Gå til innhold

Er dette frekt av meg? (Invitasjon)

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Heisann. Jeg har en venninne som jeg pleier å gå ut på byen med i ny og ne. Hun har invitert meg på vorsj/fest ved flere anledninger. På de festene har det alltid vært andre i tillegg, av begge kjønn.

Sist gang jeg ble invitert spurte jeg henne om det var greit at jeg tok med kjæresten min, noe hun syntes var helt greit. Vi var ute alle sammen og hadde det hyggelig.

Nå har jeg imidlertidig blitt invitert til henne igjen. Saken er at jeg gjerne vil ha med samboeren min, men hun nevnte ikke noe om han. Hun sa "vil du komme", ikke "vil dere komme".

Så jeg tenker, er det frekt av meg å spørre henne igjen om han kan være med?

Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er litt merkelig at hun ikke inviterer oss begge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Jeg syns ikke det virker frekt :)

• Liker 2
Skrevet

Det kan godt hende hun bare har glemt det eller ikke tenkt på det. Synes ikke det blir teit å spørre :)

• Liker 2
Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)

Vi er 23 og 25 :)

Synes bare det er litt merkelig at hun ikke har sagt noe ala. "du må bare ta med typen også hvis du vil det". Synes også det er litt flaut å være den som "må" ha med kjæresten sin liksom :fnise:

Endret av LonelyAngel
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, syns også det er flaut å spørre siden jeg gjør det ganske ofte :fnise:

Jeg vet selv at hvis jeg inviterer venninnene mine så gjør det ingen ting om de tar med typen, så lenge det ikke er et jentevors, så bare spør i vei :) Kan jo være at hun har invitert masse folk og syns det blir folksomt om alle har med kjæresten, men det er jo bare å spørre om det er mange som kommer, og hvis det er mange trenger du jo ikke å spørre.

• Liker 1
Skrevet

hun spør vell på den måten siden hun kanskje (ikke bet jeg) at det er deg hun kjenner. Jeg har gjort det på den måten før, bare spurt venninner har ikke tenkt på å skrive dere, selv om det er ett alternativ

• Liker 1
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Jeg ville spurt jeg :) Ser absolutt ikke noe frekt med det, så lenge hun ikke har presisert at det f.eks er en jentekveld ut på byen.

• Liker 1
Skrevet

Kansje hun vil bli kjent med deg da. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Jeg har en venninne som jeg pleier å gå ut på byen med i ny og ne. Hun har invitert meg på vorsj/fest ved flere anledninger. På de festene har det alltid vært andre i tillegg, av begge kjønn.

Sist gang jeg ble invitert spurte jeg henne om det var greit at jeg tok med kjæresten min, noe hun syntes var helt greit. Vi var ute alle sammen og hadde det hyggelig.

Nå har jeg imidlertidig blitt invitert til henne igjen. Saken er at jeg gjerne vil ha med samboeren min, men hun nevnte ikke noe om han. Hun sa "vil du komme", ikke "vil dere komme".

Så jeg tenker, er det frekt av meg å spørre henne igjen om han kan være med?

Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er litt merkelig at hun ikke inviterer oss begge?

Noen ganger så synes jeg det er greit at ikke kjærester/samboere er med, rett og slett fordi det er en annen stemning og vi deler mer enn når kjærester/samboere er med. Og alle vi er enige om det, så vi har en og annen kveld hvor bare vi er med.

Det betyr ikke at vi ekskluderer kjærester/samboere. Noen ganger synes jeg (og de) at det er fint å ha litt "fri" fra partneren, og ha en tid med andre mennesker. Vi tilbringer tross alt nok tid med kjærester/ samboere.

Hvis noen hadde insistert med å ha med kjærester/samboere, kan en fort få inntrykk av at den personen ikke klarer en kveld alene uten at kjæresten/samboeren er med. Veldig mange jenter går i den fella at så snart hun får seg en kjæreste, så er det avhengig av hva som står på kjærestens timeplan før jenta bestemmer seg for hva hun skal gjøre (av den typen: er kjæresten hjemme, da er hun også hjemme, er kjæresten borte på kompiskvled, da er jenta med venninnene), så det ser ikke bra ut om en "maser" på om at kjæresten/ samboeren skal være med. Virker uselvstendig, og kanskje for avhengig av kjæresten/samboeren.

Anonym poster: 4bd5f2d391c303e7445aaade05a58bd0

• Liker 2
Skrevet

Det kan være litt slitsomt at når venner har fått kjæreste, får man aldri treffe dem uten kjæresten mer. Behøver ikke bety at de ikke liker kjæresten eller noe slikt...

Skrevet

Kjenner hun kjæresten din? Eller er de bare bekjente?

Jeg inviterer ikke kjærestene til folk hvis jeg ikke kjenner de.. At jeg bare har hilst på de og sagt hei er ikke nok for at de kan forvente invitasjoner av meg. Men de er jo for all del velkomne! Og det virker som om mine venner har skjønt at det bare er å ta med seg en ekstra hvis de vil.

Men jeg tror nok det ikke er sånt hun tenker over. Og jeg syns ikke det er teit om du spør en gang til. Da sier hun kanskje ifra neste gang om det er greit.. Så du slipper å være usikker:) Eller så kan du bare slenge ut noe som: "det er bare å si ifra hvis jeg ikke skal ta med noen andre folk på samlingene våre, altså:)"

Gjest Gjest
Skrevet

Når jeg inviterer erdet enselvfølge at folk kan ta med kjærestene sine. Vi er ikke14 lenger akkurat..

Skrevet

Jeg pleier å spørre: "får jeg ha med typen eller er det jentekveld?" ;)

• Liker 1
Skrevet

Når jeg skal invitere ei venninne til vors så spør jeg jo om hun vil komme fordi det er hun jeg er venn med og ikke typen om du skjønner. Om hun velger å ta med seg typen har jeg ingenting imot, så lenge det ikke er jentekveld :)

• Liker 1
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jeg spurte, og det var helt greit. Det ble en veldig fin kveld. :kristin:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...