Ayesh Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Hei jeg vet om mange oppskrifter som jeg ønsker å prøve men jeg ikke får prøvd siden jeg må ha thickened cream (whipping cream) til å lage. jeg får jo ikke kjøpt det i norge? Finns vel bare i USA, Australia. Men har aldri sett den i norge. Ser på videoer at den er tykkere enn fløte...så det som er spørsmålet mitt at kan man piske kremfløten littegrann for å gjøre den litt tykkere??? Så den ligner litt på thickened cream...?? Spørsmål 2: Går det ann å varme krem som er pisket? Håper noen kan hjelpe meg Ayesha
Brunhilde Skrevet 31. mars 2013 #2 Skrevet 31. mars 2013 Du bruker vanlig kremfløte, og ja, det går an å varme fløte som er pisket, da faller den helt sammen.
Ghostwalker Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Mener jeg har sett Whipping Cream på Meny butikkene
Ayesh Skrevet 31. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2013 Mener jeg har sett Whipping Cream på Meny butikkene Har du sett hos meny?? Hvor pleier d å stå? Sammen med bakevarer? Eller i kjøledisken??
Gjest gjest17 Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Thickened cream/whipping cream er vel strengt tatt det samme som kremfløte?
Ghostwalker Skrevet 31. mars 2013 #6 Skrevet 31. mars 2013 Har du sett hos meny?? Hvor pleier d å stå? Sammen med bakevarer? Eller i kjøledisken?? Kjøledisken, stort sett hvor man har kremfløtene. Grønn pakning.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #7 Skrevet 31. mars 2013 Whipping cream er det samme som kremfløte. Pass på at du får skikkelig kremfløte og ikke mat- eller kaffefløte eller noe sånt. Det er avgjørende for piskingen at fettprosenten er høy. Anonym poster: 05c81f78a6082fb8b69e37fc78f375d5 2
Ayesh Skrevet 2. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2013 Kva er det du skal lage, då? Pakistansk dessert
Ayesh Skrevet 2. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. april 2013 Kjøledisken, stort sett hvor man har kremfløtene. Grønn pakning. Hei Var innom meny idag og de hadde whipping crem i grønn pakning..akkurat som du sa men den var laktosefri!!! Så blir det noe forskjell på smaken??
Gjest navnelapp Skrevet 2. april 2013 #11 Skrevet 2. april 2013 Hei Var innom meny idag og de hadde whipping crem i grønn pakning..akkurat som du sa men den var laktosefri!!! Så blir det noe forskjell på smaken?? Laktosefritt smakar som regel litt søtare.
Gjest EryMax Skrevet 4. april 2013 #12 Skrevet 4. april 2013 Thickened cream: 35–36.5% fat, with added gelatine and/or other thickeners to give the cream a creamier texture, also possibly with stabilisers to aid the consistency of whipped cream (this would be the cream to use for whipped cream, not necessarily for cooking) Fant det på Wikipedia. Så det TS leter etter er pisket krem med gelatin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå