AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 I fjor sommer ble katten min bitt (fikk et stygt sår som ble betent og måtte behandles), mest sannsynlig av en annen katt. Det er ikke flust av andre katter i området. Katten min sto nettopp utenfor stuevinduet og ville inn. Så at en annen katt hadde fulgt etter ham, den stod noen få meter unna. Jeg aner ikke om de er venner eller ikke. Er en sjanse for at det var den katten som beit ham i fjor, siden det ikke er så mange andre katter her. Jeg vet ingenting om hvilket kjønn denne katten er eller om den er kastrert. Min er kastrert. Han så ikke spesielt desperat ut da han ville inn, var omtrent som normalt. Han spiste litt, og så ville han ut igjen. Er ikke det rart, hvis det er denne katten som har bitt ham og lusker rundt på eiendommen? Da han var inne prøvde jeg å stryke hånda over han for å se om han hadde blitt bitt og hadde vondt noe sted. Har ikke hørt noen slåssing. Mulig at jeg er paranoid og overreagerer, men at de skal slåss og at noen skal bli skadet er det siste jeg vil. Hvordan burde jeg forholde meg til dette? Jage vekk den andre? Hva om de er venner, eller i hvert fall ikke uvenner? Anonym poster: 061af00af49deb21000d0feebdd79adc
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Sett opp skilt. Kjære ukjente katt. Ser helst at du holder deg borte. Pus ble bitt i fjor, og vil ikke la det skje igjen. Dette er privat eiendom Ha deg dit du hører hjemme. Anonym poster: 4465cf6f7ad268262d0037494ac2fcae 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 Kan til og med være rev som bet katten din. Det ikke noe du skal eller kan gjøre, med mindre du hører de slåss er det ikke nødvendig å drive heksejakt på den andre katten heller. Så rolig som katta di opptrådte så kan man vel anta at de to har skværet opp og blitt venner eller vant med hverandre. Du overreagerer ja. Anonym poster: 46262935c3e9bb70564e203c6140619d
Gjest Lille-pus Skrevet 30. mars 2013 #4 Skrevet 30. mars 2013 Slåsskamp er desverre noe du nok må leve med inntil de dette året har gått opp hvem som eier hva. Det er en årlig aktivtet det med å gå opp revirene. Fjorårets kattunger har blitt voksne og prøver seg med å etablere egne revir, noen har dødd over vinteren andre har flyttet, aldren har innhentet noen, noen er syke, noen har blitt friske - og områdene/revirene skal etableres også i år. Dnen oppgangen skjer normal sett i februar/mars. På oppførselen du beskriver høres det ikke ut som der er stor konflikt mellom disse to, men det forhindrer ikke at du vil kunne oppleve infiserte bitt etter slåsskamp med andre katter. Kastrerte katter har per def. lavere status enn fertile katter.
SubHuman Skrevet 30. mars 2013 #5 Skrevet 30. mars 2013 Skaff deg en gyngestol og en hagle. Neste gang katten kommer sier du med en sørstatsdialekt: "Get off my lawn!" 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå