Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kompis som jeg har kjent siden ungdomsskolen, som det alltid har vært et venne-forhold til. For tiden bor vi på hver vår plass, men møtes ofte i helger og ferier, på fest eller hos andre venner. Vi har alltid hatt en god tone, og på fest har vi ofte danset mye swing sammen. Det har aldri vært noe mer enn det, for både jeg og han har hatt kjæreste på hver vår kant, men jeg har alltid synes denne kompisen min er veldig kjekk. For et halvt år siden vart det slutt mellom meg og typen. Etter det har jeg virkelig fått øyene mine opp for hvor bra denne kompisen min er, og begynt å bli litt betatt av han. Men jeg har aldri trosset noen grenser, og respekterer virkelig at han har dame. Før jul hadde jeg besøk av han, og det var en lett tone og vi snakket masse. Jeg fikk melding av han på natten, der han takket for en hyggelig kveld, og sa han hadde koset seg. I julen møttes vi en del på fest, og danset masse sammen. Men så, den siste festen vi var på i julen, da skjedde det noe. Vi danset masse tidlig på kvelden, og flørtet kanskje litt, og noe av det siste han sa til meg den kvelden var ”nyt det å være singel!”. Etter denne kvelden har alt forandret seg. Plutselig er ting kleint mellom oss. Når vi møtes nå, så snakker vi lite, eller det er vanskelig å snakke. Jeg føler han unngår meg, og ting virker bare kleint mellom oss. Han vil ikke danse noe særlig swing med meg, slik som før. Selv om han elsker swing like mye som meg. Jeg skjønner ikke hvorfor ting plutselig skulle bli slik mellom oss. Det er så utrolig trist, for jeg føler jeg har mistet en kjempegod kompis. Jeg respekterer virkelig at han har kjæreste, og kunne aldri funnet på å prøve meg på han eller kysse han så lenge han er i et forhold. Ja, jeg er betatt av han, men dette stenger jeg inne, og har aldri sagt noe om det til han eller noen andre. Hva skjer? Hva skal jeg gjøre? Jeg vil jo så gjerne ha tilbake min gode kompis, men føler at alt bare er ødelagt nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel etter litt flørting regner jeg med kompisen din fikk øynene opp for deg og. Han holder seg unna for å fokusere på forholdet han er i, så han ikke gjør noe dumt som kan ødelegge det.

• Liker 3
Skrevet

Så hvordan bør jeg da forholde meg overfor han framover? Skal jeg fortsette å halde kontakt, selv om ting er rart? Jeg håper virkelig vi kan komme over denne kneiken, og gå tilbake til det å være gode venner. Vil heller ha han som venn i livet, enn ikke i det hele tatt.

Gjest Sunheart
Skrevet

Han merket at du var interessert, derfor trekker han seg unna pga han er i et forhold

• Liker 3
Skrevet

Jeg antar at kjæresten hans ikke er så veldig glad for denne relasjonen.

Og det forstår jeg godt.

Gjest Gjest
Skrevet

Så hvordan bør jeg da forholde meg overfor han framover? Skal jeg fortsette å halde kontakt, selv om ting er rart? Jeg håper virkelig vi kan komme over denne kneiken, og gå tilbake til det å være gode venner. Vil heller ha han som venn i livet, enn ikke i det hele tatt.

Gi det noen uker eller måneder, så roer det seg forhåpentligvis ned :)

Har du mulighet til å bli bedre kjent med kjæresten hans? Om det er hun som er nervøs for hva som kan skje så kan det hjelpe godt på.

Skrevet

Jeg tror ikke kjæresten kjenner til noe av dette. Jeg har bare helst på henne en gang, for ca to år siden nå. Hun er aldri med han hjem eller med på noe sammen med hans venner. Så vi er veldig få fra vennegjengen hans som kjenner til henne.

Gjest Gjest
Skrevet

Du burde holde deg for god til å flørte med andre damers menn. Det jeg tror har skjedd, er at han merket at du var interessert i noe mer, og det er nok ikke han. Det blir ikke noe godt vennskap det, vet du, når den ene er betatt av den andre. Du burde bare holde deg unna. Sånne såkalte "venninner" som deg klarer ofte å ødelegge en hel masse. Syns mannen høres både fornuftig og observant ut, som har trukket seg unna deg. Dere høres dessuten lite inkluderende ut. Du har hilst på henne EN gang, for to år siden?! Og kom ikke å fortell meg at det er hennes skyld. Dere burde jammen meg gjøre en innsats for å inkludere henne. Usj, jeg kjenner venninner av ditt kaliber. Liksom så uskyldige, men egentlig er dere bare ødeleggere og noen store egoister.

Skrevet

Beklager at du får dette inntrykket. Jeg vet det var dårlig gjort å flørte den gangen, og hadde dårlig samvittighet for det i lang tid etterpå, men jeg har ikke lagt an på han på noe som helst måte, og har heller ingen plan om det. Vil bare ha han tilbake som god venn. Og når det gjelder vennegjengen vår, så er vi utrolig inkluderende. Alle damene til de andre kompisene har komt godt inn i gjengen, og vi har ikke noe imot damen til denne kompisen heller. Det er rett og slett bare det at hun ikke er med. Hun blir alltid invitert med på det som skjer. Hun er sjelden med han hjem til foreldrene også, så det kan ikke bare være oss det er noe galt med i så fall.

Det er forresten en veldig dårlig egenskap å dømme noen man ikke kjenner, bare en liten tankevekker :)

Gjest neglelakk
Skrevet

Gi det litt tid :)

Hva med å invitere han med på ting som er litt mer kompis-aktig? Ta han med på bowling med de andre i gjengen, vis at du er kompis! Kanskje han da vil forstå at dere kan være venner, og at du er klar for vennskap og ikke mer fordi han er opptatt?

Gjest Gjest
Skrevet

Og der kom kommentaren som jeg satt og venta på. "Det kan ikke bare være oss det er noe galt med isåfall." Det skinner jo igjennom at du ikke liker denne dama. Det er selvsagt HENNE det er noe galt med... Jeg tror kanskje denne dama hele tiden har hatt litt dårlige vibber hva angår deg. Nå viser det seg jo at hun isåfall har hatt rett.

Skrevet

Med den komentaren mente jeg at det i så fall må være litt uhyggelig å komme på besøk hjå foreldrene hans også. Jeg og hun hadde faktisk en god tone når jeg møtte henne den gangen, og jeg synes det er synd at hun ikke er med oftere. Men nå blir dette litt usakelig i forhold til tema, så vi får konkludere med at DU i alle fall ikke liker meg, uten at du kjenner meg :)

Gjest_neglelakk:

Vel, det var det jeg prøvde nå i påska. Vi var en gjeng som hadde langtur på ski, og koset oss masse. Da var tonen god mellom oss, og det var kompis-stemning. Så da trodde jeg endelig ting var i orden. Men så to dager senere var vi på fest sammen, og da var ting rart igjen. Men jeg får bare gi det tid, og håpe ting ordner seg. Trist å skulle ha et slikt anstregt forhold til en som pleide å være så god kompis.

Skrevet

Jeg håper virkelig det ordner seg mellom dere, ts :)

Jeg vet ikke utfra det du har skrevet om han har fått en interesse for deg eller ikke, men uansett synes jeg reaksjonen hans tilsier at han ikke vil at noe skal skje mellom dere annet enn vennskap. Og slik burde det jo være med tanke på at han er i et forhold. Han har kanskje merket en interesse fra din side og når han sa "nyt tiden som singel" eller hva det var kan det ha vært en måte å si at han ikke er i samme situasjon som deg og at han kanskje har merket en endring i adferden din mot han men at du burde rette den flørtingen til andre single..

Det er ikke lett med følelser, de kan man ikke styre selv og du har ingenting å skamme deg over når det gjelder følelsene dine. Det du kan kontrollere derimot er hvordan du oppfører deg.

Lykke til iallefall med å få vennskapet tilbake til hva det var igjen :)

Skrevet

Med den komentaren mente jeg at det i så fall må være litt uhyggelig å komme på besøk hjå foreldrene hans også. Jeg og hun hadde faktisk en god tone når jeg møtte henne den gangen, og jeg synes det er synd at hun ikke er med oftere. Men nå blir dette litt usakelig i forhold til tema, så vi får konkludere med at DU i alle fall ikke liker meg, uten at du kjenner meg :)

Gjest_neglelakk:

Vel, det var det jeg prøvde nå i påska. Vi var en gjeng som hadde langtur på ski, og koset oss masse. Da var tonen god mellom oss, og det var kompis-stemning. Så da trodde jeg endelig ting var i orden. Men så to dager senere var vi på fest sammen, og da var ting rart igjen. Men jeg får bare gi det tid, og håpe ting ordner seg. Trist å skulle ha et slikt anstregt forhold til en som pleide å være så god kompis.

Hvorfor i all verden konsentrerer du deg ikke heller på å pleie noen venninneforhold?

Det hadde alle tjent på, inklusive deg selv.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg tror du egentlig vil høre her inne, er at noen tolker seg fram til at han må være interessert i deg. For du er åpenbart ikke fornøyd med svar som går på at du burde skygge banen, og at den han faktisk er interessert i, er kjæresten sin. Henger meg på Steinar sin kommentar, konsentrer deg om å pleie noen venninneforhold isteden. For noe venneforhold med denne gutten blir helt feil, når du faktisk er betatt av ham. Selv om du sier at du ikke skal vise dette. Det blir allikevel vennskap på feil premisser, skjønner du. Det er svært ubehagelig å ha en venn som faktisk nærer andre type følelser for deg. Det blir ingen likevekt i vennskapet. Og vet du hva, han merker faktisk det, selv om du tror at du skjuler det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er to muligheter:

Han har enten merket at du har følelser for han siden du flørtet

eller

Han har fått følelser for deg og vil holde seg unna pga. kjæresten sin

Selvom jeg skal gi deg et veldig enkelt råd så er den bra, og det er at du burde snakke med han om dette. Hvis du ikke vil miste han som venn, lyv til han og si at du ikke har følelser for han og at du mente ikke å flørte.

Anonym poster: 62005477dcfb2a4695f28c0a04931bf4

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror det er to muligheter:

Han har enten merket at du har følelser for han siden du flørtet

eller

Han har fått følelser for deg og vil holde seg unna pga. kjæresten sin

Selvom jeg skal gi deg et veldig enkelt råd så er den bra, og det er at du burde snakke med han om dette. Hvis du ikke vil miste han som venn, lyv til han og si at du ikke har følelser for han og at du mente ikke å flørte.

Anonym poster: 62005477dcfb2a4695f28c0a04931bf4

"Fantastisk" råd du kommer med! Lyv til ham... Ja, for det er jo et godt grunnlag for ethvert vennskap...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...