Gå til innhold

Kan du sjekke produktene mine? fyfy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen hjelpe meg med produkter? Jeg driver å får kviser i pannen min og kjevebeinet, og lurer på om sminke eller evt produkter er årsaken.

Jeg renser huden min godt uten å tørke den ut, og har kombinasjonshud.

Har jeg noen fy-fy produkter? evt noe jeg burde være forsiktig med? Bruker ikke alt sammen hver eneste dag.

Sminkeprodukter Foundation/blush/Cover:

- Dior Forever foundation når jeg trenger ekstra dekke, og Barefaced Beauty mineral foundation har jeg også liggende.

- Smashbox Artificial Light innimellom når jeg vil ha litt highlight.

- Blush Complex fra Make-up store.

- Whole lotta love blush fra MAC.

- Beauty face blush Rosy 04 fra Gina tricot.

- Eazy Cover Red fra Make-up Store.

(Kostene mine vaskes).

Sikkert ikke like nøye, men nevner allikevell, Sminkeprodukter øyne:

- Drama Mascara 1115 fra Make-up store.

- Lancome Mascara Hypnose

- Illegal Length Mascara Maybelline New York

- Tre stk Gina Tricot Beauty Eyes skygger, tre make-up store skygger i merket Cybershadow og to slike mac skygger. Ombres 5 Lumieres. Isadora eye shadow quartet 24 wild jungle.

Hudpleie:

- REN T-zone control. (Daglig)

- ACO Spotless two-in-one mud mask (Innimellom)

- Acnicyl Cream (Ved behov)

- Vurderer Basiron AC gel?

- Fuktighetskrem Decleor Hydra Floral.(Daglig/natt)

- Øyekrem: Decleor eye cream Hydra Floral.(Dag/natt)

- REN serum.(Innimellom)

- REN maske (Innimellom, utrolig klissete)

Er det noen produkter her som burde styres unna?

Anonym poster: bfcd4eb6657e49c8c5b92fb0bc2ff28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes! Det var mange produkter:p

Kan jo hende at kvisene kommer av at du bruker så utrolig mye forskjellig?

AnonymBruker
Skrevet

Mange får kviser av dior foundationer. Ellers kan man reagere på fryktelig mye rart, så det beste er å begynne med ett produkt om gangen så du får med det reaksjoner før du har en full rutine uten å vite hvem synderen er.

Anonym poster: 2d40f229f8f0a357436f69d2468d2227

Gjest nicola
Skrevet

Bruk minst mulig produkter på huden din. Og om du absolutt må bruke pga fuktighet etc, Kjøp deg naturlige oljer som f.esk jojobaolje og bland inn i en hudkrem med kun naturlige ingredienser. Jeg synes du bruker alt for mye produkter. Huden din trenger ikke alt dette.

Iherb.com

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ, er dette å bruke mye? Og det er tatt i betrakning at jeg ikke bruker alt samtidig og hver dag osv?

Daglig: Rens, fuktighetskrem, øyekrem.

Sminke: Dior foundation eller mineral foundation. En av maskaraene. En av øyeskyggene og en kajal.

Rouge og det meste her er ting som brukes innimellom (når ekstra pynt etc).

Er det mye eller ble det misstolket?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hudpleien din er helt fin. Men jeg hadde endt opp som en eneste stor kvise av sminkeproduktene dine. Kutt ned på dem og bruk bare noen få produkter av gangen til du har fått luket ut hva det er du ikke tåler.

Anonym poster: 6d6f9ffc73c2ac623065042d3b676579

AnonymBruker
Skrevet

Og når jeg tenker etter burde jeg vel nevne at jeg ikke en gang sminker meg hver dag.

Kanskje to-tre ganger i uken bruker jeg det jeg nettopp nevnte.

Ble litt redd her nå, jeg ....

Bare ville ta en sjekk på produktene mine og om innholdet var noe som faktisk inneholder noe som gir kviser. Jeg lurer også på om det er noe hormonelt siden det er utbrudd på kjeve. Men også i pannen.

Hørt at det kan være stress-hormoner.... usikker jeg altså

Gjest nicola
Skrevet

Hæ, er dette å bruke mye? Og det er tatt i betrakning at jeg ikke bruker alt samtidig og hver dag osv?

Daglig: Rens, fuktighetskrem, øyekrem.

Sminke: Dior foundation eller mineral foundation. En av maskaraene. En av øyeskyggene og en kajal.

Rouge og det meste her er ting som brukes innimellom (når ekstra pynt etc).

Er det mye eller ble det misstolket?

Du trenger ikke rens, og øyekrem? Bruk en microfiberklut med varmt vann. Det renser huden din naturlig og tar vekk alt.

Jojobaolje som fuktightesgivende olje.

Sminken er jo ok, så lenge du ikke bruker så mye :)

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg hadde kvittet meg med den klissete masken du snakket om den ser irritabel ut. Om du skal ha en maske og hvis huden er forvirra, prøv en beroligende. Serumet burde ha innhold av vitamin-a. Rensen burde være mild, sminke og rens er hardt for huden. Alle produktene du bruker har helt forskjellige rare virkemåter. Fuktighetskremen er god, men kan gi blank hud der du har fet hud (hvis du har kombinasjonshud).

Blush tetter porene, så vidt jeg vet. Styr helt unna Gina Tricot sin blush i hvert fall. Fint at du har fått med deg at Highlighteren fra smashbox ikke burde brukes daglig. ACO Spotless two-in-one mud mask ? Aldri hørt om denne, men den ser jo ut som en tørkende greie. Er det for kombinasjonshud?

Du både prøver å heale akneutbrudd samtidig som du dekker det til med cover. Prøv å unngå så mye som mulig og gi huden frisk luft.

Jeg hadde nok beholdt mye av sminken, for jeg tror det er hudproduktene som gir deg utbrudd.

Endret av Maisie
Skrevet

Basiron er kjent for å tørke ut huden. Jeg hadde droppet den.

Når det gjelder sminken din, er alle disse produktene produkter som er dårlige for huden. Disse produktene inneholder ingredienser som tetter porene, parabener og fyllstoffer. Hadde jeg vært deg, hadde jeg byttet ut disse produktene med mineralsminke. Jeg anbefaler enten Tikei eller Everyday Minerals. Du finner også merker som Mineral Hygenics og L.A. minerals.

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
AnonymBruker
Skrevet

Skulle sjekke innholdet på serumet. Det står Glycerin, Alcohol, Parfum. Grøss.

http://www.renskincare.com/p/3248

Glycerin er positivt! Parfum går som eteriske oljer (1 dråpe lavendelolje, 1 dråpe basilikumolje etc. som regel bare svært sensitive som reagerer eller de med allergi mot en/flere av plantene/blomstene). Akkurat alcohol er jeg litt dradd mellom siden det kan være både dårlig og bra, og de ikke skriver hva slags alkohol det er.

AnonymBruker
Skrevet

Ok dere. Nå har jeg faktisk kastet alle produktene fra REN rett i søpla (bortsett fra renseproduktet). Ser at det ble usikkerhet rundt REN men jeg kjente at det føltes godt å bli kvitt dem, for de var ikke gode å ha på. Sminken bruker jeg som normalt, men skal prøve å ikke bruke foundation i det hele tatt på en stund, også kastet jeg det som var fra Gina Tricot.

Så nå skal jeg bare bruke rens og fuktighetskrem på huden og blir spennende å se hva som skjer. Er så lei av kviser.

• Liker 2
Skrevet

Kastet faktisk, det var drastisk. Like greit om du ikke er fornøyd da, men det trenger ikke å være hudpleien.

Mange reagerer på Dior, og noen på blushene fra MAC, jeg har aldri fått så heftige utbrudd som da jeg brukte primer fra Smashbox (uten at jeg kan si noe om Artificial Light av den grunn) og blushene fra Gina er neppe helt trygge heller.

Prøv deg frem du, som du sier, lykke til! :)

Skrevet

Bruk mineral sminke og bytt til renseprodukter fra eks md. En rensense ansiktsmaske fra eks leire er bra. Sliter selv med mye kviser etter røykslutt så får god hjelp fra dette.

Skrevet (endret)

Hvis jeg lurer på om noen produkter er dårlig for meg, så legger jeg de heller vekk og ser om det bedrer seg. Så tar jeg de gjerne frem senere og ser om jeg reagerer da. Dumt å kaste ting før du vet om det er det du reagerer på. Men om man ikke liker de uansett, så er det vel like greitt.

Kanskje det huden din trenger, er bare en pause fra alt :)

Endret av Jade
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var jo fordi jeg egentlig ikke likte REN så godt uten å undre, sett bort i fra rensen. Masken var som sagt klissete og kløende. Som jeg sa, så var det godt å få kastet det!

Dere som nevner mineral sminke. Er dette merket som jeg bruker allerede et dårlig mineral merke?

https://www.barefacedbeauty.co.uk/product/mineral-foundation/ Dior kaster jeg ikke for jeg elsker den, men skal legge den bort en stund å se om den ikke er bra for huden min. Burde kanskje finne en mineral sminke blush? :P Men da er det bare maskara og øyeskygge igjen, som jeg er fornøyd med.

Skrevet

Jeg ble bedre når jeg gikk over til mineral sminke.

Da får huden puste og porene blir ikke "tettet" igjen

AnonymBruker
Skrevet

Neida, barefaced er rent og fint. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...