AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Hei, Er på ferie hos foreldrene til min nye kjæreste og hvilket sjokk jeg fikk i går!!! I fem-tiden kom moren og vekte alle sammen og de andre inkludert fikk utlevert skitne (luktet dritt!) og slitte klær. Jeg fiikk ordre om først å hjelpe til med storrengjøring etc. mens de andre var ute i fjøset å måkte møkk og hugde ved. Helt frem til midnatt og ikke fikk vi spise noe heller, jeg var helt på felgen og lurer på om jeg skal rømme for dette her finner jeg meg ikke i. Jeg som trodde kjæresten var helt normal. Anonym poster: 3ed038e589f79afbedf4bfb3c693f071
Gjest Fleecejakke Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Ja, da hadde jeg satt meg på første buss/tog/fly hjem.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 Jeg som trodde mine svigers var fæle? Anonym poster: 08f7459fee6fab3f6e420ddbcba6844c
Gjest Badebuksa Skrevet 30. mars 2013 #4 Skrevet 30. mars 2013 Ble du vekket kl 05:00 på morgenen og arbeidet frem til midnatt uten å spise? Røm! 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #5 Skrevet 30. mars 2013 Viste tråden til kjæresten, han avviser det hele med at det er tradisjon. Blir bare oppgitt. Anonym poster: 3ed038e589f79afbedf4bfb3c693f071
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #6 Skrevet 30. mars 2013 Gosj glad dette ikke er mine svigers... Jeg hadde nok funnet på en dårlig unnskyldning, gått på badet, lagd oppkast lyder, sagt jeg var dårlig, og ikke ville ødelegge resten av dem sin påske, så hadde jeg dratt hjem.... Anonym poster: 6baad23e19fae0d907a850a8d5576ffd 3
Hoppetaujenta Skrevet 30. mars 2013 #7 Skrevet 30. mars 2013 Kjenner du at du ikke er ei kommende gårdskjærring med sansen for tradisjoner, andres regelverk og døgnrytmer - kom deg hjem så fort du kan. Praktiser fjellvettreglene: det er ingen skam å snu. Nå! 7
Gjest Fleecejakke Skrevet 30. mars 2013 #8 Skrevet 30. mars 2013 Skikkelig real kjæreste som tar med nydama hjem på vårrengjøring. 7
Gjest Angrande syndar Skrevet 30. mars 2013 #9 Skrevet 30. mars 2013 Eg er særs lei meg for at kjærasten min opplevde det på den her måten og alle i huslyden vår har bede henne om orsak, eg vil samtstundes gje ei forklåring her på nettstaden slik at ingen trur at me er dårlege menneske. Eg og kjærasten traff einannan på lesesalen ved UiO, ho monden sakførardotter frå byen og eg bondeson vestanfrå. Eg er passe moderne sjølv og ho var sjølvsagt ikkje førebudd på noko vis på det ho opplevde i går, men me passa på at ho fekk i seg rikeleg med mat kvelden i førevegen og me tykte det kunne vere moro å sjå korleis ei Oslojente som hevda ho aldri hadde drive med kroppsarbeid tidlegare ville take det om vi for ein gongs skuld blåste liv i gamle tradisjonar her i bygda. Far min er mellom anna lokalhistorikar og mor mi har tidlegare arbeidd som litt som skodespelar, så vi tykte det kunne vere morsomt å sjå korleis ho tok det om vi lata som om vi gjorde ting som i gamle dagar. Kjærasten min har diverre ikkje truffe foreldra mine tidlegare, så ho såg nok ikkje at vi berre tulla med henne (med glimt i augo). Vonar at ho tilgjev oss, vi gjekk nok altfor longt og ja småsteinane i skorne gjorde vondt. Mange Oslofolk tykkjer jo at det er gildt med gamle tradisjonar, men vi gjekk nok for longt. Eg er lei meg for det som hende. Vil du tilgje oss?
Snakkis Skrevet 30. mars 2013 #12 Skrevet 30. mars 2013 Hei, Er på ferie hos foreldrene til min nye kjæreste og hvilket sjokk jeg fikk i går!!! I fem-tiden kom moren og vekte alle sammen og de andre inkludert fikk utlevert skitne (luktet dritt!) og slitte klær. Jeg fiikk ordre om først å hjelpe til med storrengjøring etc. mens de andre var ute i fjøset å måkte møkk og hugde ved. Helt frem til midnatt og ikke fikk vi spise noe heller, jeg var helt på felgen og lurer på om jeg skal rømme for dette her finner jeg meg ikke i. Jeg som trodde kjæresten var helt normal. Anonym poster: 3ed038e589f79afbedf4bfb3c693f071 Gud nå ler jeg godt. Hva mener du med skittne klær? Har du ikke med egene klær? Hva sier kjæresten din til dette??? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #13 Skrevet 31. mars 2013 Nei, det var det ikke. Anonym poster: 3ed038e589f79afbedf4bfb3c693f071 1
MissStiles Skrevet 31. mars 2013 #14 Skrevet 31. mars 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. MissStiles, mod
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #15 Skrevet 31. mars 2013 Eg er særs lei meg for at kjærasten min opplevde det på den her måten og alle i huslyden vår har bede henne om orsak, eg vil samtstundes gje ei forklåring her på nettstaden slik at ingen trur at me er dårlege menneske. Eg og kjærasten traff einannan på lesesalen ved UiO, ho monden sakførardotter frå byen og eg bondeson vestanfrå. Eg er passe moderne sjølv og ho var sjølvsagt ikkje førebudd på noko vis på det ho opplevde i går, men me passa på at ho fekk i seg rikeleg med mat kvelden i førevegen og me tykte det kunne vere moro å sjå korleis ei Oslojente som hevda ho aldri hadde drive med kroppsarbeid tidlegare ville take det om vi for ein gongs skuld blåste liv i gamle tradisjonar her i bygda. Far min er mellom anna lokalhistorikar og mor mi har tidlegare arbeidd som litt som skodespelar, så vi tykte det kunne vere morsomt å sjå korleis ho tok det om vi lata som om vi gjorde ting som i gamle dagar. Kjærasten min har diverre ikkje truffe foreldra mine tidlegare, så ho såg nok ikkje at vi berre tulla med henne (med glimt i augo). Vonar at ho tilgjev oss, vi gjekk nok altfor longt og ja småsteinane i skorne gjorde vondt. Mange Oslofolk tykkjer jo at det er gildt med gamle tradisjonar, men vi gjekk nok for longt. Eg er lei meg for det som hende. Vil du tilgje oss? Haha..troller du?? Håper dere hadde det moro da og at dama di synes det er ok å bli latterliggjort.. Anonym poster: 4b26e2a4eaf91c9cecdc202c763ba1be 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #16 Skrevet 31. mars 2013 Nå synes ikke jeg at helligdagsfreden betyr noe annet enn at man ikke skal bråke for mye, men jeg håper du har dratt derfra og latt dem sitte skamfull igjen for dette er den verste velkomsten jeg har hørt om! Anonym poster: ceb6868f6f605fa2ea378538bdf87272
Zzyzx Skrevet 31. mars 2013 #17 Skrevet 31. mars 2013 Heh, jeg vet om folk som fremdeles driver med dette her på langfredag. I fullt alvor.
Gjest Bond Skrevet 31. mars 2013 #18 Skrevet 31. mars 2013 Njah, om det nå var tull eller ikke. Men, om det er tradisjon å gjøre større dugnad for vårrengjøring, da hadde jeg nok følt ganske merkelig å ikke delta når resten av familien alle deltar. Hos "svigerforeldrene" mine er det i alle fall lov å forsyne seg med mat når man er sulten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå