AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Jeg har i det siste begynt å jogge rundt omkring, og har etterhvert lagt merke til en hund som ikke ser ut til å ha det særlig bra. Den får gå tur en eller to ganger om dagen, såvidt jeg har sett, og da er det nokså lange turer, noe som jo er vel og bra; men utenom det ligger den bare i et bur på 3x2 meter ute i hagen og får ikke være utenfor der overhodet. De snakker aldri til den og da jeg gikk bort for å hilse var den direkte aggressiv, antakelig av mangelen på stimulering og kontakt. Om kveldene (og sikkert også nettene) ligger den og uler sørgmodig og det skjærer meg i hjertet å høre! I teorien er det ikke noe galt, da den får nok mat, ly og en eller to turer for dagen, men jeg synes likevel det er riktig så forferdelig. Hvorfor i alle dager har man en hund hvis man ikke vil tilbringe tid med den?! Det er da vitterlig et levende vesen, ikke en maskin man kan slå av og på som en føler for det! Jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre med dette, men hunden er såvidt jeg har forstått temmelig ung og har hele livet foran seg. Det er ikke rettferdig at den skal tilbringe det i et trangt bur uten noen form for selskap eller stimulering utover tre timers tur om dagen! Innspill mottas med stor takk - hva kan jeg gjøre?! Anonym poster: 67a49c11ef3f7c5f60957ba4b423f209
Favole Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Kontakt mattilsynet ettersom det er de som skal ta seg av dyrevernsaker, ihvertfall sist jeg sjekket. Eventuelt bekymringsmelding til veterinær og politi kanskje. I teorien her er det mye galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå