Gå til innhold

Besvimer av stress

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg blir stresset, så blir jeg svimmel. Samme følelsen som når man reiser seg raskt og man blir svimmel, bare at det blir verre og verre om jeg ikke legger meg ned. Det kan være under muntlig eksamen, ting jeg gruer meg til eller om jeg skader meg. Kan også bli svimmel hvis jeg er i badstu, står opp og løper inn i en varm dusj, tar på meg for trange klær eller er sulten og må stå for å lage middag.

Hvis jeg da ikke får lagt meg ned, så besvimer jeg. Noen som har noe liknende? Har noen tips til å få det bort? Det er så flaut å svime av i stressede situasjoner. Er så redd for at folk skal se på meg som oppmerksomhetssyk.

(Årsaken er vasovagal synkope, forresten. Samme årsak som når noen svimer av når de ser blod.)

Anonym poster: 500b7f732e751bc88ee64dd3ddf7ac5e

Videoannonse
Annonse
Gjest Puravida
Skrevet

Nå har jeg faktisk aldri hørt om problemet ditt engang, så hvis dette rådet er veldig dårlig ber jeg om tilgivelse på forhånd:)

Uansett. Hva med å prøve ut forskjellige anti- stress metoder med hjelp fra profesjonelle? Yoga, terapi og lignende. Rett og slett å lære deg metoder du kan bruke for å slappe av når du kjenner at stresset kommer. Mange blir for eksempel stresset ved muntlig eksamen, men med hjelp kan du kanskje klare å se på muntlig eksamen som noe som ikke er farlig og stressende i det hele tatt.

Kan jo være at du allerede har prøvd det, men mennesker som fokuserer på meditasjon, terapi osv virker ofte mer avslappet og rolig. Klarer du å oppnå dette selv, kan det hjelpe til å forhindre situasjoner du nevner.

Håper du finner ut av det!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

da jeg var yngre svimte jeg av i de meste av situasjoner. ble jeg kjefta på detter jeg rett i bakken. eller jeg var i huset hvor min far døde. da svimte jeg av rett innen for døra. det kan være hva som helst. jeg har ikke gjort noe spesielt men etter hvert som jeg ble voksen har det skjedd mindre mindre.

Anonym poster: 31fa0de2fd5bab4ac1344781ee2e5be1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg besvimer i vise situasjoner, jeg og. Slitsomt, men det er ikke uvanlig. Mange besvimer når de ser på sprøyte eller blod eller andre slike ting. Snakk med fastlegen din og finn ut behandling som kan hjelpe deg. Det fins medisiner som hjelper, forskjellige øvelser, osv. Sørg for å drikke nok med vann og unngå situasjoner som du vet trigger dette hos deg.

Ingenting å skamme deg over, det er helt vanlig for mange millioner av mennesker i verden.

Anonym poster: b10fe0136a056a3518722e6df183610e

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg har noe av det samme som deg, men jeg har aldri fått noen diagnose. Kun fått beskjed om at jeg har dårlig blodsirkulasjon, og må passe på å få i meg rikelig med vann og spise regelmessig. Tidligere stresset jeg over den minste ting, men jeg har lært meg til å roe helt ned. Rett og slett fordi jeg ikke hadde noe annet valg. Jeg merker jo godt når jeg holder på å besvime og da er det bare å sette seg ned å ta det med ro. Veldig irriterende og utrolig upassende noen ganger, men jeg har lært meg å leve med det.

Så noe godt råd har jeg ikke til deg, TS, men du er i hvertfall ikke alene! Det er utrolig irriterende, og ikke minst slitsomt.

Skrevet

Jeg har det også sånn. Verste jeg vet er når det skjer på steder man ikke kan legge seg ned. For eksempel en gang jeg merket det kom på vei til syden, på flyet. Hva skal man gjøre da? Legge seg ned i midtgangen? :fnise:

Når jeg legger meg ned så forsvinner det nesten umiddelbart. Fryktelig flaut å legge seg på gulvet under et middagsselskap, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...