AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Hei. Er nybegynner når det gjelder strikking. Har begynt på et mønster for en stund siden.skulle ifølge mønsteret egentlig starte på pinne nr 3, og så etter 4 omganger skifte til pinne nr 4.Men jeg forsatte å strikke på pinne nr 3, uten å skifte til nr 4. Nå har jeg kommet et godt stykke og gruer meg for å rekke opp alt igjen. Tror dere at det den tunikaen jeg strikker ikke blir ordentlig pga den feilen jeg har gjort, eller tror dere at det ikke betyr så mye om jeg forsetter med å strikke på pinne nr 3? Anonym poster: ccaac72e0210f4d409b5b14fd22faad1
Gjest Tulipana Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Du vil nok oppleve at tunikaen blir mindre enn forventet. Jeg ville ha rekket opp og begynt på nytt, dumt å sløse bort så mye garn. 1
Badeand Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Ja, det vil bli mye mindre... Rekk opp, hvis ikke kommer det nok ikke til å passe.
Fortunatus Skrevet 31. mars 2013 #4 Skrevet 31. mars 2013 Jeg ville målt strikkefastheten for å se om det blir størrelsesforskjell. Ta et målbånd og legg det flatt ut horisontalt 10 cm (eller 5 cm) og tell antall masker og sammenlign med hva som står i oppskriften. 2
Gjest Fleecejakke Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Mål strikkefastheten ja. Kan hende du strikker så løst at det kke har noe å si. Mer masker per 10 cm en du skal ha = mindre tunika. Færre masker per 10 cm en du skal ha = større tunika. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå