verene Skrevet 28. mars 2004 #1 Skrevet 28. mars 2004 Nå har jeg spurt om glass, så denne gangen spør jeg om bestikk. Hva samler dere på/ ønsker dere til bryllupet? Stål og/ eller sølv, og hva heter bestikket? Sleng med linker her også, om dere har! Jeg har to favoritter, og får ikke helt bestemt meg. Det ene er Cosmos fra Tilbords, det andre er Ramona fra Hardanger Bestikk. Vi skal begynne å samle på Grey Pearl fra V&B - hvilket av bestikkene syns dere blir finest til dette serviset?
Vimsevips Skrevet 28. mars 2004 #2 Skrevet 28. mars 2004 Vi har bestikk til 12 fra før, til hverdags og litt til fint har vi Ramona fra Hardanger Bestikk, og til fint har vi Telesølv fra Mylius. Kom ikke inn på sidene til Mylius, så har dessverre ingen link. Til bryllupet vil vi supplere med kakespader, serveringsbestikk, osv av begge bestikkene. Og noen flere kniver og gafler i sølv, 12 er ikke nok når nærmeste familie så langt er 16 :-?
Gjest Tex Skrevet 28. mars 2004 #3 Skrevet 28. mars 2004 Jeg syns Ramona ville passe best. Men jeg er litt tilhenger av Hardanger, vi samler på Anita serien, som ser slik ut
jea Skrevet 28. mars 2004 #4 Skrevet 28. mars 2004 Vi sparer på sølvbestikk KONVAL Dette gjør vi siden familien min har spart til meg siden jeg har blitt født.. http://www.gullsmed.no/solv/17-20.html
Smilet Skrevet 29. mars 2004 #5 Skrevet 29. mars 2004 Vi hadde Una til Norsk stålpresse og når vi giftet oss ønsket vi oss telesølv. Så nå har vi telesølv til seks stykker!
Grooo Skrevet 29. mars 2004 #6 Skrevet 29. mars 2004 Vi har ett hverdagsbestikk fra Solingen (er det ikke det det heter?) og så har vi fullt sett og mer enn det i Lilje sølv. Og biffbestikk til seks i Nora fra Hardanger.
Vendelin Skrevet 29. mars 2004 #7 Skrevet 29. mars 2004 Likte Ramona best. Vi kommer til å ønske oss et Hardanger bestikk, men har ikke bestemt oss ennå. Vil ikke ønske oss sølv fordi ingen i familien liker å spise med det. Det kommer derfor aldri til å bli brukt. DEt finnes da ikke noe værre enn å spise kake med sølv t-skje :hår:
verene Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #8 Skrevet 29. mars 2004 DEt finnes da ikke noe værre enn å spise kake med sølv t-skje :hår: Helt enig. Av den grunn har det ikke vært aktuelt å samle på sølv for min del heller. Forresten, det finnes noe som er verre enn å spise kake med sølv-teskje. Nemlig å spise glohet suppe med sølvskje. Smaker jo mere sølv enn suppe, det. :hår:
Fakse Skrevet 29. mars 2004 #9 Skrevet 29. mars 2004 Vi samler på Ramona, og for å være helt ærlig så synes jeg at det blir litt for hverdagslig. Det blir nok tatt i bruk som hverdagsbestikk når vi en gang ikke bor i bofelleskap mere, og så finner vi noe litt mere elegant å samle på. Line bestikk passer sammen med Line glass, det kunne kanskje ha vært noe for deg. Tror det ville bli bra sammen med serviset ditt.
