Gå til innhold

Middagsdate - han kommer on en time! Tips til pastasaus?

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg skal lage tre retters middag til en jeg dater som er vegetarianer. Til hovedrett vil jeg lage pasta, for det er han glad i, men jeg er usikker på åssen saus jeg skal lage. Er ikke veldig flink på kjøkkenet, men håper å få til noe som ikke er for vanskelig og tar altfor lang tid iom at han kommer om en time. Jeg vil gjerne ha i hvitløk, for det er vi glad i begge to, og har også parmesan, en annen type ost, smør, melk, og masse forskjellige grønnsaker inkl courgettes (vet ikke hva det heter på norsk), brokkoli, basilikum, paprika, tomater, cherrytomater, on the vine tomater (igjen, vet ikke hva det heter på norsk), rødløk osv. Noen som har tips til en forholdsvis lett pastasaus jeg kan lage av dette? Hadde satt veldig pris på hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Fres løk, kvitløk, squash og paprika i smør, la det surre ei stund med ei klype timian, litt salt og peppar. Ha i tomatane, helst skålda kvisttomatar, og la dei koke til dei har blitt til saus. Smak til med meir salt og peppar viss det trengst, og ei klype sukker. Kok pasta og server sausen på pastaen og med revne basilikumblad og parmesan på. Deilig! :D

• Liker 1
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Fres løk, kvitløk, squash og paprika i smør, la det surre ei stund med ei klype timian, litt salt og peppar. Ha i tomatane, helst skålda kvisttomatar, og la dei koke til dei har blitt til saus. Smak til med meir salt og peppar viss det trengst, og ei klype sukker. Kok pasta og server sausen på pastaen og med revne basilikumblad og parmesan på. Deilig! :D

Funker det når jeg har ferske tomater, ikke sånne på boks?

Gjest navnelapp
Skrevet

Funker det når jeg har ferske tomater, ikke sånne på boks?

Litt seint, men ja! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...