Gå til innhold

Trening etter manisk operasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Frugull
Skrevet

Jeg oppererte menniskeni februar og har begynt og trene opp kne. Trenger og gå ned noen kilo og var flink før menniskeni røyk til og gå turer og løpe litt. Hvilken annen trening enn og bare gå er bra.. Mister mann mye kalorier ved og hoppe på trampoline.. Er glad for alle gode råd

Videoannonse
Annonse
Gjest Frugull
Skrevet

Jeg mener så klart menisk operasjon.....

Skrevet

Jeg tror ikke det å hoppe på trampoline er bra da det er harde nedslag... Du bør vel ikke belaste kneet i det heletatt.

Svømming kan jeg tenke meg er bra, for det belaster ikke kneet

AnonymBruker
Skrevet

Rådfør deg først og fremst med en fysioterapeut, og ikke med hvemsomhelst her inne.

Jeg har nettopp operert menisken selv, og skal snart begynne å trene meg opp. Satser på rolige sykkeløkter og forsiktig styrketrening, knebøy på bosuball osv.

Langrenn er også bra trening for meniskopererte, svømming kan være det, men man kan også få vondt av sidebevegelsen. Rådet mitt er derfor først og fremst å spørre fagpersoner.

Anonym poster: 6a597638093de8442640ff0271346282

Skrevet

"Det er viktig å prioritere å få opp bevegelsen så fort som mulig, så kneet ikke stivner til. Strekk og bøy kneet. Løft benet fra underlaget med så god strekk i kneet som mulig. Beveg også i ankelen. Svømming og sykling er gode aktiviteter for kneet når hevelsen er på retur. Løping og andre støtbelastninger på kneet bør avventes til hevelsen er borte."

http://www.ahus.no/pasient/behandlinger/Sider/kneartroskopi--meniskkirurgi.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...