Vendelin Skrevet 29. mars 2004 #10 Skrevet 29. mars 2004 Helt enig. Av den grunn har det ikke vært aktuelt å samle på sølv for min del heller. Forresten, det finnes noe som er verre enn å spise kake med sølv-teskje. Nemlig å spise glohet suppe med sølvskje. Smaker jo mere sølv enn suppe, det. :hår: hehe. Nok en grunn til å ønske seg noe annet enn sølv
Fakse Skrevet 29. mars 2004 #11 Skrevet 29. mars 2004 Man skal forresten ikke spise kake med sølvskje, man skal spise kake med kakegaffel i sølv Da er tinnene laget med mindre sølv i legeringen (i alle fall på våre kakegafler), og det er ikke noe problem med at det smaker sølv av dem. Bøyes ikke så lett heller da. Teskje skal man røre i teen med. Bruker kakegaflene våre mye, men ville ikke hatt middagsbestikk i sølv nei.
April Skrevet 29. mars 2004 #12 Skrevet 29. mars 2004 Som stålbestikk har vi Symfonie fra Tilbords og sølvbestikket vårt er Telesølv...Til bryllupet kommer vi til å ønske oss mer Telesølv!
Grooo Skrevet 29. mars 2004 #13 Skrevet 29. mars 2004 Forresten, det finnes noe som er verre enn å spise kake med sølv-teskje. Nemlig å spise glohet suppe med sølvskje. Smaker jo mere sølv enn suppe, det. :hår: Vi har valgt å IKKE ha spiseeskjeer i sølv, nettopp fordi det er "ubrukelig".
Brumm Skrevet 29. mars 2004 #14 Skrevet 29. mars 2004 Har du sett på Nora fra Hardangerbestikk? Har Kristin i fullt sett til 12 og med alt tilbehør, åsså kom Nora.... Og jeg kan jo ikke ha to "fulle" bestikk til pent.... Når sambo i tilegg har fullt sølvbestikk... Så nå skal jeg ha Nora til "hverdagsbestikk", så får Kristin være penbestikket (og det jeg plukker frem når alt annet står i oppvaskmaskinen :-) ) Men hadde Nora kommet før Kristin, hadde jeg valgt det! Lykke til med utvelgelsen!
Grooo Skrevet 29. mars 2004 #15 Skrevet 29. mars 2004 Her ser du Nora fra Hardanger. Skikkelig lekkert!
Isiselin Skrevet 29. mars 2004 #16 Skrevet 29. mars 2004 Samler på Ramona fra HGardanger Bestikk. Det er veldig pent og kan brukes både til hveradgs og fest helt til vi begynner å samle sølvbestikk.
coda Skrevet 29. mars 2004 #17 Skrevet 29. mars 2004 Problemet med Nora er at det fort får riper siden det er børstet. Kjenner flere som har ønsket seg Nora, men etter et års tid var de misfornøyd fordi det ikke var fint lengre. Ellers er det rålekkert.
@shygirl@ Skrevet 29. mars 2004 #18 Skrevet 29. mars 2004 Vi har ikke samlet på noe fra før, men skal ønske oss "carina" fra Hardangerbestikk.... Hadde godt kunnet tenke meg å bruke det til vanlig og samle "kristin" til litt penere bruk, men det er kanskje litt dumt å bruke slikt bestikk til hverdags?
Vendelin Skrevet 29. mars 2004 #19 Skrevet 29. mars 2004 Man skal forresten ikke spise kake med sølvskje' date=' man skal spise kake med kakegaffel i sølv Da er tinnene laget med mindre sølv i legeringen (i alle fall på våre kakegafler), og det er ikke noe problem med at det smaker sølv av dem. Bøyes ikke så lett heller da. Teskje skal man røre i teen med. Bruker kakegaflene våre mye, men ville ikke hatt middagsbestikk i sølv nei.[/quote'] Er de mindre sølv i gaflene :klø: ER det det du mener for det hørtes veldig rart ut :-? Jeg vil uansett ikke spise kake med sølv-skje eller gaffel
Fakse Skrevet 29. mars 2004 #20 Skrevet 29. mars 2004 Ikke i gaflene, men akkurat i tinnene på dem, nettopp fordi man ikke skal få sølvsmak, og fordi de ikke skal bøye seg så lett. Sølvkniver har jo ikke sølv i knivbladet i det hele tatt, for at det skal være mulig å skjære med dem uten at de blir ødelagte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå