AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Jeg skal sminke meg selv den store dagen og sliter med å finne en vannfast maskara som virkelig holder. Har noen noen tips? I tillegg noen kanskje har noen smarte tips og triks i forhold til sminke? Anonym poster: c2a65bca6f0bdfbf6f71d58330d91e04
Moderfavn Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Jeg er ikke kjempegod på slike ting selv, men skal også ordne egen sminke på bryllupsdagen. Jeg kjøpte en vannfast mascara på apoteket, men den er det dårligste jeg har prøvd noen gang, og så langt fra vannfast som man kan komme. Nå har jeg bestilt en som visstnok skal være god: http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B008GMC76E/ref=mw_dp_img?is=l Kjenner merket fra før, så jeg vet det er bra, selv om akkurat denne mascaraen og eyelineren er ny for meg.
Petalouda Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 jeg kan ikke fordra vannfaste mascaraer så jeg skal holde meg til min egen trygge som jeg kjenner godt og er veldig fornøyd med. jeg syns vannfaste er oppskrytt. 1
Pingting Skrevet 30. mars 2013 #4 Skrevet 30. mars 2013 Jeg jobber som arkeolog, og pleier ikke bruke så mye sminke på jobb. Men litt mascara blir det gjerne. I det siste har jeg brukt den vannfaste varianten av L'Oreals Volume Million Lashes. Det er nok ikke den aller beste mascaraen jeg har brukt, men den er god. Og den sitter etter en hel dag med jobbing utendørs i vannrett regn, kuling og svetting etter å ha spadd leire i noen timer. Da burde den tåle en bryllupsdag også 4
Gjest Adriane Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Jeg kjøpte ved en feil den røde versjonen av L'Oréals Double Extension-mascara for en tid tilbake. Den sitter dørgende godt på vippene! Jeg har både grått og dusjet med den mascaraen på, og det har ikke vært noe "smitting" av farge. Jeg vet ikke om den regnes som vannfast, men den fungerer iallfall knall for meg (som egentlig ikke liker vannfast mascara). Når det er sagt høres det ut som den PingTing bruker er best på vannfasthet iallfall Men for meg fungerer ikke den mascaraen noe bra rent estetisk. 2
Lykkelitenen Skrevet 31. mars 2013 #6 Skrevet 31. mars 2013 Jeg skal sminke meg selv den store dagen og sliter med å finne en vannfast maskara som virkelig holder. Har noen noen tips? I tillegg noen kanskje har noen smarte tips og triks i forhold til sminke? Anonym poster: c2a65bca6f0bdfbf6f71d58330d91e04 Bruk en tubemaskara! Disse løser seg opp i varmt vann, noe som betyr at de tåler skikkelig regnvær, tårer, ett bad osv osv. Den som Adriane nevner over her er ett eksempel på en slik tubemaskara, Kanebo Sensai har også en variant, samt at Clinique high impact curling mascara er en slik en. Loreal sin gir mest lengde, de to andre gir litt av både volum og lengde. De sitter som sagt som støpt, selv for meg som har tunge og fete øyelokk hvor alt av vannfast vil smitte over, og de tåler både bergensvær, trening og bading. Fjernes så lett ved å bruke litt varmt vann. 1
Gjest Adriane Skrevet 31. mars 2013 #7 Skrevet 31. mars 2013 Ah! Er det tubemaskara det kalles det jeg har ja! Det forklarer saken Takk for oppklaring Lykkelitenen, og for tips om andre lignende mascaraer som gir volum i tillegg til lengde. 1
Adhara Skrevet 31. mars 2013 #8 Skrevet 31. mars 2013 Jeg bruker bare vannfast maskara, da den holder bedre på krøllen enn vanlig maskara. Nå kan ikke jeg gå god for at de er supervannfaste, siden maskara sitter godt på meg uansett. Men de er vel verdt et forsøk: L'oreal Volume Million Lashes waterproof Isadora Build-up Mascara Extra Volume waterproof Og min favoritt av alle tre: Maybelline Pocket Rocket volum express waterproof.
Zoom Skrevet 31. mars 2013 #9 Skrevet 31. mars 2013 Jeg vil bare advare mot Kanebo sensai; trodde jeg hadde gjort et lurt kjøp, men det var katten i sekken for min del. Derimot så er min favoritt den fra makeupmekka.no, tror den koster 50 kr nå, vanligvis 99.
LukaFrost Skrevet 31. mars 2013 #10 Skrevet 31. mars 2013 Jeg har brukt Kanebo sensai i noen år nå og har ingen planer om å bytte.
Gjest Adriane Skrevet 31. mars 2013 #11 Skrevet 31. mars 2013 Jeg vil bare advare mot Kanebo sensai; trodde jeg hadde gjort et lurt kjøp, men det var katten i sekken for min del. Derimot så er min favoritt den fra makeupmekka.no, tror den koster 50 kr nå, vanligvis 99. Jeg har brukt Kanebo sensai i noen år nå og har ingen planer om å bytte. Dette er jo litt interessant - dere må jo ha totalt forskjellig opplevelse av den samme mascaraen. Zoom: hva er det som gjør at du syns det var et katta i sekken-kjøp? LukaFrost: hva er det som gjør at du sverger til denne?
Thorn Skrevet 31. mars 2013 #12 Skrevet 31. mars 2013 Bruk favorittmaskaraen din med denne oppå! Holder hele dagen uten å smitte av på meg, i motsetning til alle (og det er mange!) "vannfaste" maskaraer jeg har forsøkt. Klarer meg ikke uten!
Zoom Skrevet 31. mars 2013 #13 Skrevet 31. mars 2013 Jeg synes den var vanskelig å legge pent, gjorde ikke noe for vippene utenom å tilføre farge, smittet lett over på øyelokk )både øvre og nede), samtidig som den var seig å få av. I tillegg var den litt dyrere enn det jeg pleie å betale for maskara, men hadde den vært god så hadde ikke prisen hatt noe å si. http://femelle.no/nettmedia/test-av-vannfast-mascara/
Gjest Adriane Skrevet 31. mars 2013 #14 Skrevet 31. mars 2013 Okei - takk for svar Noen som har prøvd den testvinneren i den testen Zoom linker til? (Lancôme Hypnôse Waterproof Mascara) Jeg er i grunnen veldig fornøyd med min tubemaskara (som jeg nå har fått vite at det er, hehe), men den gir jo kun lengde til vippene og ikke volum. Kunne tenke meg en god mascara som gir begge deler, og som samtidig er enkel å få av (som jeg derimot ikke syns at min tubemascara er)
LukaFrost Skrevet 31. mars 2013 #15 Skrevet 31. mars 2013 LukaFrost: hva er det som gjør at du sverger til denne? For det første er det konseptet med at du bare trenger varmt vann for å dra den av vippene. Det er så lett å få bort alt uten å bli seende ut som en panda. For det andre sitter den som støpt hele dagen. For det tredje er det ikke noe problem å legge den. Når den ikke er helt ny lenger børster jeg bare over vippene med en ren mascarakost.
Gjest Adriane Skrevet 31. mars 2013 #16 Skrevet 31. mars 2013 For det første er det konseptet med at du bare trenger varmt vann for å dra den av vippene. Det er så lett å få bort alt uten å bli seende ut som en panda. For det andre sitter den som støpt hele dagen. For det tredje er det ikke noe problem å legge den. Når den ikke er helt ny lenger børster jeg bare over vippene med en ren mascarakost. Det høres jo bra ut Vekdig interessant syns jeg, at man har så forskjellig opplevelse av samme mascara. Da må jo ens egne vipper også ha mer å si enn jeg trodde. Vipper er vipper trodde jeg, men der tok jeg nok feil :-)
Thorn Skrevet 31. mars 2013 #17 Skrevet 31. mars 2013 Jeg undrer på om det kan hende at LukaFrost og Zoom har brukt ulike varianter av Kanebo sin maskara? Jeg antar at det er den 38 grader dere snakker om, og den finnes i hvert fall i flere varianter. Jeg har forsøkt den som skulle gi naturlig resultat, altså lite volum og ingen ekstra lengde, og jeg har samme erfaring med den som Zoom har. Den smittet av under øynene, var vanskelig å legge pent og noe herk å få av både med vann og med sminkefjerner. Min gikk i søpla etter en ukes tid.
LeaMichele Skrevet 31. mars 2013 #18 Skrevet 31. mars 2013 Okei - takk for svar Noen som har prøvd den testvinneren i den testen Zoom linker til? (Lancôme Hypnôse Waterproof Mascara) Jeg er i grunnen veldig fornøyd med min tubemaskara (som jeg nå har fått vite at det er, hehe), men den gir jo kun lengde til vippene og ikke volum. Kunne tenke meg en god mascara som gir begge deler, og som samtidig er enkel å få av (som jeg derimot ikke syns at min tubemascara er) Jeg har lancome sin, og jeg synes den er den beste vannfaste som er der ute. Lett å få fin på(har veldig vanskelige vipper) og den holder igjennom alt.
Nalaya Skrevet 31. mars 2013 #19 Skrevet 31. mars 2013 Clarins har en sealer som man kan kegge oppå vanlig mascara slik at den blir vannfast double fix heter den
LukaFrost Skrevet 1. april 2013 #20 Skrevet 1. april 2013 Fra Kanebo Sensai 38 har jeg prøvd: Den vanlige i svart. Den med fyldigere bust, som gir lengre og fyldigere vipper, brun og svart. En med beholder som hadde "mage" og busten var bua. Den siste var jeg ikke så begeistra for siden jeg ikke liker bua bust.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå