov til å kalle noen det at da må de søren meg ha riktig alder også!!)[/quote'] Eh, men, når mannen er perfekt, så er jo alderen perfekt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå