Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal til nabobyen neste uke, og hadde planer om å ta bussen. Fikk tilfeldigvis vite at en kollega skulle nøyaktig samme vei, på et tidspunkt som klaffer. Spurte om hun tok bussen, og fikk til svar "nei, jeg kjører. Vil du sitte på?" og en overstrømmende vennlighet. Virker på meg som om hun er av typen som liker selskap på langturer, så antar det er årsaken. Jeg tilpasser meg henne, og møter opp ferdig pakket i en busslomme hun uansett kjører forbi, og kan egentlig droppes av hvor det nå måtte være i neste by. Med andre ord, det er ikke milevis omvei for henne, og det er heller ikke behov for å forskyve noe tidspunkt.

Men hva er vanlige sosiale koder her? Det er en tur på ca 3 timer (i verste fall 4 om trafikken er ille) og en fergebillett. Selvsagt skal jeg tilby meg å betale deler av bensinen, men hvor mye bør jeg legge meg på? Til sammenligning koster kollektivtransport samme vei 250 kroner.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du vil dele på bensinen så kan du vel regne med ca 150kr avrundet oppover + ferga. 200 kr høres vel greit ut?

Anonym poster: 646e7691c99fcf2e26a9245783ce0278

• Liker 1
Skrevet

Tilby henne det samme som kollektivbilletten koster og se hva hun da svarer. Noen er sånn at de ikke vil ha noe og opplever du det, så legg igjen 200 kr når du går av. Det hadde jeg gjort.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...