Gå til innhold

Skam dere, "sunne og kanongode vafler" kg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

3 dl havregryn

2 dl hvetemel

4-5 ss sukker

2 ts bakepulver

1/2 ts salt

2 ts kardemomme/vaniljesukker

6 dl melk, søt/syrnet

2 egg

4-5 ss flytende margarin eller olje

SUKKER i deres sunne vafler??? Til opplysning har jeg aldri laget vafler med sukker og de har alltid blitt knallgode. Tenk å reklamere dette for sunn kos.

Anonym poster: fb611cb35561748a782b3bdfb3efc4cd

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

4-5 ss sukker til vafler til 10-12 personer er ikke akkurat det verste jeg har hørt:)

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de vaffeloppskriftene der er sunne uansett. Raske karbs.

Anonym poster: 4938e16f8170cbff491ae7cb96c10256

• Liker 9
Skrevet

Du dør ikke av å spise litt sukker skjønner du!

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? Det er uansett villedende å kalle det sunt.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke hørt at sukker er en verre gift enn tungmetaller og blåsyre? Du må være veldig uopplyst. Ja, jeg håper KG tar TS' oppfordring og SKAMMER seg.

Anonym poster: a9e0e5d437f7040e8d2887e9fb684f64

• Liker 8
Skrevet (endret)

Lykke til videre med din kommende anoreksi da TS.

Hysteriske kvinnfolk!

Endret av Pria
  • Liker 22
Skrevet (endret)

Det er vafler.... Kosemat, noe man spiser til søndagskaffen eller lager til uventede besøkende, ikke noe man har til middag tre dager i uken. Å kalle det sunt er missvisende, "sunnere" ville nok være ett bedre ordvalg, men å lage egen tråd pga 4-6 ss sukker, når mange vanlige oppskrifter har en god del mer enn det i seg, det er bare så... :vetikke:

Det er ikke sukkeret i vaflene våre som gjør oss feit og dvask for å si det slik!

Endret av Lykkelitenen
  • Liker 12
Skrevet

Jeg lager vafler med masse sukker i røra, uten at jeg har dårlig samvittighet for det, men synes det blir feil å kalle denne oppskriften sunn bare fordi de har slengt litt havregryn oppi.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det der helt vanlige vafler med en neve havregryn oppi? :klo:

Anonym poster: 507f7855749004367ef4f5c99d0cba01

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken idiot er det som tror at vafler er sunt? Det er sikkert teoretisk mulig å lage sunne vafler, men da smaker de verken vafler eller godt.

Og ja, denne karbfobien som finnes her på forumet er skremmende!

Anonym poster: 8a4ca75fce17152384bd6ca03f532031

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? Det er uansett villedende å kalle det sunt.

Tror vel heller det er riktigere å si at noen har ledet deg på ville veier siden du tror at det finnes sunne og gode vafler uten sukker.

Anonym poster: 8a4ca75fce17152384bd6ca03f532031

• Liker 6
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

For det første så trenger det ikke å være usunt fordi det inneholder litt sukker. Og noen spiseskjeer er da ikke mye.

For det andre så skal da ikke vafler være sunt? Går det ikke an å ha noe kosemat ifred lengre?

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor skal man spise vafler om man skal være sunn? Det følger gjerne med en haug med syltetøy eller mer sukker på.

• Liker 5
Gjest abcdefgh
Skrevet

Hvis man først skal lide seg gjennom vafler med havregryn i . syns jeg man kan få kalle de for sunn uansett hvor mye sukker som er i :D

• Liker 3
Skrevet

De er kanskje sunnere enn vanlige vafler, men sunnere er ikke det samme som sunt.

• Liker 4
Gjest Blubberella
Skrevet

Hvis man lager grove vafler uten sukker blir det nesten som grovbrød i vaffelform. Jeg synes grove vafler er namnam istedet for brød, men det smaker selvsagt annerledes enn vanlige vafler med fint mel og sukker.

Vanlige vafler er kosemat og kan gjerne inneholde noen spiseskjeer sukker uten at noen kreperer av det. Jeg tror denne tråden er et resultat av at noen har kommet hjem fra påskehytta og kjeder seg.

• Liker 2
Skrevet

Dette reagerte jeg også på faktisk! "Sunne" vafler! Det er faktisk det dummeste jeg har hørt

• Liker 2
Gjest EryMax
Skrevet

Vanlige vaffel oppskrifter står jo for det meste 1 dl sukker i. Dere kan jo regne hvor mange spiseskjeer det er i 1 dl.

Gjest gjest17
Skrevet

Hvorfor skal man spise vafler om man skal være sunn? Det følger gjerne med en haug med syltetøy eller mer sukker på.

Du glemte smør! Ekte meierismør selvsagt :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...