Gå til innhold

Treffer jeg bare sprø damer eller er jeg treg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i løpet av de siste par årene møtt og datet flere kvinner som i utgangspunktet virket bra alle sammen. Det som ødela hver gang var at de ville gå så fryktelig fort fram. Hun ene hørte bryllupsklokker i det fjerne på 2. daten tror jeg, så jeg stakk. En annen ville at jeg skull treffe familien etter to ukers dating, så jeg løp. Og så var det hun som snakket om å flytte sammen etter 2 måneder. Og så videre...

Er dette normalt fra kvinners side? Eller er det jeg som er over gjennomsnittet treg av meg? Jeg vil gjerne ta tiden til hjelp og gå sakte fremover, ser ingen grunn til å rushe altfor fort inn i noe før jeg har blitt kjent med en kvinne...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest -Ninni-
Skrevet

Nå kan ikke jeg snakke for alle kvinner, men jeg hadde fått klaustrofobi i de situasjonene du nevner, så for min del er det iaf ikke normalt.

• Liker 8
Skrevet

Nå kan ikke jeg snakke for alle kvinner, men jeg hadde fått klaustrofobi i de situasjonene du nevner, så for min del er det iaf ikke normalt.

Godt å høre :icon_lol:

Disse kvinnene jeg snakker om er alle i 30-årene, så det er ikke snakk om ungdommelig desperasjon heller... En dag klaffer det håper jeg!!

Skrevet

Huff stakkars deg. :fnise:

Skrevet

Huff stakkars deg. :fnise:

Hvorfor sier du det? Jeg skriver da ikke at jeg synes synd på meg selv, ser bare at det er et mønster her som jeg gjerne vil gjøre noe med...

Skrevet

Der er en sårbar alder for kvinner som ikke har barn,. Kanskje en sammenheng?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg spørre om du har tatt opp temaer som barn, samboerskap osv? Fordi min ex var likedan,bortsett fra at han er gutt. Og han var den som sa at hvis ikke jeg så for meg samboerskap og stifte familie med han så var det ikke vits i at vi var sammen. Jeg nevnte aldri dette før han tok det opp, ganske tidlig i forholdet. En annen ting er at dere menn er livredd for commitment. Dere vil være fri til å june rundt hele livet.

Anonym poster: 43eaa73ea68bc9d0c3e1be5169af1fa4

• Liker 3
Skrevet

Du er nok en kar som har "hele pakka", og som disse kvinnene umiddelbart tror er rett for dem. Det er jo et voldsomt kompliment, men jeg forstår godt at du blir redd.

Selv får jeg også litt mark hvis det går for fort i svingene.

Skrevet

Jeg syns det er totalt idiotisk å ta ting i den hastigheten der. Så nei, etter min mening er du ikke treig, og du hadde god grunn til å flykte. Bryllupsklokker og møte foreldre etter noen uker, og å flytte inn sammen etter 2 mnd, er ganske drøyt!

AnonymBruker
Skrevet

Du er nok en veldig attraktiv mann.

Og kvinnene blir litt gale. Men jeg vil anbefale at du er TYDELIG. Enkelte ganger kan nok kvinnene ture frem som de vil fordi de kanskje misforstår grensene dine. Du må begynne å kommunisere hva du vil, og hvor fort alt skal gå.

Tydelighet er nøkkelordet hos deg.

Anonym poster: 3c79d67e3861ab95c0cbd6f80d127c56

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Bruker du Hapa som nick på sjekkesider også?

Skrevet

Da vil jeg spørre om du har tatt opp temaer som barn, samboerskap osv? Fordi min ex var likedan,bortsett fra at han er gutt. Og han var den som sa at hvis ikke jeg så for meg samboerskap og stifte familie med han så var det ikke vits i at vi var sammen. Jeg nevnte aldri dette før han tok det opp, ganske tidlig i forholdet. En annen ting er at dere menn er livredd for commitment. Dere vil være fri til å june rundt hele livet.

Nei, jeg har ikke tatt opp temaer som samboerskap og barn. Jeg er ikke redd for hverken samboerskap eller barn, men jeg synes nå det er greit å kjenne kvinnen litt før jeg tenker i de baner. Jeg vil heller lære en kvinne å kjenne litt før jeg blir så seriøs. Så nei, jeg er ikke redd for committment, men jeg er ikke klar for committment etter så kort tid heller...

Skrevet

Der er en sårbar alder for kvinner som ikke har barn,. Kanskje en sammenheng?

For to av kvinnene kan nok det ha spilt en rolle, men ikke for de andre....

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke tatt opp temaer som samboerskap og barn. Jeg er ikke redd for hverken samboerskap eller barn, men jeg synes nå det er greit å kjenne kvinnen litt før jeg tenker i de baner. Jeg vil heller lære en kvinne å kjenne litt før jeg blir så seriøs. Så nei, jeg er ikke redd for committment, men jeg er ikke klar for committment etter så kort tid heller...

Det forstår jeg. Men er veldig mange menn som nevner familie/ekteskap etc for å framstå som seriøse. Og da er det ikke rart at kvinnene blir gira :)

Hadde blitt skremt selv om noen begynte å planlegge fremtiden etter noen få dates. Så du får gi beskjed til de du dater at du vil ta det rolig og bli kjent.

Skrevet

Bruker du Hapa som nick på sjekkesider også?

Nei

Gjest Tidssone
Skrevet

Nei

Jeg skrev en stund med en som het det. :)

Skrivestilen lignet litt også, så jeg tenkte kanskje det var samme mann.

Skrevet (endret)

Du er nok en veldig attraktiv mann.

Og kvinnene blir litt gale. Men jeg vil anbefale at du er TYDELIG. Enkelte ganger kan nok kvinnene ture frem som de vil fordi de kanskje misforstår grensene dine. Du må begynne å kommunisere hva du vil, og hvor fort alt skal gå.

Tydelighet er nøkkelordet hos deg.

Anonym poster: 3c79d67e3861ab95c0cbd6f80d127c56

Om jeg er attraktiv eller ikke må andre bedømme, det veit ikke jeg noe om. Men du har nok rett i at jeg må bli litt mere tydelig på kommunikasjonen i datingfasen. Jeg ønsker ikke å bidra til at ting skjer for fort, men jeg har nok ikke kommunisert grensene mine godt nok heller. Takk for godt innlegg!

Endret av Hapa
Skrevet (endret)

Det forstår jeg. Men er veldig mange menn som nevner familie/ekteskap etc for å framstå som seriøse. Og da er det ikke rart at kvinnene blir gira :)

Hadde blitt skremt selv om noen begynte å planlegge fremtiden etter noen få dates. Så du får gi beskjed til de du dater at du vil ta det rolig og bli kjent.

Ja, du har nok rett i at jeg må bli flinkere til å kommunisere mine grenser i datingfasen. Dette er jo et mønster så er nok jeg som må bli litt flinkere akkurat der... Takk!

Endret av Hapa
Gjest .-L-.
Skrevet

Du er tydeligvis kjærestemateriale, hva er hemmeligheten din? :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er ikke det du illustrerer uvanlig blant single kvinner i 30åra. Spesielt om de er barnløse. Merker det veldig kjapt når jeg har truffet på typen - de er veldig "på'n" med en gang og virker stort sett å kun snakke om/stille spørsmål som kan gi inntrykk av deg som stabil/etablert/omsorgsfull/klar til å få barn osv.

Det er et av problemene som har gjort at jeg stadig finner meg jenter fra 25-30 istedet.... Trodde denne berømmelige tikkende klokka var bare tull.

Anonym poster: 378dcf49271bfee92169bc563120c0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...