Gå til innhold

Bruning av saus - hvilket tine meierismør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg langbrune brun saus med tine meierismør?

Anonym poster: 87d77c524dde3edd3c409565caafd3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaa, det var vel det de gjorde i gamle dager, før margarin ble oppfunnet. Det tåler ikke så høy varme, men det er jo meningen at det skal bli brent.

AnonymBruker
Skrevet

Meierismør er fremdeles tingen, margarin smaker ikke godt.

Og det skal ikke bli brent, det skal bli godt brunet. Det er faktisk en stor forskjell.

Anonym poster: 183659873f900cc9c234e81efc772e89

• Liker 4
Skrevet

Meierismør lukter forferdelig når man bruker det til steking.

AnonymBruker
Skrevet

Meierismør er fremdeles tingen, margarin smaker ikke godt.

Og det skal ikke bli brent, det skal bli godt brunet. Det er faktisk en stor forskjell.

Ha plata på 2 eller 3? Hvor lenge?

Ts

Skrevet

Ha plata på 2 eller 3? Hvor lenge?

Ts

Til det er så brunt som du vil ha det, noe som fort tar 15-20 minutter med stadig røring. ;)

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Meierismør lukter forferdelig når man bruker det til steking.

Fordi det ikke tåler så sterke temperaturer og fort blir brent. Om du bruker smøret på lavere temperaturer lukter det bare smør :) Steiker alltid pannekaker i smør, men til annet bruker jeg olje, pga temperaturene.

AnonymBruker
Skrevet

Det går også an å bruke klarnet smør, som visstnok tåler høyere temperaturer enn vanlig smør før det blir svidd. Sier visstnok siden jeg ikke har prøvd det selv, men jeg har lest om det i mange sammenhenger i årenes løp.

Synes heller ikke smør lukter vondt under steking, tvert i mot. Ikke før det er svidd, i alle fall.

Gjest gjest17
Skrevet

Klarnet smør er genialt. Om du ikke gidder å lage det selv selges det ghee i innvandrerbutikker som er samme greia :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarnet smør er genialt. Om du ikke gidder å lage det selv selges det ghee i innvandrerbutikker som er samme greia :-)

Ikke alltid - tror du også får vegetabilsk ghee. Men det pleier å stå på boksen hva som er hva.

Skrevet

Stemmer også for klarnet smør, helst kvitseidsmør. Melange holder jeg meg laaaangt unna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...