Gå til innhold

Veldig vonde hemoroider i påsken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget for et par dager siden at det var vondt. Tenkte ikke så mye over det. Har hatt hemoroider før, og har vel hatt det ofte men det har ikke vært vondt og jeg har merket lite til det. Er det siste året det har vært der innimellom.

I dag kjente jeg at det var vondt på morgenen.

Nå i løpet av kvelden har det bare blitt værre.. Er veldig vondt, vondt å sitte, vondt å gå.

Fastlegen åpner ikke før tirsdag, ikke apoteket heller.

Noen som har råd? "/

Videoannonse
Annonse
Gjest Adera
Skrevet

Legevakten, men de kan neppe gjøre annet enn å undersøke deg og konstatere at du har hemorider og gi deg resept på ein salve eller stikkpiller. Anbefaler å sitte på ei myk pute og ta smertestillende om du har. Det hjalp ihvertfall litt for ein kompis som hadde det.

Skrevet

Legevakten, men de kan neppe gjøre annet enn å undersøke deg og konstatere at du har hemorider og gi deg resept på ein salve eller stikkpiller. Anbefaler å sitte på ei myk pute og ta smertestillende om du har. Det hjalp ihvertfall litt for ein kompis som hadde det.

Nei det var det jeg regnet med også..

Og resept på salve kan jeg vel sikkert like godt få hos fastlege når alt åpner igjen. :-)

Har aldri vært plaget med at det er vondt, men fyttikatta det her er ikke godt :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg leste i en bok for gravide at man skulle ligge med rumpa i været og presse de inn igjen. Det innebærer vel at de er av typen son har kommet ut..

I tillegg nevnte de isbiter. Bare ikke forfrys noe..!

Anonym poster: 22e0c02a9c76b78100c170eb073aa5e6

AnonymBruker
Skrevet

Det kan lindre litt å smøre på zinksalve.

Anonym poster: ac85fa34061a7b8ace1209bcac2411e1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har utvendige hemorroider kan du vaske deg godt med en mild såpe, klappe deg tørr og bruke vaselin til å trykke hemorroidene inn i endetarmen. Det kan hjelpe å smøre deg med f.eks. zinksalve, vaselin, nøytral olje eller noe annet mildt så det ikke blir så mye gnikking og gnissning med hud mot hud. Du kan også lage deg en "sittering" ved å forme en handduk eller lignende, så noe av presset forsvinner. Hold avføringen myk.

Anonym poster: 7345ea17792d3b5c1833777509d20112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...