sofie777 Skrevet 30. mars 2013 #1 Skrevet 30. mars 2013 Tirsdag denne uken kjøpte jeg ny pc (en med W8). Jeg har etter det fått et problem jeg trodde jeg skulle være ferdig med da jeg fornyet meg fra en gammel Vista-maskin. Problemet er at nettsider ikke vil laste seg skikkelig inn. F.eks. her på KG ser jeg alt fra den svarte streken der man kan søke og gå inn på medlemssiden sin, og helt ned til Den rosa streken som begynner med "Kvinneguiden" helt greit. Men det øverst der det står klikk.no, Bolig, Foreldre & Barn og helse, det står som punkter. Når jeg går inn og skal lese innlegg, finnes det ikke formattering i det hele tatt, alt står liksom i tekstform, men med noen streker som skiller innleggene. Jeg skriver dette i Firefox, men har samme problemet i Chrome. (IE vil ikke åpne seg i det hele tatt, men det er i grunnen ikke så farlig). Har også et problem (som jeg regner med er relatert) med at når jeg skal åpne en side i Facebook, så kommer det tre snakkebobler som hører til de tre ikonene til venstre (nye venner, meldinger, beskjeder på en side). De er også i tekstformat. Det eneste som hjelper, er å slå av og på nettleseren igjen, men problemet er ikke borte likevel. Er det noen som har et forslag på en løsning? Husk dette er en ekstremt ny maskin og jeg skulle ønske den var "snillere"
Pringle Skrevet 30. mars 2013 #2 Skrevet 30. mars 2013 Kan det være at du har Adblock eller en annen reklamefjerner påslått, og i vanvare slått av for css? I Firefox: Vis -> Sidestil: Ingen / Vanlig
kattepus89 Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 Det høres i grunn mer ut som et problem med nettverket ditt enn selve pcen. Det er jo der loadingen skjer sånn i teorien og ikke på pcen Har du sjekket om det er sånn på andre sine pcer også hjemme hos deg? Eller er det sånn uansett hvor du er? 1
sofie777 Skrevet 30. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2013 (endret) Har ikke mulighet til å sjekke om det er sånn andre steder, men jeg har hatt det samme problemet på andre maskiner, men aldri så gale som nå. Jeg deler nettverk med de jeg leier hos, men de har vært på påskeferie siden jeg fikk maskinen, så jeg forstår ikke at det skal ha noe å si. Vi har fiber, forresten. Endret 30. mars 2013 av sofie777
sofie777 Skrevet 31. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2013 Nei, fra Loqal. Problemene kommer og går helt vilkårlig. Merkelig dette her. Noen ganger er alt greit om jeg oppdaterer siden, noen ganger må jeg restarte hele leseren. Noen ganger hjelper det å bytte nettleser.
Lutetium 71 Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 Har du lagt inn flash? Chrome bør dog funke uansett.
sofie777 Skrevet 1. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2013 Ja, har lagt inn Flash, men ingenting endrer seg. Får ikke åpnet nettaviser på en skikkelig måte i Firefox, bare med sideoppdatering i Chrome. Fb-spill må jeg også oppdatere samme antall ganger for at de skal virke, men det virker bare første gang etter start av nettleser. Så jeg har nesten gitt opp sånne spill.
Gjest EryMax Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Det kan hende at de må restarte hjemmesentralen. Det bruker å hjelpe med Altibox sitt fiber når det kødder, Nå vet jeg ikke hvordan Loqal har sine hjemmesentraler men Altibox har den litt eldre typen der alt er plassert i et eget skap, og den andre der det er montert en boks på veggen bak TVen f.eks for å gi TV signalene og internett signalene. Hvis nettet fortsatt kødder seg etter restart, ville jeg fått nettleier til å ringe Loqal sin kundeservice.
Gjest EryMax Skrevet 2. april 2013 #11 Skrevet 2. april 2013 https://www.loqal.no/uploads/Kundeservice/Installasjonsveiledning%20Inteno%20fibersentral.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå