Gå til innhold

Våre nye huseiere er innpåslitne..what to do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!=)

Jeg og typen min skal flytte sammen til høsten, og vi har funnet bolig og signert kontrakt. Ekteparet vi skal leie hos bor selv i egt. over vår kommende bolig.

Leiligheten er superfin og vi ble kjempeglade når vi fikk den, men noe jeg la merke til allerede når vi var på visning der var at det virket som at det paret som bodde der når vi var på visning og ekteparet som eier huset vart veldig "close". Sånn typ de hadde gitt hverandre masse gaver og de virket ganske involverte i hverandres liv. Og de var ikke familiære. Når vi kom inn i leiiligheten bare røsket de i døra uten engang å banke på og mannen som bodde der satt bare i underbuksa.

Etter vi skrev under kontrakten har både jeg og kjæresten min mottatt mange sms og oppringninger fra huseierene og jeg begynner å bli litt "lei" av de allerede og bekymret for at de kommer til å bli innpåslitne. De er også veldig pratsomme, vi blir stående veldig lenge med de når vi har vært der, og det er vanskelig å avslutte samtalen.

Jeg er selvfølgelig glad for at de er så hyggelige, ingenting er bedre enn det=) Har vært borti det stikk motsatte også jeg. Men vi ønsker egentlig ikke noe mer kontakt med huseierene enn strengt nødvendig. Hvordan skal vi få til det uten å fornærme de?

Anonym poster: 7fb5e0667f5e333ddeb6404cc78243cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis disse to parene er i samme aldersgruppe kan de jo ha utviklet et vennskap. Men jeg ville nok som deg vært litt skeptisk og tidlig satt ned grensene for utidige lange samtaler bare man skal i postkassa eller tømme søpla. Pugg noen gode unnskyldninger for å avslutte samtalen som feks. at du har noe i stekeovnen.

Veldig sært å bare sitte i trusa når man vet det kommer folk på visning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar=) De er ikke i samme aldersgruppe, de som bor der nå er på alder med meg (Begynnelsen av 20-åra), og eierene er 50-60 år gamle.

Ja jeg tenkte også å ha noen "unnskyldninger" klare, men er redd de skal bli fornærmet og at det skal skape dårlig stemning..

Anonym poster: 7fb5e0667f5e333ddeb6404cc78243cd

Skrevet

Vet du hvor lenge som bor der nå har bodd der?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ikke ta sorgene på forskudd?

Anonym poster: cbb1355f0be48d4803827178b87a2a00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gamle mennesker skal alltid snakke så mye om tull og ingenting! blir utrolig lei, jeg jobber selv i en kafe, og hver 90% av de gamlingene som kommer inn uten barna eller barnebarna eller kone/mann så skal de alltid snakke med ansatte om tull og ingenting.

Og som ansatt så må man være hyggelig og snakke med.

Anonym poster: 2a6893e47d14b9293b2ffc03abc2e1b9

AnonymBruker
Skrevet

Ikke intr. i mer kontakt enn nødvendig? Er du ikke glad for nye venner eller. Hva er forskjellen på en huseier og andre folk? Har du noe å skjule for huseier? Du skal være glad for at du får leie hos sosiale og omgjengelige folk.

Anonym poster: e22edd1e6c768e94a2eef1f1cf575270

AnonymBruker
Skrevet

Er man gammel når man er 50 nå? Jøss. De jeg kjenner på den alderen er f...meg yngre enn noen på 30 og 40 i hodet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gamle mennesker skal alltid snakke så mye om tull og ingenting! blir utrolig lei, jeg jobber selv i en kafe, og hver 90% av de gamlingene som kommer inn uten barna eller barnebarna eller kone/mann så skal de alltid snakke med ansatte om tull og ingenting.

Og som ansatt så må man være hyggelig og snakke med.

Anonym poster: 2a6893e47d14b9293b2ffc03abc2e1b9

Mennesker i 50-årene er ikke akkurat gamlinger da! Herrefred.....

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk litt slitsomt med innpåslitne husverter, ikke alle vil bli venner med noen som bor så nært. En plass jeg bodde på, kom husverten å banka på døra hver gang hun var nede i kjelleren. Hun ville ingenting og jeg var opptatt med mitt. En venninne av meg kom hjem til nyvasket leilighet haha. Brrh.

Anonym poster: 589297b3b310b406f462677e8ab4838d

AnonymBruker
Skrevet

En av hovedgrunnene til at jeg vegrer meg for å leie i hus der huseierene bor i selv.

Anonym poster: c47635b4ed2ddd041cb57cf2f9790742

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker i 50-årene er ikke akkurat gamlinger da! Herrefred.....

Er man i 20 årene er folk i 50 årene som foreldregenerasjonen..

Anonym poster: c47635b4ed2ddd041cb57cf2f9790742

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke en innpåsliten huseier. Men jeg har en innpåsliten nabo. Vi bor i et kompleks med flere leiligheter og denne naboen bor rett ved siden av oss. Hun er sånn som skal slarve om alle andre hele tiden. Hun ringte ofte på døren vår bare for å slarve eller fortelle ting som var helt uinteressant.

Vi løste det ved å ikke la henne stoppe oss for å prate når vi var ute og ikke ta døra når hun ringer på. Til slutt så skjønte hun at vi ikke var interessert i så mye kontakt. Når jeg møter henne nå så hilser jeg høflig, men ikke noe mer enn det. Om hun begynner å snakke om ting så svarer jeg bare kort, men hyggelig. Og går enten inn eller sier at jeg må gå fordi jeg har en avtale, Noe som er sant som regel. Jeg er hverken uhøflig eller ufin. Men jeg gir henne heller ikke noen tilbakemeldinger. Folk som er veldig glad i å prate mister som regel interessen i deg når du ikke gir dem noe tilbake. I vårt tilfelle så sluttet vi å gi henne informasjon om våre liv så da var vi ikke så interessante å snakke med heller. Nå snakker hun med en annen nabo som er mer enn villig til å stå i en time å høre på alt slarvet hennes.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke intr. i mer kontakt enn nødvendig? Er du ikke glad for nye venner eller. Hva er forskjellen på en huseier og andre folk? Har du noe å skjule for huseier? Du skal være glad for at du får leie hos sosiale og omgjengelige folk.

Forskjell på å være sosial og det å ringe leieboerne sine eller komme på døra deres hver dag. Folk må få ha litt privatliv også. Om man ikke grier å se dette så mangler man noen sosiale antenner. Man leier bolig for å bo der ikke for å få seg nye venner.

Anonym poster: 1604bbf699b2fd402483ab17402cf626

• Liker 1
Skrevet

Det er stor forskjell på å ha en hyggelig og omgjengelig tone med andre og at de nærmast tråkker ned dørstokken! Har selv en nabo som er sånn som din husvert, så vet hvordan du har det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...