Gå til innhold

Brød i gryte eller steinbakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å prøve meg på en annen type brød enn jeg pleier (posebrød som eltes i kjøkkenmaskina og puttes i form), og jeg synes brød med skikkelig skorpe og gammeldags utseende er godt.

Jeg har en jerngryte med lokk som er 20 cm i diameter jeg kan bruke. Er den for liten til en vanlig oppskrift med eltefritt brød eller går dette bra?

Jeg har også en pizzastein til å legge i ovnen og lurer på om den funker til å bake brød på også. I så fall, hva slags oppskrift bør jeg bruke? Jeg ser for meg at eltefritt blir litt klissete og vanskelig å flytte inn i ovnen...

Noen som har noen tips og råd? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å prøve meg på en annen type brød enn jeg pleier (posebrød som eltes i kjøkkenmaskina og puttes i form), og jeg synes brød med skikkelig skorpe og gammeldags utseende er godt.

Jeg har en jerngryte med lokk som er 20 cm i diameter jeg kan bruke. Er den for liten til en vanlig oppskrift med eltefritt brød eller går dette bra?

Jeg har også en pizzastein til å legge i ovnen og lurer på om den funker til å bake brød på også. I så fall, hva slags oppskrift bør jeg bruke? Jeg ser for meg at eltefritt blir litt klissete og vanskelig å flytte inn i ovnen...

Noen som har noen tips og råd? :)

Jeg bruker denne! Den er dødsgodt, men jeg tar den ut av gryta å steker den på rist de siste 5 min. Ellers syns jeg "bunnen" blir litt seig :)

http://www.klikk.no/mat/spise/article752716.ece

Anonym poster: b6b058d859b57c1500ed3273f561571e

Skrevet

Takk for tipset med å steke på rist! Satte faktisk denne deigen før i dag, er kjempespent :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset med å steke på rist! Satte faktisk denne deigen før i dag, er kjempespent :)

Som sagt, den er dødsgod så du kommer nok ikke til å angre :) Deilig å slippe å styre om morgenen også. Brukte den til reker her om dagen, og det var en slager!

Anonym poster: b6b058d859b57c1500ed3273f561571e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...