Gå til innhold

Redningsvest til baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer til å kjøre en del korte turer i båt i sommer. Jenta vår trenger da redningsvest. Hvor får vi kjøpt dette til ei som vil være 7-10 mnd? Og har noen erfaringer eller eventuelt tester? Vil jo at den skal være både trygg og behagelig for henne.

Anonym poster: 1c2b85a36d5564f5f42cf4bed085fe97

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg har nettopp lest fjorårets tester, der var det Regatta som kom best ut i vektklassen vi skal ha. Søk det opp på nett, lett å finne :)

Skrevet

Barnas hus hadde da jeg var der for noen dager siden...

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kupper tråden din litt jeg ts, ser det er noen mnd siden du startet!

Jeg å mannen skal hjem til mine foreldre i sommer, og de har en redningsvest men den er fra 5-15 kilo!
Gutten vår ble vegd rett over 4 kilo for to uker siden.. Men det er uten kler, og for to uker siden! Når vi skal på båttur er det noen veker siden!

Men det store spørsmåle er, hva om gutten vår ikke er fullt 5 kilo, hva skjer da med redningsvesten? hvis den passer såklart og ikke er for stor. Kan det hende at den ikke snur gutten rett vei om han detter uti?

Det er en stor seglebåt, og kommer sikkert til å ligge nede i båten når han er med, men vil jo at han skal være 100% trygg!

Skal kjøpe vest til han, men hadde håpt å kunne gjort det til nesste år, siden vekten raser opp første året!

Anonymous poster hash: 59001...aaf
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ab over, ser en liten skriveleif!

Når vi skal på båttur, er det OM noen uker, og blir bare kort båttur!

Skrevet

Vektgrenser på redningsvester er ikke slik som på bilstoler, at de er absolutte. Det viktigeste er at redningsvesten har stor nok flyteevne, altså at du ikke bruker en vest 5-15 kg dersom ungen er 17 kg, selv om den passer. Så det går nok helt fint å bruke 5-15 kg dersom barnet er 4 kg. Men pass godt på at vesten sitter godt på barnet, tett og stramt, og at den ikke sklir opp over hodet hvis barnet faller uti. Det er viktig å stramme alle reimer godt, også skrittstroppen.

Siden gutten din er 4 kg, antar jeg at han er rimelig nyfødt. De første mnd legger jo barna på seg i en rasende fart, så han rekker kanskje å legge på seg en kg ila. en mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Når vi skal på båttur er han 2,5 mnd.. så regner med han vil vege ca 5 kilo da.. ikke er det sikkert at vi skal på båttur heller!

Jeg trodde det skulle gå bra, men en hysterisk førstegangsmor må vell ofte få det bekreftet av andre og..

Ikke hadde det vert krise om vi må kjøpe heller, da vi sikkert få brukt den til nesste år og.. alle redningsvester er minst til 15 kilo, og er vel ikke mangen på 1 år som veger over det, spessielt ikke med foreldre som har "små" gener.. altså vi er kortvokst begge to! egentlig alle i familien!

Nei vi får prøve den når vi reiser hjem til helga og ta det derifra!

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...