AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Jeg har verdens snilleste Eldrebror, han har alltid stilt opp for meg uansett hva, vært den som måtte ta på seg farsrollen i familien siden Pappa var aldri der for oss. Vi har altså en nær forhold til hverandre, skikkelig gode venner og søsken! Vi har her om dagen bestemt oss for å bestille en ferie til mamma sammen oss to, sånn for å feire at mor fyller år. Vi har ikke reist sammen på flere år nå, så da ble vi enige om det. Han ga meg visa kortet sitt, og ba meg å bestille den reisen jeg synes vil glede mamma for dette skal være en fin gave for henne. det ble gjort og alt var bra! Dagen etter følte jeg at broren min fortjener noe tilbake, og da kom jeg på en god vennine av meg som han har visst interesse for, men aldri tørt å ta et steg videre fordi hun bor i et annet land. Bror har vært singel i mange år, Han er ganske sjenert og ikke så veldig flink når det kommer til damer. Jeg måtte bare prøve å få det her til, så jeg foreslo til vennine mi å være med oss på reisen, og da ble hun super glad og takket ja , men insisterte på å slenge med oss, våres felles vennine nr2, som er også en god vennine av meg, men ikke så godt likt av broren min. Han mener at hun er plagsom og har gjort det klart at han ikke trives i nærheten av henne. Jeg har etter det hjernen min innbillet meg, følt at dette er riktig å gjøre så lenge Bror får muligheten til å være sammen med vennine nr1. så jeg har selvfølgelig sagt ja til å ha vennine nr2 med! Problemt nå, er at vennine nr1, som broren min liker, ikke kan reise lenger, pga av noe som dukket opp i jobben. Og da sitter jeg igjen med vennina nr2, som bror synes er plagsom. og ikke bare det jeg har avtalt alt dette her, med begge veninnene mine uten å nevne noe om det for broren min!!!! Jeg vet ikke hva skal jeg gjøre? hvordan kan jeg snakke med vennina mi, altså nr2, om at hun ikke er ønsket i reisen, uten å såre henne??? jeg står nå mellom to personer som jeg er kjempe glad i, men er jo mest glad i broren min, uten tvil! så jeg har bestemt meg for å forklare henne, at jeg har gått bak min brors rygg, og avtalt med dem to uten å si til han noe om det, og da er det jeg som dumma meg ut, beklage masse, og nevne at min brors ønske er at denne reisen er kun for vår familie! MEN jeg sliter også med å ta det opp, jeg vil ikke såre henne, jeg vil ikke at hun skal føle seg ikke velkommen blant oss. Hun har gått gjennom en del tøffe ting den siste perioden og jeg vet at hun ville føle seg såret.. og ikke nok med det, det var jeg som fikk henne med på reisen!!!! Hvordan kan jeg gå fram??? hva kan jeg si.. og ikke si???? forresten, så har jeg brukt visakortet mitt, til å bestille flybilleten hennes, fordi det var noe gærnt med kortet hennes.. så det er jeg som taper pengene nå, men det driter jeg i, så lenge ikke broren min blir sur på meg, eller avlyser reisen fordi han føler seg sviktet!!!!!!!! Jeg har så dårlig samvittighet ovenfor begge. både Bror, og venninen, at jeg ikke får sove !!!!!! Vær så snill å ikke kom med hets nå. Jeg har allerede angret og følt meg utrolig dum!!!!!! Kom heller med tips hva er riktig å gjøre nå????? Reisen er i Juni! Takk Anonym poster: 57a48151eeea824ddad662a1fa8eb312
Gjest snoopy_93 Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Si det som det er. Hvis dette var en reise for dere tre(?) i utgangspunktet ville jeg ikke dratt med noen venninne i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 ja det var planen, til jeg ødelaga det! angrer så fælt Anonym poster: 57a48151eeea824ddad662a1fa8eb312
guttemann Skrevet 30. mars 2013 #4 Skrevet 30. mars 2013 Du kan jo bare si at hun blir veldig tredje hjulet på vogna, og at grunnen til at du inviterte både venninne nummer to og nummer en var for at ingen skulle være det? Så foreslår du heller at dere gjør noe alle fire (eller bedre, alle tre jentene) en annen gang?
Gjest Elseby13 Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor du måtte dra inn venninner i det hele tatt, når det i utgangspunktet var en familietur! Selv om broren har vist interesse for venninne 1, er det vel drastisk å be henne være med uten å spørre ham! Nei, du får fortelle venninne 2 at det egentlig var en familietur og avbestille de to billettene.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #6 Skrevet 31. mars 2013 Du burde ikke invitert noen andre med, du kunne heller spurt venninna di hva hun syns om din bror og heller ordne noe annet så de møtes, ikke ta henne med på en familieferie, og iallefall ikke godta å ta med venninne 2. Fortell broren din om hvordan det ligger an, vær dønn ærlig. Anonym poster: 04c15e0e2c33ea3c7f6a4c5be6c3520e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #7 Skrevet 31. mars 2013 Jeg er redd for å fortelle ham det jeg gjorde, for da vil han kanskje bli skikkelig lei seg og nekte å reise med oss lenger.. Han er veldig sjelden med å gjøre famileting med oss i de siste årene.. så den sjansen vil jeg ikke ta! tenker heller å være ærlig med venninnene uansett hvordan de kommer til å reagere! Anonym poster: 57a48151eeea824ddad662a1fa8eb312
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #8 Skrevet 31. mars 2013 åhhhh jeg er så letta nå.. har nettopp snakka med venninne nr2 og forklarte situasjonen, hun taklet det så bra :=) Anonym poster: 57a48151eeea824ddad662a1fa8eb312 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå