AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Hjemme fra påskeferie på hytta. Ble hentet på jobb og vi dro avgårde, hadde pakket alt dagen i forveien. Far og ungene sa de hadde ordnet alt. Kom hjem nå til et hus i totalt kaos, klær slengt overalt, ikke noe søppel tømt, gammel mat i kjøleskapet. Smuler, flekker rot og gris. Jeg klikket og nå er de i gang med å rydde, alle er sure på meg fordi jeg ble sinna og nå har ødelagt avslutningen på ferien. Ligger på soverommet med macen, de skal faen få fikse alt selv denne gangen. Anonym poster: f9fcb28f4db7cbed980ae7d02b5dadd2 Anonym poster: f21c568ee9960668ff8d706e509f25a0 24
Pinkee Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Barn og mannfolk har en annen standard enn kvinner. Neste gang, så lager du lister over hva som skal gjøres. Gjerne med bilder, som viser hvilken standard du synes er ok. 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #4 Skrevet 31. mars 2013 Bra, TS! Anonym poster: 5640da204e63a0593df82fd5318389e8 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Vi kom hjem fra ferie til et nyvasket hus. Her vasker og styrer svigermor på når vi er på ferie. Vi setter pris på det, men ønsker ikke at hun skal styre på for mye. Blir litt klær og rot med tre barn. Forstår godt at du ble sint. Anonym poster: 874127db3ec8d426e36f4e5d2eb7f242
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #6 Skrevet 31. mars 2013 Barn og mannfolk har en annen standard enn kvinner. Neste gang, så lager du lister over hva som skal gjøres. Gjerne med bilder, som viser hvilken standard du synes er ok. Ærlig talt, mannen er da et voksent menneske! Må da for Hel**** være i stand til å holde huset i forsvarlig stand på egenhånd uten at TS må mate det inne med tskje! Anonym poster: 2dffeca32d9d9c5b8d758c06ca656479 20
Jolene Skrevet 31. mars 2013 #7 Skrevet 31. mars 2013 Bra du ikke finner deg i slikt! Å rote ned huset for så å forvente at du rydder når du kommer hjem er meget respektløst mot deg. 3
LukaFrost Skrevet 1. april 2013 #8 Skrevet 1. april 2013 Barn og mannfolk har en annen standard enn kvinner. Neste gang, så lager du lister over hva som skal gjøres. Gjerne med bilder, som viser hvilken standard du synes er ok. Den standarden at man kaster søppla før man reiser bort burde vel være lik for alle. 10
kalinka85 Skrevet 1. april 2013 #9 Skrevet 1. april 2013 Du ts, kjenner vel mannen din best selv? Burde vel sjønt hva som kunne være i vente?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #10 Skrevet 1. april 2013 Det er en ting jeg har lært meg av å bo hjemme med mine foreldre og lillesøster. Man ser ting forskjellig! Og mannfolk ser ikke rot som oss kvinner. Å blåse ut i sinne er det minst lure å gjøre. Si heller på en ordentlig måte at nå kan han rydde litt. Og forklare at det faktisk er rotete selvom han ikke ser det. Anonym poster: 3ca6360e520e356f97113b9bdc87d0b9
Gjest Sanne__ Skrevet 1. april 2013 #11 Skrevet 1. april 2013 Der Ts, har du grunnen til at jeg bor for meg selv, og pappaen og mine to nesten voksne sønner i egen leilighet
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #12 Skrevet 1. april 2013 Greit at det ikke er noe hyggelig å komme hjem til et rotete hus - men likevel. Hvorfor klikke over det?? Smuler, flekker og rot er da ikke farlig og har gjort noen skade om det har ligget noen dager? Jeg skjønner godt at de synes det er unødvendig å bli SUR for noe sånt, hvis man har hatt en fin ferie sammen ellers. Hva er da vitsen med å øa ubetydeligheter ødelegge en god stemning.. Sett de gjerne til å rydde, men det er da virkelig ikke verre enn det. Anonym poster: f1081da4469493e5e0a401bf1e53a5b5 9
SmallTalk Skrevet 1. april 2013 #13 Skrevet 1. april 2013 Den standarden at man kaster søppla før man reiser bort burde vel være lik for alle. Enig! Man trenger ikke akkurat å være Einstein for å skjønne at man må kaste søpla før man reiser på ferie. Dette handler ikke om at menn eller barn ikke har samme standard som en dame, det handler om latskap. 6
Naos Skrevet 2. april 2013 #14 Skrevet 2. april 2013 Hvem er det som bestemmer standarden i hjemmet, er det deg, mannen din eller fellesskapet? Det virker som det er deg...? Det er deilig å komme til ferdig ryddet og vasket hus når man kommer hjem, men jeg skjønner også prioriteringen med å komme seg av gårde på ferie. Det blir så mye regler om hva man skal gjøre og ikke i alle mulige sammenhenger, man blir så innmari regelbundne. Å rydde og vaske før man drar blir bare enda en regel. Jeg ville satt på høy musikk og satt hordene i gang, fordelt oppgaver og sagt at når huset er ryddig ringer vi etter pizza. Jeg får litt hetta av at alle er så innmari satt! Lev litt farlig, da, la litt mat få råtne litt i kjøkkenbenken i påsken! :-D 5
Gjest Sanne__ Skrevet 3. april 2013 #15 Skrevet 3. april 2013 Hvem er det som bestemmer standarden i hjemmet, er det deg, mannen din eller fellesskapet? Det virker som det er deg...? Det er deilig å komme til ferdig ryddet og vasket hus når man kommer hjem, men jeg skjønner også prioriteringen med å komme seg av gårde på ferie. Det blir så mye regler om hva man skal gjøre og ikke i alle mulige sammenhenger, man blir så innmari regelbundne. Å rydde og vaske før man drar blir bare enda en regel. Jeg ville satt på høy musikk og satt hordene i gang, fordelt oppgaver og sagt at når huset er ryddig ringer vi etter pizza. Jeg får litt hetta av at alle er så innmari satt! Lev litt farlig, da, la litt mat få råtne litt i kjøkkenbenken i påsken! :-D Å jeg vet alt om å måtte dra lasset alene. Vil ikke far vil ikke barna og man kan gjerne bruke/prøve din metode bare at etter en tid sklir det som oftest ut igjen når det bare er en som synes å bry seg om det. Og har man så pass forskjellige oppfatninger om hvordan ting bør være sliter man hverandre ut over tid. Man kan bli motløs av å være den ene som skal bruke psykologi for å få rutiner i hjemmet da enkelte menn simpelthen ikke er interressert i å ha eller trives med å ha fordelingsrutiner i hjemmet. Snakker vi denslags personlighetstype vil jeg si at et samboerskap er dødfødt. Og det er ikke snakk om å overdrive ifra min side ,kan ofte finne råtten mat innerst i kjøleskapet jeg og er ikke redd for litt hybelkaniner. Men snakke vi den rette typen og med mange i huset snakker vi kaos ala "syke samlere". Huff nei jeg hadde akldri orket å rydde etter dem mere. De må finne ut av det selv i sitt eget hus.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2013 #16 Skrevet 3. april 2013 Herregud, ts, det er da bare å be dem om å sette i gang å rydde? Hvorfor bli så sint? Har du utnevt deg selv til et slags huspoliti?
Teriyaki Skrevet 3. april 2013 #17 Skrevet 3. april 2013 (endret) Herregud, ts, det er da bare å be dem om å sette i gang å rydde? Hvorfor bli så sint? Har du utnevt deg selv til et slags huspoliti? Er forskjell på om det bare var smårotete litt her og der, enn at det er totalt bomba. Hvis de kom hjem til totalt kaos med rot, søppel og shit over alt så skjønner jeg godt hun ble sint! Det er neppe første gang hun opplever at hun får null hjelp. Å være den eneste som skal holde et helt hus sånn noenlunde i orden er faktisk veldig tungt, ikke minst respektløst! Det vet jeg alt om! Får knapt hjelp nå når vi begge har hatt ferie. Han forventer nærmest ros for å ha tatt ut av oppvaskmaskinen, mens jeg rydder, tørker støv og vasker klær hver eneste dag. Slik skjevfordeling skaper konflikter. Men så klart, var det bare smårotete og ikke direkte skittent og kaotisk, så burde kanskje ts innse at hun har overreagert da folk har som du sier, ulik standard. Hvis man foretrekker å ha det plettfritt uten et eneste støvkorn til en hver tid, så får man ta det ekstra ansvaret selv, men å holde det til en viss standard slik at ikke mugg og innsekter overtar boligen, det må man da virkelig kunne forvente av voksne mannfolk! Edit: Det er forøvrig bare tull at mannfolk ikke ser rotet. De bare bryr seg ikke. At kvinner er litt mer nøye kanskje er en ting, men menn ser virkelig at kjøkkenet flyter over og at bunken med reklame som ligger slengt på kjøkkenbordet godt kan sorteres og kastes. Eller for den saks skyld, at når søplen er full, så tar man den ut og kaster den i stedet for å henge en ny restavfallspose på håndtaket til kjøkkenskapet. Har dessverre ikke noe særlig å komme med til deg, ts, da jeg sliter med det samme selv. Endret 3. april 2013 av Teriyaki 3
Furstina Skrevet 3. april 2013 #18 Skrevet 3. april 2013 Det är skillnad på att ha olika standard, att vara samlare, vara rotete, och att lämna söppel framme. Mannen och jag har olika standard på städning, jag har nog aldrig sett honom damma eller torka av köksluckor - men jag förväntar mig inte det heller. Han har andra saker i hemmet (som tvätten) som han tar sig an. För mig är det en självklarhet att sopor/söpla ska tömmas, och att alla ska hjälpa till att plockar papper och kläder som verkar föröka sig av sig själv i hemmet. Eller i alla fall inte bidra till att det blir värre! Att lämna söppla, frukt till att ruttna och mat till att bli dålig framme är att be om fruktflugor, mögel och dålig lukt. Det är en självklarhet inför en semester, ligger ett par smutsiga strumpor och en tömd gymväska på golvet i hallen ser det rotete ut men det är inte ohygieniskt.
Rosalie Skrevet 3. april 2013 #19 Skrevet 3. april 2013 Det er en ting jeg har lært meg av å bo hjemme med mine foreldre og lillesøster. Man ser ting forskjellig! Og mannfolk ser ikke rot som oss kvinner. Å blåse ut i sinne er det minst lure å gjøre. Si heller på en ordentlig måte at nå kan han rydde litt. Og forklare at det faktisk er rotete selvom han ikke ser det. Anonym poster: 3ca6360e520e356f97113b9bdc87d0b9 Pisspreik, og mange kvinners måte å slippe unna å ta oppgjøret med at de selv har skjemt bort mannen sin som om han var et lite barn. Det jevnt over ikke mer rotete eller møkkete hos ungkarer enn hos ungkarskvinner. For må man, så må man. Men om man slipper unna "fordi man ikke ser rotet på samme måte som konemor", så utnytter man jo det, så klart! 3
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2013 #20 Skrevet 3. april 2013 Er forskjell på om det bare var smårotete litt her og der, enn at det er totalt bomba. Hvis de kom hjem til totalt kaos med rot, søppel og shit over alt så skjønner jeg godt hun ble sint! Det er neppe første gang hun opplever at hun får null hjelp. Å være den eneste som skal holde et helt hus sånn noenlunde i orden er faktisk veldig tungt, ikke minst respektløst! Det vet jeg alt om! Får knapt hjelp nå når vi begge har hatt ferie. Han forventer nærmest ros for å ha tatt ut av oppvaskmaskinen, mens jeg rydder, tørker støv og vasker klær hver eneste dag. Slik skjevfordeling skaper konflikter. Men så klart, var det bare smårotete og ikke direkte skittent og kaotisk, så burde kanskje ts innse at hun har overreagert da folk har som du sier, ulik standard. Hvis man foretrekker å ha det plettfritt uten et eneste støvkorn til en hver tid, så får man ta det ekstra ansvaret selv, men å holde det til en viss standard slik at ikke mugg og innsekter overtar boligen, det må man da virkelig kunne forvente av voksne mannfolk! Edit: Det er forøvrig bare tull at mannfolk ikke ser rotet. De bare bryr seg ikke. At kvinner er litt mer nøye kanskje er en ting, men menn ser virkelig at kjøkkenet flyter over og at bunken med reklame som ligger slengt på kjøkkenbordet godt kan sorteres og kastes. Eller for den saks skyld, at når søplen er full, så tar man den ut og kaster den i stedet for å henge en ny restavfallspose på håndtaket til kjøkkenskapet. Har dessverre ikke noe særlig å komme med til deg, ts, da jeg sliter med det samme selv. Hvis dette rotet har kommet i løpet av noen timer den dagen de dro på påskeferie skjønner jeg ikke hvor bomba det kan ha blitt. Det lå klær utover, noe som sikkert har skjedd ifm pakking. Det var visst noen smuler der, da har de sikkert laget seg brødskiver uten å ha tørket opp etter seg på benken/bordet. Og så hadde de glemt å tømme søpla. Er det et bomba hus?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå