Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nylig et dobbelt vaffeljern i gave. Elsker myke, tykke vafler, men i dette jernet blir de harde og sprø. Har prøvd røre med rømme, uten rømme, ferdigrøre m.m, men vaflene blir ikke gode. Røra setter seg fast samme hvor mye smør jeg smører den med. Det er ikke noen knapp/bryter der jeg kan justere varmen på jernet. Det er enten på eller av. Kan det være jernet som er av slik kvalitet at vaflene blir jfr meg dårlige, eller er det noen andre tips dere har til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å ha litt smeltet smør i røren? Det bruker jeg, og mine vafler blir myke:)

Skrevet

Har du prøvd å ha litt smeltet smør i røren? Det bruker jeg, og mine vafler blir myke:)

Ja, bruker smeltet smør :(

Skrevet

Legger du vaflene i stabler under et klede blir de myke også

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke prøve å ta de ut litt tidligere da?

Anonym poster: 4877c1e6b3afdd4a5a5ccb02ba45121b

Gjest navnelapp
Skrevet

Lag vaflene med mjølk, og legg dei under klede. Å ta dei ut tidlegare hjelper ikkje. Rømme gjer vaflene sprø, og ferdigvafler vert alltid sprø.

Skrevet (endret)

Ok :) . Skal lage uten rømme neste gang og legge de under et klede. Dersom det ikke hjelper (samt at vaflene jo pt sitter fast i jernett) , får jeg heller invistere i et annet jern... Har en misstanke om at dette jernet ikke er av beste kvalitet.

Endret av Elizia
Skrevet

Det er ikke tilfedligvis et dobbeltjern fra åneviken du har fått??? Må smøre tykke lag med smør i jernet for at vaflene skal slippe, selv om det står at det kun skal smøres før første gangs bruk. Håpløst.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...