AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Jeg sitter her og skjelver og hakker tenner i 25 varmegrader, jeg har litt angst generellt, men nåp er det full, full krise................ Jeg har en mann jeg er forelsket i som jeg har holdt på med i et års tid, jeg er 23 og han er i trettiårene. Jeg er kjempeforelska i ham, men han har hele tiden holdt meg på avstand og ikke ville ha noe forhold, det har vært veldig vondt for meg. Så jeg har prøvd å bryte kontakten, men han liker beundringen min tror jeg, og at han alltid har meg hvis han prøver. Han ringer plutselig, og jeg kommer, vi oppfører oss som kjærester, drømmer om fremtiden, snakker om hvor mange barn vi skal ha osv, kjører på turer, det er oss. Så etter noen uker med slik er jeg så forelsket at jeg ikke kan skjønne at han IKKE vil ha meg.. Men nei, han vil ikke ha noe forhold, og det er kaldt mellom oss i mange uker, jeg sender sms, ringer, savner ham, men han har alltid en unnskyldning til ikke å svare. Han har aldri tid eller mulighet til å treffes, det passer ikke, osv. Uansett............i går var jeg på byen og endte med å kysse og kline med en mann, jeg ble veldig full. Og nå er jeg redd for at han skal få vite det og bli sint, dumpe meg, bli såret. Hjelp? Anonym poster: bae40c32a74529bedddb9ecb000c6e8f
kråkefjas Skrevet 31. mars 2013 #2 Skrevet 31. mars 2013 Hva er problemet? Du er jo ikke i noe forhold 9
Kjempeliten Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Ja du er jo ikke sammen med han,det har han jo sagt selv. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #4 Skrevet 31. mars 2013 Vet ikke hvorfor jeg tar dette så tungt, er vel så hekta på ham at jeg er redd for å gjøre noe som helst for å spolere noe sjanser Anonym poster: 20c9b49d1c02c99c9db8d5028af5f19e
jabx Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Ser ikke problemet. Han vil ikke ha et forhold med deg, og da er det jo helt greit. 3
Cathrine88 Skrevet 31. mars 2013 #6 Skrevet 31. mars 2013 Du kan ikke la en mann som ikke en gang vil ha deg styre livet ditt, og få deg til å føle deg så dårlig gang på gang. Bryt kontakten og kom deg videre, dette høres overhodet ikke bra ut. Og nei, du har ikke vært utro. 11
Pinkee Skrevet 31. mars 2013 #7 Skrevet 31. mars 2013 Hvis han får vite det, å slutter å la deg gå på gress, så er jo det noe av det mest positive som kan skje. Kanskje du klarer å gå videre i livet, å finner noen som vil ha deg som kjæreste å ikke dørmatte. 7
Athena27 Skrevet 31. mars 2013 #8 Skrevet 31. mars 2013 Du har ingen forpliktelse overfor denne mannen. Slik jeg ser det kan denne mannen ikke forvente mer av deg enn hva du kan forvente av han. Så, så lenge han sier at han ikke er klar for ett forhold/ikke er interessert i den forpliktelsen, så trenger ikke du å være "trofast" mot han. Slik jeg ser det har du ikke gjort noenting som du har grunn til å ha angst for 2
Hulderen Skrevet 31. mars 2013 #10 Skrevet 31. mars 2013 Klart du kan rote med andre så lenge dere ikke har et forhold. Du har ikke spolert noe, for han vil ikke ha deg. Tvert i mot. Kanskje han blir mer interessert om han får høre at andre vil ha deg og at du koser med andre. Så lenge han tar deg for gitt, har du ingen verdi. Mange må jakte litt og slite for å skjønne verdien på den andre. Glem ham og kos deg med god samvittighet. Kanskje du skal prøve å treffe han du rotet med flere ganger? 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #11 Skrevet 31. mars 2013 Merker at nervene mine er tynnslitt på dette av og på forholdet vi driver med... Har lest lignende tråder om andre som har hatt det noe likt, men får liksom ikke noe svar ut av det.. Er livredd for å miste ham, men skjønner ikke hvorfor. det er vondt å ha angst Anonym poster: 20c9b49d1c02c99c9db8d5028af5f19e
Gjest Skrevet 31. mars 2013 #12 Skrevet 31. mars 2013 Åpenbart bruker han deg. Jeg ville absolutt ikke hatt dårlig samvittighet! Ikke er dere i et forhold heller. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #13 Skrevet 31. mars 2013 Er bare redd han skal tro vondt om meg...... Har følelser for ham som blusser enormt opp den tiden vi er fra hverandre, eller når han er kald mot meg. Plutselig så blir han kjempekoselig og følelsene bare flommer over. Nå når jeg ikke får den samme nærheten og interessen så herjer savnet meg. Anonym poster: 20c9b49d1c02c99c9db8d5028af5f19e
Gjest Adriane Skrevet 31. mars 2013 #14 Skrevet 31. mars 2013 Jeg har vært i dine sko - eller iallfall i noenlunde samme situasjon. Han holder deg på gress, ts. Du er ei han kan komme tilbake til når han savner nærhet, sex, gode samtaler, og sist men ikke minst: din nesegruse beundring for ham. Du er hans selvtillitboost. Du er den han går til når han trenger å bygge opp igjen selvfølelse og selvtillit. Så, når det dukker opp ei annen interessant jente, så forkaster han deg for å forsøke å få fatt i henne. Kanskje får han napp og det går fint en stund, så dumper hun ham, eller bare går videre og ikke ønsker et forhold. Han får en knekk i selvtilliten, og går tilbake til deg for å bygge seg opp igjen til neste forsøk med neste dame. Han vet han kan få deg når som helst og hvor som helst. Han vet du ville gått gjennom ild og vann for ham. Og han er villig til å la deg gjøre det, for å booste seg selv og sine egne følelser. Men han bryr seg overhodet ikke om deg og dine følelser, og tar ikke fem flate øre for å knuse hjertet ditt, gang på gang, og la deg ligge igjen i en "haug" av brast håp og kjærlighetssorg... Det eneste jeg skal gi ham, er at han er klar og ærlig på at han ikke ønsker et forhold til deg. Sånn sett har han gitt deg klar beskjed, men han burde også hatt respekt nok for deg, og anstendighet nok til å la deg være i fred. Og du, kjære ts, må på et eller annet vis finne styrke nok og for den saks skyld sinne nok, til å slutte å være "trøstekluten" hans. For det gagner deg overhodet ikke. Uansett hvor bra dere har det i de periodene dere henger sammen, så veier ikke det opp for hvor vondt du har det utenom de periodene. Tro meg; den dagen du finner styrken til å kutte ham ut, vil du føle en lettelse du aldri hadde trodd var mulig å føle. Og så, for å svare på spørsmålet ditt: nei, du har ikke vært utro. Ikke på noen som helst måte. Du har levd livet ditt, det er det du har gjort. Og det syns jeg du skal fortsette å gjøre. 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #15 Skrevet 31. mars 2013 Han bryr seg jo ikke om mine følelser................................. og her sitter jeg og har angst og fyllenoia for at jeg kysset med en annen.. når han ikke en gang faktisk vil være min kjæreste.. Anonym poster: 20c9b49d1c02c99c9db8d5028af5f19e
waco Skrevet 31. mars 2013 #16 Skrevet 31. mars 2013 Klart du kan rote med andre så lenge dere ikke har et forhold. Du har ikke spolert noe, for han vil ikke ha deg. Tvert i mot. Kanskje han blir mer interessert om han får høre at andre vil ha deg og at du koser med andre. Så lenge han tar deg for gitt, har du ingen verdi. Mange må jakte litt og slite for å skjønne verdien på den andre. Glem ham og kos deg med god samvittighet. Kanskje du skal prøve å treffe han du rotet med flere ganger? Eller kanskje han er av mennene fra den gamle skolen som bare ville undersøke om dama er horete og tøytete før tar initiativet? Og nå som hun vet at hun kysser og roter med fremmede så er hun ikke så spesiell allikevel?
waco Skrevet 31. mars 2013 #17 Skrevet 31. mars 2013 Han bryr seg jo ikke om mine følelser................................. og her sitter jeg og har angst og fyllenoia for at jeg kysset med en annen.. når han ikke en gang faktisk vil være min kjæreste.. Anonym poster: 20c9b49d1c02c99c9db8d5028af5f19e Så det du "EGENTLIG GJØR" er å bry deg om følelsene hans? Hva er det med deg? Er du forvirra fordi du brunster på menn som du ikke er forelska i? Vi du være kjæreste med han du er forelsket i da? Og om du vil det, hvorfor kysser du da på andre? Jeg skjønner ingenting jeg.
Guybrush Skrevet 31. mars 2013 #18 Skrevet 31. mars 2013 (endret) For guds skyld ikke la ham bruke det mot deg for å derfor få enda mer kontroll enn han allerede har iallefall. Alt jeg leser er en kar som av uante grunner ikke vil ha noe forhold med deg men synes du er kjempeflott som sexpartner, søndagskjæreste og det å ha deg rundt seg for å booste sitt eget selvbilde. Om det var slik at du var ute etter det samme ville det ikke vært noe problem. Her virker det som at du er hodestups forelsket i en illusjon - et bilde av han som ikke stemmer med virkeligheten. Han har gang på gang vist hvordan han er ved sin oppførsel - hva han sier er derfor det siste du burde høre på. Døm mennesker utifra deres oppførsel, ikke hva de selv sier. Endret 31. mars 2013 av Guybrush 3
boks Skrevet 31. mars 2013 #19 Skrevet 31. mars 2013 Jeg skjønner ikke at du gidder å bruke så mye av livet ditt på en mann som åpenbart ikke er ute etter det samme som deg. Jeg skjønner at det er vondt å være så hodestups forelsket i en mann som periodevis gir deg falske forhåpninger. Jeg syns du skal bryte kontakten helt og holde fast ved det uansett hva han forsøker på. Han har gitt deg svaret sitt. Og nei; du har ikke vært utro. Pust dypt med magen og kvinn deg opp til å ta et steg vekk fra han! Du fortjener så mye mer enn å være på gress på den måten der!
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 31. mars 2013 #20 Skrevet 31. mars 2013 Kan jeg spørre hvorfor du har dårlig samvittighet? Du har nemlig ingen grunn til å ha det, og jeg skjønner ikke hvordan du orker å pine deg selv som du gjør. Om du vil slutte å ha det vondt TS, så ville jeg brutt med denne mannen med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå